Nieuws
Astro Bot

Sony vraagt patent aan voor robotmetgezel

Robotvriend zou reageren op spelers

Geschreven door Jacco Peek op
Sony heeft patent aangevraagd voor een robot die spelers vergezelt tijdens het gamen en emoties meet.

De robot heeft volgens de omschrijving van het patent verschillende functies, maar dient vooral om een 'gezamenlijke ervaring' te bieden. Het apparaat zou verschillende emoties kunnen herkennen, zoals 'plezier', 'woede', 'liefde' en 'verbazing', en zou de hartslag en huidvochtigheid van spelers meten,

De robot zou zelfs een 'liefde-index' bevatten die de band met de speler meet, afhankelijk van hoe vaak deze tegen het apparaat praat. Daarbij is het ook bedoeld om te helpen een gunstig 'leefritme' aan te houden, door spelers bijvoorbeeld te een pauze te suggereren. Tot slot zou de robot ook in staat zijn om als tweede speler te fungeren bij bijvoorbeeld co-op games.

Volgens het patent is een vr-versie van de robot ook mogelijk. Het apparaat zou zich dan naast de spelers bevinden in virtual reality en meekijken met de game.

Of de robot daadwerkelijk in productie gaat is nog maar de vraag. Bedrijven als Sony vragen regelmatig patent aan zonder deze te gebruiken.

Robot

Dit artikel delen:

Lees meer

De concept art die Control tot leven bracht Streets of Rage 4 verschijnt eind april
11

Reacties op: Sony vraagt patent aan voor robotmetgezel

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    DutchDice

    • 18 april 2020 12:58
    Eindelijk iets om tegen te schelden als het niet lukt 😜

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sjakos

    • 18 april 2020 14:24
    @DutchDice denk dat het helemaal verscheurd is na het spelen van Sekiro 😂

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappert

    • 18 april 2020 13:34
    Grappig dat in het patent de console lijkt op de xbox serie x….. Of gaat de ps5 er ook zo uitzien??

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    shu-shu

    • 18 april 2020 14:23
    @Fappert Goed gezien man, we zullen het merken!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Srebseig

    • 18 april 2020 22:07
    @Fappert hahaha helemaal correct! Cool detail 😅

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    shu-shu

    • 18 april 2020 14:23
    Hmmm, een robot wordt dus nu je maat tijdens het gamen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    BertThaBest

    • 18 april 2020 15:52
    Yes, couch coöp gaming/splitscreen multiplayer gaat nu helemaal weer de shit zijn :D.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 18 april 2020 17:36
    Tja, Sony is al tientallen jaren bezig met robots zoals de aibo robot hond.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    El Ninjo

    • 20 april 2020 09:45
    Ik heb nu ook al een robot naast me wanneer ik zit te gamen, af en toe hoor ik wel eens vaag: "Is er niks wat we samen kunnen kijken?"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 20 april 2020 11:27
    @El Ninjo Ik denk dat dat het mens is dat iets tegen de robot zegt ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    El Ninjo

    • 20 april 2020 13:58
    @HunterSeeker Hoho gast, refereer niet aan mijn robot met 'het mens' hè? #triggered :)