Nieuws
The Last of Us Part 2

Sony weet wie de The Last of Us: Part 2-beelden heeft gelekt

Vervolgstappen zijn nog onduidelijk

Geschreven door Michel Musters op
Sony is op de hoogte van wie de beelden en informatie over The Last of Us: Part 2 heeft gelekt.

Dat meldt het bedrijf in een statement aan GamesIndustry. De individuelen verantwoordelijk voor de lek zijn "geen onderdeel van Sony Interactive Entertainment of Naughty Dog". Dit terwijl er eerder geruchten gingen dat het lek van een voormalige werknemer van de ontwikkelaar kwam.

Vorige maand lekte er nieuwe beelden van het uitgestelde The Last of Us: Part 2, een van de meest langverwachte PlayStation 4-games tot dusver. Ook werden een aantal grote spoilers over het verhaal van de game op het internet geslingerd. The Last of Us: Part 2 zou eerst in mei uitkomen, maar werd een krappe maand uitgesteld naar 19 juni.

Het is niet bekend wat voor actie Sony onderneemt tegen de persoon of personen verantwoordelijk voor het lekken van de beelden en de spoilers.

The last of us 2

Dit artikel delen:

Lees meer

Burnout Paradise Remastered verschijnt op 19 juni voor Switch Xbox Series X-lancering loopt op schema, games kunnen uitgesteld worden
23

Reacties op: Sony weet wie de The Last of Us: Part 2-beelden heeft gelekt

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    wazp

    • 2 mei 2020 13:46
    "Semi" SPOILER alert:






    Ik hoop voor ze dat het plot in de uiteindelijke versie toch wel wat anders is dan wat er nu gelekt is. Want pfff niet best hoor..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 2 mei 2020 14:56
    @wazp Het is maar net hoe je het verheel te lezen krijgt via zo'n lek, als je het verhaal van de eerste game zou lezen zou je ook denken dat het extreem kut is maar het tegenovergestelde is waar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Merlionno

    • 2 mei 2020 15:46
    @poklaan De game is kut, is gewoon een feit, ze geven de middelvinger aan hun fans met deze game walgelijk!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aces-82

    • 2 mei 2020 16:34
    @Merlionno wauw wat een reactie!!! Hier zijn we erg mee geholpen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Merlionno

    • 2 mei 2020 16:44
    @Aces-82 Kijk de leaks dan maar, of beter nog, koop de game en word teleurgesteld

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wootism

    • 4 mei 2020 14:06
    @Merlionno Je klinkt als iemand die sowieso snel ontevreden is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dezwarteziel

    • 4 mei 2020 06:24
    @wazp Dat mag ik ook hopen voor ze. Ik wacht op reviews na release en als dat niet het geval is dan wordt het budget bak. En dan alleen als alle cutscenes te skippen zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Qinneth

    • 2 mei 2020 15:20
    Iemand die dus geen banden heeft met Sony Interactive of Naughty Dog, heeft een Last of Us 2 devkit weten te bemachtigen en gelekt. Riiiiight.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 2 mei 2020 21:22
    @Qinneth
    Je hebt deze dagen in de industrie extreem veel outsourcing, iedere AAA game gaat wel langs tientallen zo niet 100+ mensen die officieel niet voor de publisher of developer werken maar bijvoorbeeld voor een of ander buitenlands bedrijf werken die bijvoorbeeld de vertaling voor hun rekening nemen. Eerste gerucht op de dag van de lek was ook dat het een Braziliaan was die aan de vertaling werkte en daarom dus de game in handen had.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 mei 2020 21:53
    @poklaan ik denk dat voor dat het uitgesteld was een review copy als nog verstuurd was en daar is het gelekt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Qinneth

    • 3 mei 2020 10:49
    @poklaan Ik snap dat er veel mensen van buiten de studio werken aan een game voor lokalisatie e.d., maar het gaat hier om een devkit. Die sturen ze niet af naar een extern bedrijf voor vertaling. Tenzij ik dit fout heb, ik heb een vriend die wat jaren voor Ubisoft de lokalisatie heeft gedaan, zal is vragen hoeveel toegang ze krijgen in een game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    burhan42

    • 2 mei 2020 18:38
    Ik begrijp niet waarom deze spel zo word gehyped deel 1 was echt niet wauw vond ik zelf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 2 mei 2020 21:22
    @burhan42 Omdat The Last of Us gewoon een gigantische hit was?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 2 mei 2020 22:21
    @burhan42
    95 op metacritic. Hou nou maar weer gewoon je mond, troll.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 2 mei 2020 23:01
    @niqomipa niet echt een trol door 'vond ik zelf'.. Dat jij en anderen het wel leuk vonden wil nog niet zeggen dat iedereen het leuk moet vinden. En metacritic zegt nu niet zo veel is net als de cijfers op imdb bij films en series, gewoon een nietszeggend nummer (vaak genoeg films met een 8 gezien die ik zwaar bagger vond en met een 4 die ik juist wel leuk vond)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    burhan42

    • 2 mei 2020 23:13
    @SuperDre

    Precies ik respect iedereen zijn mening zeker weten. Maar zelf vond ik het spel niet slecht maar het was voor mij ook weer niet een wereld game ofzo. Het is echt te gehyped voor mijn gevoel.

    Verhaal heeft mij echt niet verrast of iets er was een scène wat voor mij gevoel helemaal nergens op sloeg maar wil het niet spoilen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 3 mei 2020 07:33
    @SuperDre
    Je hebt helemaal gelijk. Dat meer dan 50 onafhankelijke journalisten de game een score hoger van 9 of hoger hebben gegeven zegt inderdaad niet zo veel…….

    Je vergelijking met IMDB gaat ook helemaal scheef want dat zijn cijfers die 'gewone' mensen aan een film geven en daar zitten genoeg kneuzen bij die gewoon om vervelend te zijn een film een 1 of een 10 geven.

    Maar je hebt gelijk, het is inderdaad geen troll, ik had zijn comment niet helemaal goed gelezen. Dus excuus burhan42, iedereen heeft uiteraard recht op zijn eigen mening.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    burhan42

    • 3 mei 2020 18:35
    @niqomipa geen excuses nodig hoor begrijp gewoon dat je een fan bent en even goeie vrienden hoor. Er zullen genoeg mensende zijn die mij niet zullen begrijpen als ik zeg dat ik mario allstars + World beste spel ooit vind :p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 4 mei 2020 20:25
    @niqomipa Een game of een film blijft nog steeds een smaakding.
    Titanic kreeg ook bakken met Oscars en andere prijzen, maar ik vond het een draak van een film. Blijkbaar is dat dan voor jou per definitie een goede film, want ja prijzen en cijfers.

    Ik heb TLOU ook gespeeld, vond ik hem goed? Zeker
    Vond ik hem heel veel beter dan alle andere games die ik ooit gespeeld heb? Nee zeker niet.
    Dat betekent dus ook dat ik deel 2 niet automatisch aanschaf.

    TLOU is op een voetstuk geplaatst waar het niet meer af te krijgen is, hetzelfde als dat geen enkele band even goed zal worden als The Beatles ooit waren, niemand gaat dat zeggen, maar misschien is het stiekem wel zo.
    Het is zoals alles op het internet tegenwoordig, of iets is helemaal niets en moet de grond in worden gestampt of iets is helemaal geweldig en wordt voor altijd de hemel in geprezen. Men kan tegenwoordig alleen nog maar in superlatieven praten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dezwarteziel

    • 4 mei 2020 06:28
    @SuperDre je moet kijken naar de metacritic van de reviewers, niet die van het gewone plebs.