Nieuws
PlayStation 5

Sony verkoopt sommige PS5-games voor 79,99 euro

De nieuwe prijsstandaard van AAA-games?

Geschreven door Michel Musters op
Sommige first-party PlayStation 5-games gaan voor 79,99 euro over de toonbank.

Daarmee lijkt het bedrijf een nieuwe prijsstandaard te willen zetten de komende generatie - nieuwe games zijn nu nog vaak 69,99 euro. Het gaat op lancering in ieder geval om Demon's Souls, Destruction AllStars en de Ultimate Edition van Spider-Man: Miles Morales, waar ook het originele Spider-Man bij inbegrepen zit.

De lanceringsgame Sackboy: A Big Adventure kost 69,99 euro. De normale editie van Spider-Man: Miles Morales kost 59,99 euro. Tot slot wordt Astro's Playroom gratis bij elke PlayStation 5-console geleverd.

Sony heeft ook de prijzen van diverse PS5-accessoires onthuld. De DualSense-controller kost 69,99 euro, terwijl een oplaadstation voor twee controllers 29,99 euro kost. De Media-afstandsbediening kost 29,99 euro, de Pulse 3D draadloze headset met 3D-audio ondersteuning 99,99 euro en de HD-camera 59,99 euro.

Gisteren kondigde Sony de releasedatum en prijs van de PlayStation 5 aan. De console komt in enkele landen, zoals de Verenigde Staten en Japan, op 12 november uit. In de rest van de wereld, waaronder Nederland en België, op 19 november. De PS5 met diskdrive kost 499,99 euro, de PS5 zonder diskdrive kost 399,99 euro. Op diverse plekken zijn de pre-orders geopend. Vanochtend iets voor 9:00 uur gingen ze bijvoorbeeld bij Bol.com live. Inmiddels is de console daar uitverkocht.

PlayStation 5

Dit artikel delen:

Lees meer

Oculus Quest 2 officieel aangekondigd, nieuwe games onthuld Five Nights at Freddy's: Security Breach onthuld
21

Reacties op: Sony verkoopt sommige PS5-games voor 79,99 euro

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Omnikon

    • 17 september 2020 09:21
    Tegenvaller… al was het te verwachten. Dankzij de explosieve groei van de doelgroep konden de games zo goedkoop worden (naar verhouding, de prijs bleef gelijk terwijl de wereld duurder werd) maar omdat de productiekosten voor AAA producties ook de pan uit stegen is dit natuurlijk niet vol te houden. Dan liever dit dan die micro-transaction onzin…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 17 september 2020 09:25
    @Omnikon
    Een extra skin voor je character ben je niet verplicht te kopen.
    Ik kies dan liever voor een lagere prijs met een ingebouwde store waar ik nooit naar kijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Omnikon

    • 17 september 2020 09:50
    @ShadowKiller persoonlijk ben ik het helemaal met je eens. Zo pluk ik mooi de vruchten van mensen en kinderen die minder goed met hun financiën omgaan maar ik voel me daar toch niet helemaal goed bij…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 17 september 2020 10:08
    @Omnikon
    Maar wat denk je dat er met die groep mensen gaat gebeuren? Ik bedoel een bestelling met achteraf betalen is zo geplaatst.
    Blijft een lastig onderwerp. :)

    En als kinderen bij de creditcard/bank gegevens kunnen van hun ouders zit er toch ergens een probleem in de opvoeding. Maar dat is mijn mening.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ferio

    • 17 september 2020 16:09
    @Omnikon

    Micro gaat gewoon door, zelfs met die hoge prijzen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Omnikon

    • 17 september 2020 16:23
    @Ferio ik ben er ook bang voor, maar zoals ik al zei, de oorzaak ligt bij de gigantische producties waar wij als gamers aan gewend zijn geraakt en een vaste economische (monetaire) ontwikkeling. Op gegeven moment moeten of de kosten omlaag (of in ieder geval stoppen met stijgen) of de prijzen omhoog.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 17 september 2020 09:23
    De 4000 punten van GameMania zijn zo gespaard met die prijs…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    El Ninjo

    • 17 september 2020 09:42
    Het zijn adviesprijzen, digitaal zijn games nu vaak 69 in de PSN Store, maar retail voor een tientje minder te vinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xXDannyNLXx

    • 17 september 2020 19:00
    @El Ninjo enige voordeel van digitaal vind ik dat je ze altijd kan opstarten. maar verkopen lukt dan nooit. Vind het jammer dat de prijzen niet dan ook gewoon 60 zijn digitaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baukereg

    • 17 september 2020 09:47
    Saillant detail: games van 80 euro kosten in de VS 70 dollar, omgerekend zo'n 60 euro.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Daan1642

    • 17 september 2020 09:53
    @Baukereg dit zit m er voornamelijk in dat in de VS de prijzen exclusief btw zijn. Tel bij die 60 euro 21% btw op en je komt alweer een stuk dichter in de buurt van die 80.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Oxymorphone

    • 18 september 2020 17:28
    @Daan1642 Geen 21% in the US. Hier is het 7.5 war ik zit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Blackdevil NL

    • 17 september 2020 10:10
    Nu kost miles morales los dus wel 60.
    Even veel als een normaal nieuw spel.
    Had 40 verwacht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GRDavies

    • 17 september 2020 10:47
    Ik hoop dat ze nog steeds het "Account-share-met-een-ander" systeem blijven hanteren. Op die manier, als je het een beetje eerlijk verdeeld, ben je digitaal maar 40 euro per spel kwijt. Dat en je hoeft natuurlijk spellen niet op dag 1 kopen, maar dat is weer een andere discussie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xXDannyNLXx

    • 17 september 2020 19:03
    Nog meer voordeel dat je voorlopig er ps4 games op kan spelen terwijl ik wel wacht tot de prijzen van de games zelf wat zijn gezakt of 2e hands. op een paar uitzonderingen na zoals een gta of andere major game ga ik echt geen 80 betalen.

    het enigste wat ik altijd jammer vind aan games is dat soms de houdbaarheid kort is. een fifa of cod / battlefield moet je haast wel gelijk kopen omdat het dan online hot is met veel spelers en later niet als de game cheaper is. blijft eigen keuze maar toch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ar_barca_ajax

    • 17 september 2020 19:53
    Vanmorgen de ps5 besteld en ik lees steeds die adviesprijzen. Nu heb ik daar wel een idee over want ik kan mij herinneren dat bij de ps4 ook de games 69,99 zouden zijn, dat vond ik ook teveel en uiteindelijk viel het allemaal mee.

    Nu verwacht ik wel een stijging maar ik denk dat het wel mee zal vallen en anders wacht ik bij de meeste games tot ze wat lager qua prijs zijn.

    Mocht het echt zo zijn dat de games 79,99 zijn dan is het echt belachelijk want dan heb je de keuze om dit te betalen of je krijgt ze in ps now later. Daar komt ook nog is bij dat ze bij elke game wel in-game aankopen doen en het geld dubbel en dwars terug verdienen en dan haal ik dus echt geen game voor 79,99. (Behalve God of War 5 natuurlijk want die game wordt voor mij echt geweldig (God of War 4 is voor mij de beste game aller tijden)).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Red Dead Demon

    • 17 september 2020 21:07
    Geeft niks. Tegen de tijd dat ik me een ps5 kan veroorloven zijn de games al gedaald in prijs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 17 september 2020 21:29
    Gewoon game pass kopen… oh nee wacht 🤣🤣🤣

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    burhan42

    • 17 september 2020 23:38
    Dit is waarom ik geen ps5 ga halen en liever mezelf richt op pc

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xXDannyNLXx

    • 18 september 2020 19:57
    @burhan42 lang geen pc game gekocht (laatste was digitaal minecraft in het begin)
    Maar een pc is toch tegenwoordig ook erg duur? en dan al die verschillende platformen waar je games vandaan moet halen.
    blijf games als red alert wel echt missen nu ik op een ps4 game of wow