Nieuws
PlayStation 5

Sony: 'We hebben de PS5-productie niet aangepast'

Om hoeveel exemplaren het gaat is echter niet bekend

Geschreven door Michel Musters op
Sony laat weten dat het de productie van de PlayStation 5 niet heeft aangepast.

Het bedrijf reageert daarmee op een bericht van Bloomberg dat gisteren de ronde deed. Volgens dat bericht zou Sony in dit fiscale jaar, dat loopt tot eind maart 2021, elf miljoen exemplaren van de PlayStation 5 produceren - vier miljoen minder exemplaren dan aanvankelijk gedacht.

"We geven geen informatie over de productie, maar de info van Bloomberg is incorrect", aldus Sony tegen GamesIndustry.biz. "We hebben de productie voor PlayStation 5 niet aangepast sinds we de console op grote schaal zijn gaan produceren."

Dat wil overigens niet zeggen dat er daadwerkelijk vijftien miljoen exemplaren van de PS5 worden geproduceerd. Dat aanvankelijke aantal komt immers ook van Bloomberg.

Sony zendt vanavond een livestream uit rondom PlayStation 5 en diens games. Mogelijk wordt daar ook de releasedatum en prijs van de console onthuld. De livestream is vanaf 22:00 uur Nederlandse tijd te zien.

PlayStation 5

Dit artikel delen:

Lees meer

Amnesia: Rebirth verschijnt op 20 oktober Facebook Gaming sluit deal met muzieklabels
10

Reacties op: Sony: 'We hebben de PS5-productie niet aangepast'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • fonsrutte

    • 16 september 2020 08:57
    "We geven geven informatie"
    Ik vermoed dat dat "We geven geen informatie" moet zijn

    Ik ben benieuwd naar de stream vanavond en wat Sony gaat doen qua prijs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 16 september 2020 09:24
    @fonsrutte denk dat het er net onder gaat kwa prijs of de discless word net zo duur.
    misschien dat de prijs hoger was geweest als micro niet gelekt was maar dat zullen we niet meer weten.
    Denk voor nu dat ze er wel ondergaan zitten maar veel zal het neit zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 16 september 2020 10:05
    @fonsrutte Woops, je hebt helemaal gelijk!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 16 september 2020 09:41
    Waarschijnlijk zijn er amper verschillen tussen de consoles en komen er een handje vol exclusives voor alle 2 uit. Denk niet dat het veel uit zal maken of je nu een xbox of ps neemt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 16 september 2020 10:43
    Ik denk persoonlijk dat ps5 duurder wordt dan de Xbox. Simpelweg omdat Sony zich dit niet kan permitteren en ze toch al een hele trouwe fanbase hebben die verder kijkt dan een eco-systeem (nee en dat bedoel ik niet als een sneer naar de Xbox toe). PlayStation fans willen gewoon verder met Horizon, Ratchet, God of war, eventueel een nieuwe uncharted en/of last of us 3.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 16 september 2020 12:28
    @Roy36NL
    Sony weet zich vast nog goed te herinneren hoe dat voor ze uitpakte met de PS3, net als MS met de XB1. Denk dat als ze 100 euro meer vragen er uiteraard nog steeds PS5's verkocht zullen worden, toch zullen er mensen wel van hun aanschaf afzien tot het meer betaalbaar zal zijn.

    Speculaties zijn er genoeg van zowel een hogere als een lagere prijs, gewoon even afwachten tot vanavond.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 16 september 2020 13:11
    @FishSt1ck ben jij wel bewust dat sinds de ps4 Sony een reuze sprong heeft gemaakt deze generatie

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 16 september 2020 13:43
    @Roy36NL
    Natuurlijk ben ik me bewust van het feit dat Sony enorm veel PS4's heeft verkocht en daarom al heel veel mensen in het ecosysteem heeft zitten. Ik zeg ook niet dat ze minder zullen verkopen, ik denk alleen dat het hetzelfde zal gaan als bij de PS3. Bij een hogere prijs zullen minder mensen direct de console aan zullen schaffen.. zeker in de huidige economische tijden.

    Om vanwege de huidige marktpositie te denken dat mensen wel met je mee gaan ongeacht de prijs zou in mijn optiek erg arrogant zijn. De kosten voor productie zullen met name door de custom SSD vrij hoog liggen, toch denk ik dat ze een fout zouden maken als ze met de digital edition niet gelijk of lager dan de prijs van de series X zitten.

    Ik ben benieuwd welke weg ze zullen bewandelen, dus we gaan het vanavond zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 16 september 2020 14:32
    @FishSt1ck volgens mij is de digitale versie van de ps5 ook echt een digitale versie van de ps5 en is hij niet gedowngrade zoals de Xbox serie s. Als het hier ook daadwerkelijk om een ps5 zonder disc gaat dan wordt ie niet even duur als de serie s.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 16 september 2020 16:46
    @Roy36NL
    Ik snap niet precies waarom je het opeens hebt over de Series S, daar heb ik nergens iets over geroepen. Ik weet dat de PS5 digital dezelfde specs heeft als de andere PS5 en iedereen zal snappen dat ze nooit het prijspunt van de Series S zouden halen, dat zeg ik ook nergens.

    Het heeft verder weinig zin om het hier nog meer over te hebben aangezien we vanavond zullen weten wat de prijs is. Ik vermoed echter dat Sony de digital versie niet duurder zal maken dan 499 omdat ze daarmee de concurrentie in de hand spelen.