Sony: 'PlayStation Move weer interessant bij release Project Morpheus' | Gamer.nl

Sony: 'PlayStation Move weer interessant bij release Project Morpheus' | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

Yoshida gaf in een gesprek met Pocket-lint aan dat de dagen van bewegingsgevoelige games over zijn, tot Project Morpheus uitkomt voor consumenten. "Bewegingsgevoelig gamen was iets groots, maar net als met dans- en muziekgames, denk ik dat er weinig behoefte is aan een andere bewegingsgestuurde game op dit moment", zegt hij.

Yoshida meent dat de mogelijkheden van de PS Move voorlopen, door de precisie van de 3D-tracking, wat met 2D-schermen moeilijk is. Het bedrijf hoopt te bereiken dat spelers met objecten in de virtuele wereld kunnen communiceren en daarvoor zijn 3D-bewegingscontrollers benodigd als de PS Move. Yoshida adviseert consumenten de PlayStation-camera te kopen. Niet zozeer wegens de mogelijkheden voor streamen, maar ook omdat Project Morpheus gebruikmaakt van de camera.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou