Nieuws
Fallout 4

'Sony wil geen crossplay met Fallout 76'

Blijkt uit een interview met Todd Howard

Geschreven door Pablo Bool op
Sony werkt crossplay tegen voor Fallout 76. Zo zegt Todd Howard, regisseur van de nieuwe game van Bethesda Softworks.

Howard vertelt dat Bethesda graag crossplay wil aanbieden voor Fallout 76, aangezien het "een grote trend" is. Het probleem is dat "Sony niet zo behulpzaam is als we dat zouden willen".

Dit antwoord gaf hij aan de Duitse website GameStar. Of het mogelijk gaat zijn voor spelers op Xbox One en pc om samen te spelen is nog onbekend.

Sony werkt crossplay al langer tegen. Zo is het bijvoorbeeld niet mogelijk voor spelers op PlayStation 4 om Fortnite te spelen met vrienden op Xbox One of Nintendo Switch, ondanks dat zij onderling wel met elkaar een squad kunnen vormen.

Wel vertelde Shawn Layden, de CEO van Sony Interactive Entertainment America, dat er wordt gekeken naar een oplossing voor dit probleem.

Lees ook onze column over het hele vraagstuk.

Fallout 76 E3

Dit artikel delen:

Lees meer

Reggie over N64 Classic Mini: 'We houden jullie op de hoogte' Videostagiairs gezocht!
69

Reacties op: 'Sony wil geen crossplay met Fallout 76'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Robhimself

    • 2 juli 2018 14:46
    Een oplossing!? Stop met fucking gierig zijn Sony! Ik ben al over naar een One X omdat mijn zoontje niet met zijn klasgenootjes kon samenspelen in Fortnite.

    Ik hoop dat meer mensen Sony laten vallen als een baksteen door dit. Echt waar. Je houdt je klantenkring gewoon gevangen, dit is gewoon eigenlijk digitale kidnapping.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 2 juli 2018 15:05
    @Robhimself haha dat is wel heel erg zeggen, ik geef ze groot gelijk het is erg zuur voor sommige mensen maja warom zouden ze de concurentie helpen ze zijn niet gek natuurlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 2 juli 2018 15:29
    @rpenning RobHimself is vast toen van 360 naar ps3 overgestapt vanwege crossplay en heeft ie toen microsoft keihard laten vallen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 2 juli 2018 15:56
    @casualkiller daarom hoeven we dit gedrag van Sony nu toch niet goed te keuren?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 2 juli 2018 16:38
    @fonsrutte beetje hypocriet om het de afgelopen 8 jaren dat crossplay bestaat het wel te pikken van alle andere console-boeren niet ? ik heb in de afgelopen jaren nog nooit iemand horen huilen dat microsoft crossplay met ps3 (of ps2 for that matter) MOEST toestaan , maar dit is precies wat microsoft wil, gefabriceerde woede tegen Sony.

    Want crossplay bestaat al +8 jaar, vanaf de dreamcast, op de ps2, met pc, met andere consoles, en dit hele crossplay gebeuren wordt nu ENORM opgeblazen, en lees nogmaals erik's colum hierover wellicht.. Sony zal (en staat al) gewoon ps4-> pc crossplay toe staan met Fallout.

    Zou ik het anders willen zien ? wellicht, maar ik zit in een leeftijdscategorie waarin crossplay geen factor heeft, en zeker niet voor de aanschaf van wel of niet een console, dus i dont care heel egoistisch…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Qinneth

    • 2 juli 2018 18:32
    @casualkiller "Gefabriceerde woede", je Fortnite account wordt letterlijk gelocked (zonder je te informeren hierover) wanneer je het gore lef heb om vanuit een PS4 in te loggen. Daar is niks gefabriceerd aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 2 juli 2018 19:22
    @Qinneth En die ophef snap ik volledig en ben ik het ook volledig mee eens dat het niet kan, en dat daar een oplossing voor moet komen, die "gefabriceerde woede" waar ik het over heb, is dit hele crossplay gebeuren waar ineens iedereen over elkaar heen valt omdat je niet met een xbox of switch kan crossplayen vanaf je ps4. Iets wat nog geen maand geleden totaal niet bestond, en niemand zich druk over maakte, want dat is de hele boventoon die gevoerd wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Qinneth

    • 2 juli 2018 23:29
    @casualkiller Ik begrijp waar je vandaan komt, maar of dit fenomeen nou 10 jaar oud is of 10 dagen, het is gewoon een probleem. Naar mijn mening doet het er niet aan toe of het nu een nieuw of oud probleem is, het is een probleem.

    Game ontwikkelaars hebben zelf de switch gemaakt naar games als 'live service', met vooral open world multiplayer games waarin iedereen maar lekker zijn gang kan gaan. Daar hoort gewoon crossplay bij. Het is niet langer 1 console met 1 netwerk, de hele wereld is met elkaar verbonden, en dit soort kunstmatige begrenzingen kunnen gewoon niet meer, het maakt mij niet uit of het van Sony, Nintendo of Microsoft vandaan komt.

    Los daarvan is het een Epic account, een systeem wat niet eens van Sony is, en toch hebben ze het lef om je toegang tot je eigen Epic account to limiteren. Dus ik blijf voorlopig nog even tegen dit zere been aanschoppen richting Sony, en als genoeg andere mensen dat doen, dan speelt Sony wel een ander deuntje binnenkort.

    Zo hebben we ook de Xbox One van de Kinect, het verplicht 24 uur online systeem en geen tweedehands games ellende weten te bevrijden.

    Blijf zeuren, blijf klagen, blijf degelijken en constructieve kritiek uiten. Dit is de enigste manier waarop wij ONZE hobby naar een beter niveau krijgen.

    Scharen achter de reden dat een bedrijf zelf mag bepalen hoe ze geld verdienen vind ik zwak. Sony verdient al genoeg, en ze moeten maar gewoon slimmer zijn en geld op een andere manier verdienen zonder de consument te naaien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 2 juli 2018 18:46
    @casualkiller you dont care? Je reageert anders wel heel erg vaak onder artikelen over dit onderwerp.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 2 juli 2018 19:32
    @fonsrutte Ja joh iets wat mij niet beïnvloed, mag ik geen mening over hebben? lol

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 3 juli 2018 10:20
    @casualkiller Zeg ik dat dan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DenXD

    • 3 juli 2018 09:11
    @casualkiller Je vergeet wel heel even dat we nu leven in 2018 en 8 jaar terug was het 2010. Volgens mij was Crossplay en spelen in de Cloud toen nog een beetje kinderschoenen. Wilt niet zeggen dat het triest is dat MS het tegenhield, maar daar gaat de discussie nu toch niet over?

    Daarnaast wat anderen zeggen, als je er echt niets om zou geven zou je naam hier niet glosseren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 3 juli 2018 10:20
    @casualkiller "beetje hypocriet om het de afgelopen 8 jaren dat crossplay bestaat het wel te pikken van alle andere console-boeren niet ? " Waar heb ik gezegd dat ik dat destijds wel gepikt heb? Het was toen voor mij inderdaad niet zo'n grote issue toen omdat ik niet zoveel MP speelde. Die crossplay zelf snap ik businesswise nog enigszins, maar het locken van accounts is kortweg kinderachtig en erg klantonvriendelijk van Sony.
    Is het dan niet net zo hypocriet om het nu ok te vinden omdat het om Sony gaat?

    " en dit hele crossplay gebeuren wordt nu ENORM opgeblazen, en lees nogmaals erik's colum hierover wellicht.. Sony zal (en staat al) gewoon ps4-> pc crossplay toe staan met Fallout."
    Het is het internet, ALLES wordt opgeblazen.
    Jij vond een paar maanden geleden lootboxes nog enorm belangrijk, we konden die mening onder elk artikel lezen, is het dan niet gek dat je nu mensen aanvalt die hetzelfde doen bij een ander onderwerp?
    Dat het nu een grotere issue is komt volgens mij door de Switch, mensen hebben die als tweede console in huis gehaald en dan is het irritant dat ik het account waarmee ik op de PS4 gespeeld heb niet op de Switch kan gebruiken.

    "Zou ik het anders willen zien ? wellicht, maar ik zit in een leeftijdscategorie waarin crossplay geen factor heeft, en zeker niet voor de aanschaf van wel of niet een console, dus i dont care heel egoistisch…"
    Nou mooi toch, maar mogen andere mensen misschien wel een andere mening hierover hebben?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JaapGoose

    • 3 juli 2018 07:51
    Switch is geen concurrentie voor PlayStation. Je koopt ook geen PS4 specifiek voor Fortnite, het is een bijkomstigheid. Sony moet t hebben van exclusives. Nintendo voornamelijk ook. Dat ze MS blokkeren is beter te verklaren maar m.i. moeten ze niet neuzelen en gewoon doen wat Epic met zn games wil doen. En dat is crossplay.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HazeRon

    • 4 juli 2018 22:27
    @Robhimself juist maat! Anders leren ze het nooit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DarkRuleR

    • 2 juli 2018 15:44
    Ik snap niet waarom er zoveel mensen op deze site zijn die het commerciële standpunt van een grote multinational aan het verdedigen zijn.
    En niet het standpunt van gamers.
    Als gamer wil je toch graag de keuze hebben op welk platform je multi-plats speelt en tegen wie op welk ander platform?
    Wil je alleen maar gamen tegen gamers op hetzelfde platform, dan zou dat ook een eigen keuze moeten zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 2 juli 2018 15:47
    @DarkRuleR Precies dit, helemaal mee eens. Deze site heet ''Gamer.nl'' dus ik vind dat we hier voor de gamers moeten spreken en niet voor een groot multinational.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 2 juli 2018 16:17
    @Paxopoxo
    Mag ik misschien zelf bepalen voor wie ik spreek en met welke reden? Ja? Dank je.

    Persoonlijk intersseert cross-play me geen reet. Ik vind al het geschreeuw, gekrijs en gejank dan ook bijzonder treurig. Bevalt het je niet? Koop dan lekker een andere console; problem solved.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Qinneth

    • 2 juli 2018 18:33
    @Sander999 Als het je geen reet interesseert dan hou je je toch lekker erbuiten? Scheelt ons weer jouw geschreeuw, gekrijs en gejank aan te horen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 2 juli 2018 23:02
    @Qinneth
    Oh? Dus omdat ik niet als een klein kind anderen loop na te blaten dan mag ik er niks van zeggen? Die collectieve verontwaardiging is echt om te janken. Misschien is er 5% van de spelers die er last van heeft (en dan bedoel ik mensen die nu niet kunnen spelen omdat hun BFF een Xbox heeft en zij een PlayStation). De rest zijn allemaal jankerds en roeptoeters.

    "Boeehoeeee, Sony wil winst maken en ik heb er verder geen last van maar omdat iedereen zo boos doet gil ik maar een beetje mee" Flikker toch op man.