Nieuws
PlayStation Plus

Sony verhoogt prijs PlayStation Plus in Europa en Azië

Nederland vooralsnog niet als land genoemd waar prijs omhoog gaat

Geschreven door Michel Musters op
Sony verhoogt in diverse landen in Europa en Azië de prijs van PlayStation Plus.

Het gaat om een prijsverhoging van het maandtarief: deze gaat van 7,99 euro per maand naar 8,99 euro per maand. Een abonnement van drie maanden kost 24,99 euro en een jaarabonnement 59,99 euro.

De prijsverhoging gaat vanaf 1 augustus in. Vooralsnog is Nederland niet genoemd als land waar de prijsverhoging plaatsvindt, al kan dit natuurlijk nog gebeuren. Onder de landen die al wel genoemd zijn, vallen Zweden, Zwitserland, Duitsland, Frankrijk, China en Zuid-Korea.

Sony laat weten dat de verhoging plaatsvindt vanwege veranderende marktomstandigheden. In 2017 werd de PlayStation Plus-service voor het laatst in prijs verhoogd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Gratis Celeste-dlc heeft meer dan honderd levels 'Death Stranding blijft eigenaardig' - Gamer.nl Podcast 229
20

Reacties op: Sony verhoogt prijs PlayStation Plus in Europa en Azië

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • bigds9fan

    • 3 juni 2019 07:47
    Alweer?

    En je krijgt nu minder games als eerst.

    Lekker is dat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Heijaangel

    • 3 juni 2019 07:51
    Voor een jaar veranderd er toch niks? Dit is al 60 euro officieel.

    -Edit- Deze prijzen zijn al een tijdje bij ons https://store.playstation.com/nl-nl/grid/STORE-MSF75508-PLUSINSTANTGAME/1
    Of ze moeten weer verder omhoog gaan dan dit…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • burhan42

    • 3 juni 2019 08:13
    Ik ga geen ps plus meer halen als dit ook later voor de jaar abonnement gaat komen. Ze zijn echt helemaal gek geworden. Ps3 was lekker gratis en nu weten ze als je met vrienden wilt spelen kan je niets anders dan betalen dus wij verhogen het lekker..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 3 juni 2019 10:50
    @burhan42 PSN+ was helemaal niet gratis bij de PS3..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Derper

    • 3 juni 2019 13:05
    @SuperDre Voor dat PSN+ zijn intreden deed was PSN gratis op de PS3. Dat was toen voor mij ook een reden om een PS3 te kopen ipv een Xbox360 waar je altijd al moest betalen om online te kunnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • NrFive

    • 3 juni 2019 08:17
    Nog(!) niet in Nederland maar gaat echt wel komen. In de nieuwe wereld waar alles om abonnementen draait, is dit helaas een gegeven. We moeten als consumenten kritischer worden welke abo’s we wel afsluiten en welke niet. Je kan je tijd immers maar 1x uitgeven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • EdwinVP

    • 3 juni 2019 09:59
    Kan MS natuurlijk niet achterblijven… Maar laat me raden, ze hebben t extra geld nodig om te kunnen blijven investeren en innoveren in het PlayStation Network… Standaard riedeltje wanneer er weer een verhoging komt. Opzich niets mis mee, maar zij zijn niet de enige die t doen…mijn salaris stijgt helaas minder snel dan al die stijging bij elkaar opgeteld. *Zucht*

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 3 juni 2019 10:52
    @EdwinVP tja, maar het is dus wel dat stijgen van jouw salaris waardoor alles hier ook duurder wordt, immers moet die stijging wel ergens van betaalt worden. En data/energie/onderhoud van die services wordt er niet goedkoper op voor de bedrijven zelf (ook aanpassingen die nodig zijn ivm oa AVG hakken hard in dat soort budgetten).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 3 juni 2019 16:51
    @SuperDre En als de salarissen lager worden wordt alles goedkoper?
    Neehoor, zeker niet.
    We worden gewoon leeg gemolken totdat alléén de rijken nog een abbo op PS+ of wat dan ook kunnen betalen voor een slordige 300 euro per maand.
    Hetzelfde geld komt binnen, maar dan van minder mensen.
    Interesseert ze geen reet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 4 juni 2019 09:57
    @oropher Maar de salarissen worden nooit lager, dat heet inflatie

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 3 juni 2019 10:40
    Ik heb anders al wel een mail van Sony ontvangen over deze prijsstijging, het lijkt er dus op dat we niet vergeten zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 3 juni 2019 11:26
    Tja Microsoft heeft verleden maand ook de prijzen verhoogd in de UK , want, brexit. ( https://metro.co.uk/2019/04/04/xbox-live-gold-suffers-25-price-increase-uk-9114682/ ) maar goed, even de acties afwachten, jaarprijs blijft hetzelfde en en vorig jaar abbo nog voor 32 euro afgesloten toen.

    Blijft gewoon k*t dat dit "verplicht" is om af te nemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Derper

    • 3 juni 2019 13:07
    @casualkiller ik snap ook echt niet dat dit zo werkt. Op de pc begint EA ook al met dit abonnementen……ik moet het niet. Blijf blij dat ik nog de keuze heb om op mijn op te gaan spelen waar alleen internet connectie al voldoende is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Smaman

    • 3 juni 2019 13:51
    Prima, als het nog duurder wordt komt er mooi geen PS5 in huis. Hoop dat Google gehakt van Sony en Microsoft maakt met hun streaming console. Bah.

    Sony helemaal met hun loze beloftes. Eerst is de ps3 backwards compatible, dan slopen ze de functie eruit. Eerst kan je Linux draaien, slopen ze eruit. Eerst psn gratis, dan verplichten ze je te betalen. Dan worden alle credit card gegeven gejat en dien je op eigen koste een nieuwe te nemen. Dan psn duurder. Dan gratis games voor PS3 weg. Dan nog duurder?!!! Wat is dit voor bedrijf!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 3 juni 2019 15:53
    @Smaman ps3 backwards compatible is eruit gehaald omdat de ps3 te duur was met de funtie erin en hij slecht verkocht.
    Linux kunnen draaien is eruit gehaald omdat het de mogelijkheid tot illegale kopieen openstelde.
    Dat PSN nu betaald is daar heb je daadwerkelijk een punt mee.
    Het jatten van de creditcard gegevens was zuur, maar dat had ook microsoft of nintendo kunnen overkomen.
    De gratis games voor ps3 vallen weg omdat men door de games voor ps3 heen is. De uitgevers van die games moeten het er namelijk OOK mee eens zijn dat hun game gratis wordt wegggegeven, dus dat kan je sony niet aanrekenen.
    EN ja dingen worden duurder, Als je je afvraagt wat dat voor bedrijf is, een bedrijf net als ieder ander.
    Moet jij je eigen boodschappen en zo al doen? en ook al een paar jaar lang? want dan weet je dat ALLES gewoon duurder wordt. Dat heet inflatie.

    P.S. Kijken of ik nu weer sony fanboy wordt genoemd, die heb ik al een poosje niet gehoord

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Skjip

    • 3 juni 2019 18:28
    @darkmanwls Dat was mijn eerste gedachte dus ook, inflatie. Hoe vervelend het ook is dat dingen steeds ''duurder" worden en er in de industrie nogal gegraaid wordt, ben ik van mening dat menig reactie hier ietwat heftig is. In de realiteit ga je dit niet echt niet merken, of je financiële situatie is al dubieus om mee te beginnen.

    Alles wordt duurder, dus ook voor Sony. Alles wordt gewoon doorgerekend. Mocht ik ernaast zitten en dit wel de zoveelste graai actie zijn dan keur ik dat sterk af, maar ik denk dat het wel meevalt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 3 juni 2019 22:27
    @darkmanwls Het mooiste is nog dat hij hoopt op een streaming console, met een abbo en totaal geen controle over je games =) gewoon je geld in de fik steken! (je hebt namelijk helemaal niets meer op het moment dat je abbo stopt ;p )

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Imsco Pala

    • 3 juni 2019 23:00
    De Leesmap is ook omhoog gegaan van 7,90euro per maand naar 8,25 maar het nieuws negeert dat volkomen. Schandalige actie van de Leesmap! Gelukkig deel ik hem samen met mijn buurvrouwen Santanee en Lideweij. Al scheurt Lideweij altijd recepten uit de Libelle waardoor Leesmap boetes schering en inslag zijn. Zucht…..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Voci

    • 4 juni 2019 17:02
    Het lullige met ál die abbonnemten: netflix, spotify, ziggo internet, ps+… al die dingen worden steeds een eurootje duurder. Maar van 8 naar 9 euro is gewoon een prijsstijging van meer dan 10%. Dat is best extreem.

    Maar ja, rijke mensen willen graag nog ietsje meer geld. Dus tja. De rijkste 8 mensen hebben evenveel geld als de armste 3.000.000.000 mensen. (Een interessant feitje als einde van dit berucht)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Inkmastery

    • 5 juni 2019 01:12
    Netflix en spotify zijn het dan wel weer echt waard. @Voci