Nieuws
horizon forbidden west

'Sony overweegt Horizon Forbidden West uit te stellen naar 2022'

Aldus journalist Jeff Grubb

Geschreven door Michel Musters op
Sony zou overwegen om Horizon Forbidden West uit te stellen naar 2022.

Dat claimt journalist Jeff Grubb in een nieuwe aflevering van de betaalde Giant Bomb Show. Hij zou van een bron hebben vernomen dat het waarschijnlijk is dat Sony het spel uitstelt naar volgend jaar. "Ik weet het niet zeker - ik denk dat het nog onbeslist is - maar ik denk dat ze leunen richting een release in 2022."

Horizon Zero Dawn werd vorig jaar aangekondigd. Sindsdien heeft Sony echter geen concrete releasedatum voor het spel vermeld, maar Guerrilla liet eerder wel weten op een release in 2021 te mikken.

Wat betreft een nieuwe State of Play-livestream meldt Grubb: "Ik heb dingen gehoord, maar ben nog niet zeker. Ik heb gehoord dat het in september komt. Ik denk dat ze daarmee willen zeggen, 'hier zijn andere dingen die we deze herfst hebben, maak je geen zorgen', maar ik denk dat Forbidden West in 2022 uitkomt."

Sony en ontwikkelaar Guerrilla Games hebben niet op de geruchten gereageerd. PlayStation Studios-baas Hermen Hulst liet vorige maand wel weten dat releasedata kunnen verschuiven. "We hebben twee erg grote, verhaalgedreven games in ontwikkeling: Horizon Forbidden West en de volgende God of War. (...) Met Horizon lopen we op schema om rond de feestdagen uit te komen. Maar dat is nog niet zeker - we werken zo hard als mogelijk is, zodat we zo snel mogelijk kunnen bevestigen."

horizon forbidden west

Dit artikel delen:

Lees meer

De aantijgingen tegen Activision-Blizzard zijn hopelijk het startschot voor verandering Forza Motorsport 7 kan na 14 september niet meer digitaal gekocht worden
40

Reacties op: 'Sony overweegt Horizon Forbidden West uit te stellen naar 2022'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    MissMeNL

    • 30 juli 2021 15:18
    Zie het helaas wel gebeuren. We gaan augustus in en dan nog geen releasedatum. 99% zeker dat het niet dit jaar komt. Gelukkig heb ik een flinke backlog aan games omdat ik sinds jaren weer een PlayStation heb. Ook genoeg op de xsx te spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 30 juli 2021 19:51
    @MissMeNL demon souls kwam ook uit het niets, maar ik had toen ze horizon voor het eerst lieten zien al vermoeden dat het een 2022 game werd. Maar we zullen zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 30 juli 2021 15:35
    Laat Guerilla maar rustig de tijd nemen en net zo'n afgewerkt product afleveren als de eerste Horizon was. Voor zo'n groot spel was die verassend bugvrij al met de release, het deed me op meerdere vlakken een beetje denken aan Zelda BotW wat dat betreft. Bij beide sequels heb ik het liefst dat ze het pas releasen als het van de hoogst mogelijke kwaliteit is, van Zelda zijn we het gewend maar voor een relatief nieuwe ip als Horizon is het best bewonderenswaardig. Mochten Zelda en Horizon FW ongeveer tegelijk releasen dan ga ik wel eerst voor eerstgenoemde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 30 juli 2021 15:50
    Verbaast me niets, maar vind het prima gezien er nog genoeg moois komt dit jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    COSMIC_TSAR

    • 30 juli 2021 15:53
    2022 wordt belachelijk (al zal op hun beurt er ook nog wel wat uit dat jaar worden gesteld).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 30 juli 2021 16:17
    Hopelijk wordt de ps4 versie dan gewoon geschrapt en focussen ze op een ps5 release.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 30 juli 2021 16:44
    @rreloaderr ik hoop het. Zie het alleen niet gebeuren. Officieel zijn er nog geen preorders dus laten ze dat lekker doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RIOdeMIO

    • 30 juli 2021 17:01
    @rreloaderr waarom? Al die ps4 eigenaren buiten sluiten als ze nog niet eens hun next gen console kunnen leveren is geen slimme zet zeker niet qua inkomsten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 30 juli 2021 17:31
    @RIOdeMIO niet zo zeer voor het financiele plaatje maar gewoon beter voor de ps5 versie. Nu krijg je gewoon een ps4 versie met verbeterde graphics en resolutie op de ps5. Qua bijvoorbeeld physics moet het namelijk ook nog op de ps4 kunnen draaien. Pas met een native ps5 exclusieve game kunnen ze er zoveel mogelijk uit een ps5 halen. Simpel gezegd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 30 juli 2021 17:58
    @MissMeNL maakt niks uit of het dit jaar of volgend jaar uit komt. Graphics worden echt niet beter en als ik zo de gameplay filmpjes ziet dan is het spel mooi zat en nu al een genot om naar te kijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RIOdeMIO

    • 30 juli 2021 20:18
    @GoofyZ3 Mee eens ziet er geweldig uit !!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Tokumei

    • 30 juli 2021 18:26
    @MissMeNL In dit stadium kunnen ze de game echt niet meer zoveel veranderen dat je op de ps5 iets anders dan een verbeterde ps4 game zou krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 30 juli 2021 19:33
    @Tokumei nee klopt. Nu is dat te laat voor forbidden west. Daar heb je gelijk in. Neemt niet weg dat ik liever zo snel mogelijk de vorige generatie zie verdwijnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RIOdeMIO

    • 30 juli 2021 20:20
    @Tokumei Zelfde verhaal met Halo infinite ben nu bezig met de insider preview op de Xbox one is het wat minder mooi dan op de series maar voor de rest is het dezelfde game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 30 juli 2021 18:37
    @RIOdeMIO

    Waarom? Zodat ze zich niet in allerlei bochten moeten wringen om het draaiend op de ps4 te moeten uitbrengen en geen concessies te hoeven te maken voor de PS5. Is toch te debiel voor woorden dat ze dit na anderhalf jaar nog op de ps4 willen drukken.
    Wil je een next gen ervaring, dan koop je hem voor de ps5, want nu wordt ik als ps5 bezitter opgezadeld met een game die veel beter had kunnen zijn.
    Dat er zo’n grote run is op de PS5 had niemand zien aankomen met de meest succesvolle launch van PlayStation ooit. Die Playstations komen er echt wel voor iedereen! Fingers crossed dat GOW wel exclusief gaat worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 30 juli 2021 19:54
    @rreloaderr als ik me niet vergis had Jim Ryan toch al gezegd dat horizon en God of war naar ps4 komen, paar maanden terug.?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wootism

    • 30 juli 2021 16:21
    Fijn man die nieuwe spamfilter, kan echt niks meer plaatsen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 30 juli 2021 16:31
    Zo blijft er echt niets meer over in 2021…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 30 juli 2021 16:45
    @Ardyn jawel zoeken naar een ps5 voor de mensen die er geen kunnen krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 31 juli 2021 11:43
    @MissMeNL
    Ik heb de mijne toevallig gisteren kunnen bemachtigen, maar het klopt natuurlijk wel wat je zegt. Echter moet je als bedrijf ook rekening houden met concurrentie en periode 2022 lijkt al aardig vol te komen met games die wegens corona en tekort aan hardware ook al naar 2022 zijn verplaatst.
    De enige AAA releases van de tweede helft van 2021 zijn nu Guardians of the Galaxy, Battlefield 2042 en Far Cry 6. En misschien nog Dying Light 2 inderdaad.
    Tenzij je de jaarlijkse CoD en FIFA er nog bij zou tellen. Daarnaast komen Battflefield en Far Cry ook bijna om het jaar uit.

    Voor de rest zijn het kleinere titels als SMTV, Metroid Dread, Age of Empires IV…
    Of gewoonweg remakes en rereleases.