'Veel studio’s van ons werken al aan spellen. We hebben het nog niet over deze spellen gehad. We wachten op het juiste moment. Waarschijnlijk beginnen we hiermee met de E3.'
Sony’s virtual reality-bril Project Morpheus krijgt in 2016 een consumentenversie.
Reacties op: Sony toont eerste Project Morpheus-spellen op E3
C64Forever
coola
victorace33
Ahole
Niempie
Bastrahetfield
Waltaro
coola
coola
Arrahant
Een goed voorbeeld is Project CARS. Die draait normaliter op 1080p 60 fps op de PS4. Je kunt er sowieso van uitgaan dat wanneer je de game met de Morpheus speelt de framerate significant lager zal zijn. Misschien dat ze de renderresolutie ook wat naar beneden moeten bijstellen. Maar 30-40 fps is eigenlijk te weinig voor een overtuigend VR effect. Als de resolutie ook nog eens naar beneden wordt geschroefd worden je hersens helemaal minder goed voor de gek gehouden (een lagere framerate en resolutie krijgen veel mensen zelfs hoofdpijn van, zie de eerdere SDK's van de Rift).
Ik denk toch echt dat je voor een VR ervaring met AAA games op (in totaal) 1080p en native 90-120 fps bij een pc met twee GTX 960/970's GPU's in SLI moet zijn. Niet dat dat onbetaalbaar is, maar ik denk toch echt dat een PS4 van 400 euro helaas niet krachtig genoeg is om AAA VR-gaming mogelijk te maken.
Savlav_Da
Ahole
Ahole
coola
coola
Ik vermaak mij meer met de games op ps4 dan met de games op mijn wiiu
Ahole
Bombtrack
Ragingbully
Ahole
coola