Nieuws

'Sony verdubbelt PlayStation 5-productie'

Er moeten dit jaar zo'n tien miljoen exemplaren worden geproduceerd

Geschreven door Michel Musters op
Sony Interactive Entertainment zou dit jaar ongeveer twee keer zoveel PlayStation 5-consoles willen produceren dan het in eerste instantie van plan was.

Dat wordt geclaimd in een reportage van Bloomberg. Het bedrijf zou eerder dit jaar van plan zijn om tot maart volgend jaar zo'n vijf tot zes miljoen exemplaren van de console te produceren. Dat aantal zou nu zijn verhoogd naar zo'n tien miljoen exemplaren in alleen dit jaar. Sony zou deze beslissing hebben gemaakt nu het een beter beeld heeft van de aanhoudende effecten van het coronavirus.

Volgens Bloomberg zou het ondanks deze verhoging van productie alsnog mogelijk zijn dat er eind dit jaar een tekort is aan PlayStation 5-consoles. Zo zou het verschepen van de consoles naar winkels verspreid over de wereld alsnog roet in het eten kunnen gooien. Ook de productie van de DualSense-controller is omhoog gegooid: daar zouden er eerst tien miljoen van gemaakt worden, maar dat moeten er nu ook meer worden.

De PlayStation 5 wordt sinds juni in fabrieken geproduceerd. Sony wil tegen eind september zo'n vijf miljoen exemplaren hebben gemaakt en tussen oktober en december nog eens vijf miljoen exemplaren produceren. Een precieze releasedatum en prijs voor de next-gen console is nog niet bekend.

Dit artikel delen:

Lees meer

Dragon's Dogma-animeserie verschijnt in september op Netflix Stadia Connect: het belangrijkste nieuws
14

Reacties op: 'Sony verdubbelt PlayStation 5-productie'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Soesterknol

    • 15 juli 2020 08:32
    Nice maakt mij niet uit als ik hem maar krijg

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 15 juli 2020 09:53
    Vanaf 23 juli gaat Xbox z'n prijs bekend maken dus dan zullen ook wel de preorder pagina's van de PS5 online gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 15 juli 2020 10:16
    @TommyVercetti Xbox heeft daar nog niks overbekend gemaakt.
    Ga er maar vanuit dat het nog niet bekend word.
    Denk dat beide pas augustus met de prijs komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 15 juli 2020 10:28
    @hulstpower
    Er is inderdaad nooit iets gezegd over bekendmaken van de prijs. Beide bedrijven lijken op elkaar te wachten voor het bekendmaken van prijs en releasedate omdat ze elkaar willen overtroeven.

    In Augustus zou er als het goed is weer een Xbox event zijn dus dat zal naar mijn idee een "veiligere" optie zijn om zoiets bekend te maken. Al is het denk ik dat zodra één bedrijf de prijs bekend maakt, de andere mogelijk dezelfde dag nog zal volgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 15 juli 2020 10:58
    @FishSt1ck Ja dat dacht ik ook maar ik heb zo vermoeden dat micro niet de zelfde fout wilt maken als met xbox one.
    Ze doen nu veel meer voor gamers en willen ook niet dat sony van hun fouten profiteerd wat vorige keer gebeurt is.
    Maar als ze niet met de games komt denk ik dat weinig mensen overstappen van ps naar micro.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 15 juli 2020 10:23
    @TommyVercetti Daar is niets over gezegd volgens mij, ze gaan alleen gameplay laten zien van first party games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 15 juli 2020 10:40
    Fable zou wel een mooie aangename verrassing zijn

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 15 juli 2020 10:44
    Positief nieuws,

    Op deze manier kunnen hopelijk wat meer mensen voorzien worden van een exemplaar op de launch date.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pascal08

    • 15 juli 2020 11:01
    Heb zelf een X en een Pro, qua kwaliteit en degelijkheid wint Xbox het voor mij van de PS4.
    De aangename kant van de PS4 vind ik de arcade classics ook te vinden op de Switch trouwens.
    Maar qua controller en gebruiksvriendelijkheid en customer support is het Xbox all the way.
    Of er moeten echt super games uitkomen ga ik 1 van de consoles halen op de release date.
    En ik zie alleen de consoles gepromoot worden de games zie ik nog niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shinjite

    • 15 juli 2020 11:26
    De ps5 word hem voor mij denk ik en de reden hiervoor is de games. Xbox heeft niet zoveel boeiends naast halo en daar hebben we niets van gezien

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 15 juli 2020 16:20
    @Shinjite wat heeft Sony dan laten zien ook weinig voor elke game die Sony toonde heeft xbox er ook wel 1 en meeste kwam ook naar xbox. Ben nog steeds niet omver geblazen door beide partijen maar had wel meer verwacht van Sony. Ik ga ook zeker een ps5 halen maar pas als horizon uit is. Kijk nu meer uit naar hellblade 2 halo en everwild.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • coolharry

    • 15 juli 2020 12:13
    Dan ben ik toch wel benieuwd naar de prijs. Voor € 500 of duurder vind ik 10 miljoen voor dit jaar wat aan de hoge kant.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 15 juli 2020 13:38
    @coolharry Dacht gelijk hetzelfde, ik zie niet in hoe je zoveel consoles verkoopt als je console minimaal €500/$500 kost. Ik zeg wat ik zei na de PS5 onthulling een maand geleden: €400 voor de Digital Edition, €500 for die met disc drive.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RoepieRoepie84

    • 15 juli 2020 15:23
    @poklaan

    Moet jij eens opletten. Consument zit snakkend te wachten op iets positiefs, vermaak, de corona tijd komt als geroepen. De nieuwe generatie consoles dus die nu op de perfecte tijd komen. Ze zullen bij Sony evenals Microsoft nog nooit z'on hoge verkoopcijfers krijgen als bij deze lauch. Ze zullen als warme broodjes over de toonbank gaan.