Nieuws
Horizon Zero Dawn

Sony wil meer first-party games porten naar pc

Concurrentie van pc-games

Geschreven door Jacco Peek op
Sony is van plan meer first-party games naar pc te porten. Dat zegt het bedrijf in een zakelijk rapport voor 2020.

"Sony Interactive Entertainment beoogt significante omzetgroei te bereiken door de vruchtbare cyclus op het PlayStation-platform te versnellen", zegt Sony. "Dat houdt in het aantal actieve spelers en speeltijd verhogen, onze netwerkdiensten verbeteren en content-IP versterken zodat consumenten kiezen voor de PlayStation 4.

Beoogde uitkomsten zijn een groei in actieve gebruikers, sterkere retentie van gebruikers en een kortere verdiencyclus. We zullen ook het uitbreiden van onze first-party games naar het pc-platform verkennen om onze winst te vergroten."

Onderdeel van onze overweging is volgens Sony groeiende concurrentie van andere platformen. Zo zegt het bedrijf dat pc-games en spelers uit andere industrieën meer zullen concurreren met PlayStation.

Deze maand bracht Sony Horizon Zero Dawn naar pc.

Dit artikel delen:

Lees meer

Dlc-personages Marvel's Avengers krijgen optionele battle pass Ratchet & Clank: Rift Apart bevat 60fps-modus
9

Reacties op: Sony wil meer first-party games porten naar pc

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Oxymorphone

    • 30 augustus 2020 16:55
    Ratchet & Clank please !

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Analira

    • 1 september 2020 23:08
    ❤️ Naakt gefotografeerd! Wie beoordeelt? Zien - http://ww­w.nl­69­.cl­u­b

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 30 augustus 2020 19:40
    Gamer kunnen jullie aub iets doen aan al die seks reclame die steeds voorbij komt in de comments

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MonsterCrab

    • 1 september 2020 09:45
    @Mmo-veteran We zijn er hard mee bezig, maar het is helaas erg hardnekkig, met steeds een ander account. Hopelijk is het ergens deze week opgelost!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 30 augustus 2020 20:02
    Logische stap, want ik verwacht niet echt veel generaties consoles meer. En 'oude' PS exclusives op de PC van een franchise zorgt er nu natuurlijk wel voor dat men eerder geneigd is om toch een nieuwe console aan te schaffen als het nieuwste deel exclusief voor een paar jaar daarop komt.
    Ik verwacht dan ook dat we Uncharted 1-3 en the last of us 1 nog wel op de PC gaan zien binnenkort.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 30 augustus 2020 20:40
    @SuperDre denk eerder Spiderman of God of war dat die eerder aankomen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fred6er

    • 1 september 2020 07:58
    @SuperDre denk niet dat Sony zo ver terug gaat met games op de pc uitbrengen. Ze zullen het houden bij de ps4 generatie en nieuwer.

    Maar een playstation kopen omdat er een paar games naar de pc komen? Hell no!
    Wtf moet ik als pc gamer met een playstation? (of xbox)

    Als pc gamer kan je het niet beter hebben nu, alle xbox games die uitkomen op de pc, nu wilt Sony nog meer first party's uitbrengen op de pc, plus alles wat alleen op de pc uitkomt.

    Dat ik daarvoor 2 jaar moet wachten tot de playstation games op pc verschijnen, helemaal prima.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 30 augustus 2020 23:48
    Demon's Souls en Bloodborne. Ik kan er alleen van dromen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Analira

    • 1 september 2020 23:08
    ❤️ Naakt gefotografeerd! Wie beoordeelt? Zien - http://ww­w.nl­69­.cl­u­b