Nieuws
Discord

Sony PlayStation kondigt samenwerking met Discord aan

Discord wordt geïntegreerd in PlayStation Network

Geschreven door Michel Musters op
Sony PlayStation heeft een samenwerking met Discord aangekondigd.

In de praktijk betekent dit dat Discord vanaf begin volgend jaar geïntegreerd wordt in PlayStation Network, al is nog onduidelijk op welke manier dit precies gaat gebeuren. Sony heeft een minderheidsinvestering in Discord gemaakt.

"Samen zijn we hard aan het werk om Discord met je sociale en gaming ervaringen te verbinden op PlayStation Network", zo meldt SIE-directeur Jim Ryan in een persbericht. "Ons doel is om de Discord- en PlayStation-ervaringen dichter bij elkaar te brengen op console en mobiel, zodat vrienden, groepen en communities samen kunnen hangen, plezier kunnen hebben en makkelijker kunnen communiceren tijdens het gamen."

Eerder dit jaar gingen er geruchten dat Microsoft in overleg was met Discord om het bedrijf over te nemen voor zo'n 10 miljard dollar. Discord zou dit aanbod hebben afgewezen omdat het ooit zelf naar de beurs zou willen. De komende periode moeten er meer details over de samenwerking tussen Discord en Sony naar buiten komen.

Discord is een chatplatform toegespitst op het creëren en onderhouden van communities. Mensen kunnen met elkaar chatten en (video)bellen. Hoewel iedereen van de service gebruik kan maken, geniet het platform vooral populariteit bij gamers. Discord wordt vaak gebruikt door spelers van multiplayergames om tijdens het spelen contact te onderhouden.

Discord

Dit artikel delen:

Lees meer

Microsoft voegt FPS Boost aan meer dan zeventig games toe Elden Ring verschijnt mogelijk niet voor april 2022
10

Reacties op: Sony PlayStation kondigt samenwerking met Discord aan

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    COSMIC_TSAR

    • 4 mei 2021 08:32
    Top! Lekker integreren op zo veel mogelijk platformen, met steeds meer crossplay wordt discord gewoon een standaard.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 4 mei 2021 08:53
    Discord via PS en PC zal echt een prima toevoeging zijn voor Crossplay! Nu hopen dat Xbox ook Discord gaat ondersteunen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Lavalera

    • 4 mei 2021 10:15
    @MelvinChowder Xbox heeft als sinds 2018 een samenwerking met discord. De app werkt dan ook al op de xbox.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 4 mei 2021 10:36
    @Lavalera Werkt het zoals PC waar je een channel kan joinen en kan communiceren met anderen op discord via voicechat tijdens het spelen van een game? Want ik ben niet geïnteresseerd in de functie om te zien wie wat speelt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 4 mei 2021 10:45
    @MelvinChowder gelukkig kun je de meeste dingen gewoon uitzetten bij de instellingen. Volgens mij moet wel iedereen zelf uitzetten om te laten zien wat er gespeeld wordt. Maar in-game kun jij ervoor zorgen dat je dat niet ziet/hoort of wat dan ook. Alleen dus als je echt Discord opent.

    Geen idee of de interface er heel anders uitziet op de consoles, maar dat lijkt mij niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 4 mei 2021 10:50
    @Vogeltje Mij maakt het niet uit of iemand kan zien wat ik speel hoor, het hoeft van mij ook niet uitgezet te worden. Gebruik discord alleen voor voicechat vandaar mijn reactie dat ik niet in die functie geïnteresseerd ben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JustSafety

    • 4 mei 2021 11:35
    Ze hadden beter zoiets met MS kunnen beginnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 4 mei 2021 18:09
    @JustSafety
    Omdat?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JustSafety

    • 12 mei 2021 12:29
    @rreloaderr Grotere community, breder kunnen pakken.
    Discord is al op PC in samenwerking met MS zou dit nog beter geïntegreerd kunnen worden. Netals dat XBOX Game Pass heeft op zowel console als op PC. Je pakt direct een breder aanbod. Natuurlijk zou het mooiste zijn om met Sony als zowel MS samen te werken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 4 mei 2021 22:44
    Klinkt goed! Mocht ik ooit een ps5 kunnen bemachtigen….