In een artikel in de New York Times vertel Sony te werken aan nieuwe games van de Massively Multiplayer Online-afdeling Sony Online Entertainment. De eerste game is reeds bekend gemaakt onder de naam The Agency (platform: PlayStation 3) en betreft een high-tech spionnenspel waarin je  kunt kiezen tussen twee facties. Sony omschrijft de game als "24 meets Counter-Strike meets Alias meets James Bond". Een behoorlijke mond vol en het schept verwachtingen.

Naast het op hardcore games gerichte The Agency komt Sony echter ook met Free Realms (voor de PC deze winter en voor de PS3 volgende zomer), een MMO gericht op jongere gamers en ook het vrouwelijke publiek. De game is vrij van opzet en maakt commercieel gezien gebruik van alle trucjes die we reeds kennen: microbetalingen voor kledingstukken, VIP-ruimten waar betaald voor moet worden en ingame advertenties. Over de inhoud van de game is nog minder bekend, maar opvallend is dat Sony voor de game meer vrouwen ingehuurd heeft.

Een pakkend voorbeeld dat men geeft voor het waarom is dat de grafische afdeling vol met mannen zat die liever vechtende huisdieren, dan schattige paarden en puppies in de game wilde stoppen. De nieuw aangetrokken vrouwen hebben hier een stokje voor gestoken.

Als de voorspellingen kloppen komt Sony vandaag nog met meer informatie over één van de nieuwe games, waarschijnlijk The Agency. Tot slot liet Sony in het artikel nog weten ook zich op de Aziatisch markt te gaan storten qua MMO's. Wat we hier precies van mogen verwachten is ook nog onbekend.