"De PlayStation 2 is nog steeds de meest succesvolle console, en hij staat nog steeds zijn mannetje. Ik denk dat het de PlayStation 2 was die de barrière tu en videogames en het grote publiek heeft verbroken. Nintendo heeft hier goed in gevolgd met hun Wii", aldus Hirai.
Volgens Hirai houd je zo'n nieuwe groep in eerste instantie vast met videogames die de doelgroep aanspreken. Hij noemt de populaire titels SingStar en Buzz als voorbeelden van games die een breed publiek trekken.
"Op de tweede plaats trekken we deconsumenten naar ons toe met dingen als PlayStation Network en onzeondersteuning voor Blu-ray op de PlayStation 3. Als consumenten ditbevalt, dan is de drempel naar videogames proberen een stuk lager."
Hardcore gamer
Volgens Hirai mag het trekken van een breed publiek niet ten koste gaan van de hardcore gamer. "Als je deze [nieuwe] groep eenmaal binnenhebt, kan je niet zomaar stoppen met het ontwikkelen vangames voor een hardcore doelgroep. Dan raak je ze kwijt, en daarmee je basis ook. Een goed voorbeeld is games als God of War. Die games zullen we blijven maken."