Nieuws

Sony: 'We hadden The Last Guardian bijna geannuleerd'

Aldus Yoshida

Geschreven door Michel Musters op
Sony had The Last Guardian bijna geannuleerd, maar omdat fans er om bleven vragen is het project nieuw leven ingeblazen. Dat onthult Shuhei Yoshida in een interview met gamesmagazine Edge.

The Last Guardian werd in 2009 voor PlayStation 3 aangekondigd en werd daarna nooit meer getoond, tot het spel als een PS4-game werd onthuld op E3 vorige maand. "Als fans waren gestopt met er om vragen, hadden we de game waarschijnlijk geannuleerd", zegt Yoshida.

Volgens Yoshida was het "heel, heel moeilijk" om The Last Guardian van PlayStation 3 over te zetten naar PlayStation 4. "Naast de technische problemen was de game nog vroeg in ontwikkeling, dus we hadden een grote drang nodig om de game door te ontwikkelen en opnieuw op te bouwen op PlayStation 4."

"Daarnaast geloofden we natuurlijk in de visie van Ueda-san, en hij zijn teams wilden de game echt graag ontwikkeld zien worden, en ik ook. Het motiveerde ons echt dat zoveel mensen om de game bleven vragen."

Bron: Videogamer

Dit artikel delen:

Lees meer

Uitbreiding Cities: Skylines wordt op Gamescom getoond Messi aan de motion capture voor Fifa 16
17

Reacties op: Sony: 'We hadden The Last Guardian bijna geannuleerd'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • darkmanwls

    • 2 juli 2015 02:47
    "Omdat fans er om bleven vroegen?" mooie grammatica :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vriess

    • 2 juli 2015 08:59
    DVT = dubbele verleden tijd
    ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MichelMusters

    • 2 juli 2015 09:57
    Jaja, excuses, het was laat :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 2 juli 2015 10:46
    Smoesjes :), je zat gewoon nog aan de bier geef maar toe :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Erwintjuh

    • 2 juli 2015 12:33
    uhm, het bier?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • worms_master

    • 2 juli 2015 13:15
    deze biertje

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappingsnake

    • 2 juli 2015 08:20
    Ben blij dat ze dat niet gedaan hebben, ik had denk ik mn ps4 uit het raam gegooit!, zeker na al dat lange wachten. Ico en SOTC zijn tijdloze klassiekers, en al is misschien TLG minder mooi, de gameplay en het verhaal zullen net als de 2 vorige delen, staan als een huis :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ahole

    • 2 juli 2015 09:26
    Sorry not to shit on ur cake maar ICO is hopeloos verouderd kwa gameplay vooral. Ik weet dat de ervaring echt heel vet was vroeger, maar laten we reëel blijven… er is niet veel over van die game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 2 juli 2015 09:45
    Een oordeel over de houdbaarheid van ICO is iets wat iedereen voor zichzelf mag maken. Gelukkig maar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 2 juli 2015 10:04
    Wat Baukereg zegt.

    Ik ben overigens eens met Fappingsnake. De games zijn tijdloos en spelen nog steeds lekker weg. Dat jij vind van niet maakt geen feit dat het de tand des tijds niet heeft doorstaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 2 juli 2015 10:12
    Is natuurlijk compleet afhankelijk van wat je leuk vind, ik vind oude games vaak nog veel leuker dan de nieuwe, juist omdat er eigenlijk helemaal niets nieuws aan is behalve dat het er allemaal wat mooier uit ziet… Echte originele games heb ik al jaren niet meer gezien… Maargoed, ik vermaak me zelfs nog steeds met oude videopac games…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 2 juli 2015 10:27
    Arme ahole, doet zo hard zijn best iedereen te overtuigen dat Ico hopeloos verouderd is, in zijn queste om TLG bij iedereen in een kwaad daglicht te stellen. Roept het practisch bij ieder TLG topic, als een gebroken plaat die blijft hangen achter de naald…

    Terwijl alle andere bezoekers s'werelds kleinste viool voor hem bespelen..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappingsnake

    • 2 juli 2015 10:49
    Omg jij bent echt altijd negatief he :) misschien is het gewoon je game niet ? dat kan toch ? misschien ( denk het bijna wel ) ben je iemand die heel veel GTA shit games speelt.
    Ik blijf het te gekke games vinden :) en jah heb het nu over de HD versie op de ps3.
    Speel het maar eens op een goeie tv, en ga er eens neutraal in, speel het met headset op en speel de games uit, geef daarna een goed oordeel :) en wees eens lief voor je mede gamers ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 2 juli 2015 10:48
    Was niet iemand die echt om het spel bleef vragen en was hem zelfs al vergeten, toch ben ik zeer benieuwd naar de game en zal hij hoogstwaarschijnlijk hier zeker in huis komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ComicsReader

    • 2 juli 2015 18:10
    Game bovenaan mijn lijst…..dus kom maar op!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bonecrusher1973

    • 2 juli 2015 19:48
    Game draaide gewoon niet op de PS3, dat was al bekend, eigenlijk is dit gewoon een geoptimaliseerde remaster van een nooit uitgebrachte PS3 game…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tektwo

    • 3 juli 2015 07:32
    Maar als ze de game opnieuw aan het opbouwen zijn voor de PS4, verwacht ik dat de game als bundel gereleased gaat worden met de PS4 4tb Superslim.