Nieuws
PlayStation 5

Sony overwoog prijs van PS5-games nog verder te verhogen

79,99 euro de prijsstandaard van AAA-games

Geschreven door Cody van den Bogert op
Sony overwoog de adviesprijs van PlayStation 5-games naar verluidt nog verder te verhogen.

Dat blijkt uit een rapport van Bloomberg.Volgens het rapport hebben een aantal uitgevers gespeeld met het idee om de adviesprijs van PlayStation 5-games verder te verhogen. De adviesprijs staat momenteel op 80 euro en Europa en 70 dollar in de VS.

Sony gaf eerder aan dat de prijsstandaard van AAA-games 79,99 euro is in Europa, maar dit had dus hoger kunnen uitvallen. De techgigant gaf destijds ook aan dat de prijs lager kan uitvallen wanneer een game minder content bevat. Dit verklaart de adviesprijs van 60 euro van Spider-Man: Miles Morales.

Sony deed even geleden ook de prijzen van diverse PS5-accessoires uit de doeken. De DualSense-controller kost 69,99 euro, terwijl een oplaadstation voor twee controllers 29,99 euro kost. De Media-afstandsbediening kost 29,99 euro, de Pulse 3D draadloze headset met 3D-audio ondersteuning 99,99 euro en de HD-camera 59,99 euro.

Dit artikel delen:

Lees meer

Live om 14:30 uur: Tuesday Tjeerdday De Xbox Series X-lancering: lees en discussieer mee
15

Reacties op: Sony overwoog prijs van PS5-games nog verder te verhogen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    kr1z

    • 10 november 2020 13:09
    Stem met je portemenee.
    Ook die digital only console boicotten ( https://www.youtube.com/results?search_query=REASONS+YOU+SHOULD+NOT+BUY+A+DIGITAL+ONLY+CONSOLE )

    Als ik m`n post wil editten qua hoofdletters krijg ik : "Post is a duplicate, please edit your post"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 10 november 2020 13:16
    @kr1z ik heb me eigen ook voorgenomen voor een normale game (limited of special editions uitgesloten) dat ik niet meer betaal dan 60 euro. Als we iets hebben gekeerd is dat games erg snel al in prijs gaan of kunnen dalen fisiek en digitaal. Dan zal het straks no sale is no sales worden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • inkmasteryPS4

    • 10 november 2020 20:22
    @kr1z Niks digital only boycotten we willen niet allemaal 100 discs waar krassen op komen :)

    Prijzen op 80eu is wel belachelijk voor disc games, als je voor de psn store gaat dan weet je dat je flink gaat betalen dat is exact waarom er 2 keuzes zijn 1 voor de digitale liefhebber en 1 voor de verzamelaar of toch wel ouderwetse manier.
    Digitaal is de toekomst je kan beter meegaan dan erover zeuren want het gebeurd hoe dan ook en je kan ook game share natuurlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 10 november 2020 21:58
    @inkmasteryPS4 Jij rekent zeker ook niet meer in guldens ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 10 november 2020 13:16
    Die nieuwe prijzen vind ik al duur zat.

    Zelfs met sales tax meegenomen betalen ze in de VS weer meer als wij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 10 november 2020 16:24
    Je vindt de prijzen waarschijnlijk hoog zat. En daarna probeer je denk ik te melden dat ze in de VS juist minder betalen, zelfs inclusief sales tax?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 10 november 2020 13:19
    Ik heb voor de ps5 digital only gekozen omdat ik daar alleen de exclusives op ga spelen. Betekent inderdaad dat ik de volle mep moet gaan betalen, het is niet anders

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 10 november 2020 19:20
    @Roy36NL Die redenatie snap ik helemaal niets van. Het verschil is 100 euro. Een disc versie van een game kan vaak al snel 15 tot 20 euro goedkoper zijn dan een digitale versie. Na een stuk of 6 tot 7 games heb je het verschil er al uit. En er gaan echt wel meer exlusives uitkomen dan dat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 11 november 2020 06:18
    @darkmanwls ja dat snap ik maar wil van die hoesjes af heb er al zoveel en nu met dat snelle internet vind ik dit gewoon handig

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RR020

    • 10 november 2020 13:31
    Belachelijke prijzen… Dat maakt de Xbox series X met de game pass weer aantrekkelijker. Ik heb altijd PS gehad en nu ook weer gepre ordered. Ik neig steeds meer naar de X Box series X. Als er echt nieiee top titels direct binnen de game pass gaan vallen zoals Cyberpunk dan stap ik alsnog over.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The soy sauce

    • 10 november 2020 13:52
    Lekker boeiend, wacht ik toch gewoon lekker paar maanden tot dat die cheaper is.
    80,- voor een nieuwe game, bijna idioot

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 10 november 2020 16:41
    @The soy sauce Ik haal de meeste games ook pas na een paar maanden want dan is de prijs gedropped naar 30 euro, zijn de meeste bugs eruit. Maar voor Cyberpunk 2077 ga ik wel een uitzondering maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 10 november 2020 16:44
    Aaaah ja had niet anders verwacht van Sony, nog ff kunnen ze de S veranderen in $…. $ony.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LordLuc

    • 10 november 2020 22:15
    Goed idee. Games zijn al veel te goedkoop. Moet je zien wat je ervoor krijgt. Enorme werelden. Mooie graphics. NPCs met diepgang.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 10 november 2020 23:20
    @LordLuc Welke diepgang. Alleen Rockstar en CDPR doen dat goed. De rest zijn zo blanco als ik weet niet wat.