Nieuws
Sony Logo

Sony wil meer multiplayergames op de PS4

En lanceerprijs van de PS3 was afschuwelijk

Geschreven door Pablo Bool op
Shuhei Yoshida, de president van Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios, sprak op de conferentie Develop: Brighton over meerdere aspecten rondom PlayStation. Tijdens een presentatie zei hij onder andere multiplayergames op de PS4 te willen zien.

De site Gearnuke verzorgt een vertaling van de presentatie. Hij zegt namelijk dat hij erg blij is met singleplayergames en haalt specifiek God of War en Horizon Zero Dawn aan en bestempeld deze als briljant. Maar Yoshida hoopt op meer succes als het gaat om multiplayer-.

Naast deze mededeling zegt de president ook dat hij de prijs van de PS3 bij de lancering een "verschrikkelijk moment" vond. Ook is hij van menig dat remasters en remakes leuk zijn maar niet veel zeggen over hoe games in het algemeen zijn gevorderd.

Ook wil de Sony-baas meer ontwikkeling rondom interactiviteit zien. “Ik wil echt zien dat interactiviteit meer en meer complex wordt... ik ben geïnteresseerd in de vordering van AI, om personages complexer te maken en interacties met spelers te verbeteren," aldus Yoshida.

Tenslotte verblijdt Yoshida het publiek van de conferentie met een aantal interessante weetjes. Zo is de dvd van de eerste Matrix de meest populaire titel die op de PS2 werd afgespeeld en draaide The Last Guardian op slechts 10-15 fps op de PS3.

Develop: Brighton

Dit artikel delen:

Lees meer

MSI Optix MPG27CQ Jrpg Code Vein uitgesteld naar 2019
33

Reacties op: Sony wil meer multiplayergames op de PS4

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Shoney

    • 11 juli 2018 11:31
    En wedermaal wordt crossplay niet aangehaald. Sony houdt heimelijk zijn mond dicht in de hoop dat de hype overwaait.
    Ik vind de houding van Sony momenteel ronduit stuitend. Deze houding is niet meer van vandaag.
    Het maakt niet uit hoeveel argumenten je aanhaalt of dit het "business" model van Sony is, of dat Microsoft hetzelfde 10 jaar geleden deed. Toen Microsoft het deed was het niet goed. Wat Sony nu doet is evenmin goed. Het ene rechtvaardigt niet het andere.

    Wat business model betreft ben ik het ook niet eens. Ze voeren de slogan "For the Players". Onzin. For the Sony Players bedoelen ze. En we "negeren" maar even tussen neus en lippen door de rest. Als ze zo groot zijn, wat ze zijn, waarom dan zo bang om je speler basis te verliezen. Dat is een angstvallige en krampachtige houding die op geen enkele manier goed te praten valt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Surveyor

    • 11 juli 2018 11:51
    @Shoney

    Logisch dat microsoft in het 360/ps3 tijdperk nee zij. Xbox live was toen al betaald en bij sony niet. Live was stabiel en sony was kut dat 2as de rede.
    En als alle fornite,fifa,cod spelers is zouden weten hoe goed de Xbox eigenlijk wel niet is en dat chaufinisme van sony is zouden laten droppen,dan zou de game wereld er heel anders uitzien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shoney

    • 11 juli 2018 11:55
    @Surveyor Dat praat beide houding nog steeds niet goed. Noch de halsstarrige houding van Microsoft toen of de halsstarrige houding van Sony nu.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MrWhite

    • 11 juli 2018 12:22
    @Surveyor @ Shoney
    ( luchtalarm op de achtergrond) Fanboys incomming, take cover!!!!
    Ik ga minimaal een opmerking verwachten over exclusieve single player's en iemand die denkt dat dat die marktstrateeg is van Sony ( zijn naam begint met een "C" )en het helemaal snapt dat ze geen cross play willen.

    On topic. De beste man ziet wel goed in dat ze weinig multiplayer exclusieve in bezit hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 11 juli 2018 12:36
    @MrWhite Je snapt natuurlijk wel dat jouw verbloemde comment over Sony fanboys net zo goed een Microsoft fanboy verhaal is.
    Kap daar toch eens mee joh, van beide kanten. Als Sony's strategie je niet aanstaat ga je naar microsoft en vice versa. Dat geklaag veranderd echt niks. alleen door het keihard niet te kopen geef je een signaal af, en ga verder gewoon lekker gamen in plaats van je tijd te verdoen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 11 juli 2018 13:14
    @darkmanwls
    Mooi gesproken, helemaal mee eens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MrWhite

    • 12 juli 2018 09:54
    Ik zit er zo te zien niet ver naast :') : )

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 11 juli 2018 12:58
    @Shoney Ben het helemaal met je eens. Men moet stoppen met in kampen te denken.
    Ik vind dit gedrag van Sony belachelijk en de manier waarop ze het proberen 'goed te praten', net zo belachelijk als het gedrag van Microsoft destijds.

    Dit gaat alleen maar tegen ze werken, je ziet nu dat ook ontwikkelaars steeds gaan pushen richting crossplay en iedere keer dat Sony weigert mee te werken is het weer wat extra imagoschade voor Sony.
    Zoals je nu in Rocket League op de Xbox mensen kan toevoegen die op de Switch spelen en andersom.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ocima

    • 11 juli 2018 13:45
    @Shoney

    Sorry maar ik begrijp het wel! Waarom opeens de Cross-play hype? Ik koop een Ps om te gamen op een PS en ik koop een Xbox om te gamen op een Xbox! Waarom ik een PS heb komt omdat mijn vrienden allemaal een PS hebben, daar mee bepaald ook 90% zijn keuze mee, dit is altijd zo geweest! Mijn gevoel zegt dan ook dat gezeur met Cross-Play komt van de PS haters..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 11 juli 2018 14:21
    @Ocima Het is eigenlijk heel logisch waarom crossplay nu een grotere issue is dan ten tijde van de 360 en PS3, er is namelijk nogal wat veranderd.
    Dit zeg ik overigens niet om het gedrag van MS destijds ook maar enigszins goed te praten.
    In die paar jaar tijd is de techniek met sprongen vooruit gegaan, er is dus veel meer mogelijk dan toen.
    Vrijwel elke game heeft tegenwoordig wel een multiplayer component en het aantal pure MP-games is exponentieel gestegen.
    Nog een verschil met toen en nu is dat voor Xbox Live destijds al een vergoeding gevraagd werd en een stuk stabieler was dan PSN toen en best een lange tijd daarna.
    Nintendo was toen ook een heel ander soort bedrijf dan toen. De meeste gamers hadden één console, nu hebben veel mensen naast de Xbox of PS4 ook een Switch aangeschaft. Mensen met zowel een Switch en PS4 thuis willen samen kunnen spelen, maar aangezien dat niet kan is dat behoorlijk frustrerend. Zeker ook doordat het technisch gewoon mogelijk is, maar keihard wordt geblokkeerd door Sony.
    Dan vind ik het niet zo gek dat er geprotesteerd wordt.
    Net zo logisch als dat er destijds geprotesteerd werd.

    Nogmaals ik noem deze argumenten alleen om de verschillen tussen nu en toen aan te geven,

    "Mijn gevoel zegt dan ook dat gezeur met Cross-Play komt van de PS haters.."
    Het feit dat je dat zegt geeft eigenlijk aan dat als het om Microsoft zou gaan je aan andere kant stond te schreeuwen. En dat komt niet erg objectief over.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shoney

    • 11 juli 2018 17:02
    @fonsrutte Precies. Helemaal mee eens. Tijd dat we niet meer eens gaan denken als PS, Xbox of Nintendo fanboys. We zijn gamers. En het wordt eens tijd dat bedrijven wat ruimer denken dan hun eigen aanbod. Laten we een ding voorop stellen. Ik heb diverse consoles en ik ben fervent PC gamer. Ik wordt niet geraakt door de Crossplay blokkades. Het wordt gewoon tijd dat bedrijven deze starre houding overboord gooien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 11 juli 2018 17:14
    @Shoney Hou je mond aub dit artikel gaat hier niet eens over maar hey weer een idioot die er toch erover begint. Gvd dit begint echt irritant te worden.

    Ga lekker anders moeilijk doen, want je zeikt ergens over op een site die je niet kan helpen. Stuur lekker dan een bericht naar Sony toe als je het er niet mee eens bent.

    Mij kan het totaal niet boeien die crossplay, op pc zet ik dat gewoon uit. Ik koop geen console voor de crossplay maar voor de exclusives.

    Nou zou iedereen kunnen stoppen met zeiken en niet randomly op een topic je zeik onderwerp erbij gooien terwijl het bericht over iets anders gaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shoney

    • 11 juli 2018 17:49
    @armilo-theus Je kan ook gewoon normaal je mengen in de discussie maar nee, daar voel jij je blijkbaar te goed voor.

    Beetje jammer. Uiteraard worden dit soort discussies hier gevoerd. Uiteraard heeft dit nul komma nul invloed op de beslissingen die Sony of welke ander bedrijf dan ook. Maar dat betekend niet dat ik mijn mening, hoe afwijkend die van jou ook is niet mag uiten omdat jij het zat wordt.

    Ik stel voor dat je lekker vertrekt van deze site of gewoon simpelweg niet reageert of leest als je er zoveel moeite mee hebt. Niemand maar dan ook NIEMAND zit te wachten op een eenzijdige discussie.

    Ik respecteer het feit dat jij er moe van wordt. Ik respecteer het feit dat jij deze discussie niet interessant vind. Ik respecteer het feit dat je de kant van Sony kiest. Maar laat mij lekker in mijn waarde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 11 juli 2018 18:27
    @Shoney Ik kies niet de kant van Sony want dat crossplatform kan me gestolen worden als Sony niet met Xbox wilt samenwerken lekker boeiend, maar ga het dan niet gvd onder elk Sony bericht dit soort gezeik neer te zetten jankbal.
    En jij kan ook gewoon niet reageren als je het niet over dit onderwerp wilt praten ga dan lekker naar reddit toe maak daar een post en ga daar janken over Sony. Sony en Microsoft zijn rivalen die gaan niet samenwerken. Niemand is zo dom om met zijn rivaal samen te werken. Intel doet dat niet Nvidia doet dat niet en waarom zouden ze.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shoney

    • 11 juli 2018 18:54
    @armilo-theus Edit: In een vlaag van kinderachtige repr esaille slecht gereageerd. Excuses hier voor. Desalniettemin, Als je niet weet waar je het over hebt, reageer dan niet: http://www.nvidia.com/page/nforce4_intel.html

    Mijn laatste reactie op jou.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 11 juli 2018 21:05
    @Shoney Intel maakt cpu's en Nvidia maakt GPU's zijn geen rivalen van elkaar. Ik heb het hierover intel vs amd nvidia vs amd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Moderator_GNL

    • 12 juli 2018 03:21
    @armilo-theus

    Val de mening aan, niet de persoon. Iemand een idioot noemen valt in de laatste categorie. Niet doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 12 juli 2018 12:21
    @Moderator_GNL Ja sorry daar had ik niet goed over nagedacht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 11 juli 2018 12:49
    Sony hoeft van mij persoonlijk niet meer multyplayer games te maken. Ik heb tog liever de singleplayer games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • water

    • 11 juli 2018 14:57
    @rpenning hier nog 1 de 3rd party multiplayer games vind ik voldoende op het moment. laat ze maar lekker met SP games bezig blijven :D