De marketingboodschap van de PSP en de PS Vita lopen niet ver uiteen, vertelt Koller in een interview met Gamasutra: "console-achtige games in draagbaar formaat". De manier waarop die boodschap werd waargemaakt op de PSP, is volgens de marketingman het probleem. "Het probleem dat voorkwam bij de PSP, is dat we overladen werden met ports. Het werd erg moeilijk voor ons om te definiëren wat de PSP uniek maakt. De content-ntwikkeling werd wat ongestructureerd en gedecentraliseerd, op die manier dat we veel content kregen die ook op de PlayStation 2 was, en werd overgegooid naar de handheld."

Volgens Koller moet draagbare content "niet iets zijn dat mensen spelen omdat ze de woonkamer uitlopen. Het is iets dat uniek (moet zijn) en de Vita-ervaring definieert." Sony stuurt uitgevers actief weg bij het maken van een-op-een ports. In plaats daarvan wil het bedrijf unieke interpretaties van bekende console-games, zoals Assassin's Creed: Liberation en Call of Duty: Black Ops - Declassified. "De boodschap (van PSP en PS Vita) is vergelijkbaar, maar ik denk dat de output heel anders zal zijn", aldus Koller.