Nieuws
PlayStation 5

Sony onthult logo voor PlayStation 5

Logo gebruikt hetzelfde design als het PS4-logo

Geschreven door Michel Musters op
Sony heeft tijdens zijn presentatie op de Consumer Electronics Show afgelopen nacht het logo van PlayStation 5 onthuld.

Het PS5-logo, dat hieronder zowel op een zwarte als witte achtergrond is te zien, heeft hetzelfde design als het PS4-logo. Erg verrassend is het logo dus niet.

Tijdens de presentatie werden ook de verschillende mogelijkheden van de PlayStation 5 nog eens bevestigd. Zo is er 3D-geluid, zitten er haptische triggers op de controller, bevat het systeem een ultra-high speed solid state drive, is er ray tracing aanwezig en is er ondersteuning voor ultra high-definition blu-rays.

"PlayStation 5 zal ontwikkelaars inspireren om uitgebreide werelden te maken met daarin nieuwe gameplay-ervaringen die meeslepender dan ooit zijn in hoe ze eruit zien, hoe ze klinken en hoe ze voelen", aldus Sony Interactive Entertainment-president Jim Ryan.

Het is niet bekend wanneer Sony meer details van de PlayStation 5 bekendmaakt. Zo moeten er nog games voor de console onthuld worden, alsmede het design van het apparaat. PlayStation 5 moet eind dit jaar in de winkels liggen.

PlayStation 5
PlayStation 5

Dit artikel delen:

Lees meer

Ontwikkeling van Dreams is afgerond Awesome Games Done Quick 2020 is van start gegaan
27

Reacties op: Sony onthult logo voor PlayStation 5

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    HunterSeeker

    • 7 januari 2020 08:09
    indd niet erg verrassend

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SamuraiPizzaCat

    • 7 januari 2020 08:12
    Wow, mind blown! Geniaal ….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 7 januari 2020 08:14
    Was dit die blik in de toekomst?
    Nu ben ik helemaal om hoor ik ga voor de nieuwe playstation!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 7 januari 2020 08:51
    Lag in de lijn der verwachting.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 7 januari 2020 08:57
    "Zo is er 3D-geluid, zitten er haptische triggers op de controller, bevat het systeem een ultra-high speed solid state drive, is er ray tracing aanwezig en is er ondersteuning voor ultra high-definition blu-rays"
    Op de SSD en raytracing na zit dit al op de huidige Xbox one. Ze zullen toch wel wat smakelijkere features/specs hebben hoop ik?
    Ik ben wel benieuwd welk 3D geluid er bedoeld wordt. Hopelijke een reeds bestaand formaat zoals Atmos of DTS:X

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 7 januari 2020 09:17
    Wel tof dat er wat rumors bevestigd zijn :-) en de logo tja :-) haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 7 januari 2020 10:19
    Maar tikt 'ie nou wel of niet de tien teraflops aan? ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 7 januari 2020 10:27
    Waarom zou je ook een enorm bekend logo van een console-generatie die enorm succesvol was helemaal op de schop nemen, dat zou niet logisch zijn.

    Ik krijg wel altijd een beetje jeuk van termen als 'ultra-high speed solid state drive' en 'ultra high-definition blu-rays' als er geen daadwerkelijke waarden worden gegeven. Er is namelijk geen definitie van ultra high speed en ultra high-definition, dat maakt dit echt alleen maar marketing en vind ik een zwaktebod. Smoke en mirrors

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 7 januari 2020 14:22
    @fonsrutte UHD blu-rays zijn gewoon verkrijgbaar hoor. Dat van die SSD vind ik dan ook weer een vage omschrijving.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 7 januari 2020 11:13
    Woah..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 7 januari 2020 11:23
    Ze zijn wel van de verassingen bij Sony! Ze blijven me verbazen. Eerst aankondigen dat de laadtijden van een PS4 game sneller zijn op de PS5, dan officieel de naam Playstation 5 bevestigen, en nu deze bekendmaking! Ben al benieuwd naar de volgende aankondiging! Laat maar komen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 7 januari 2020 11:57
    @MelvinChowder
    Volgende grote announcement van Sony is… Hou je vast…. Dat ie backwards compatible is met de PS4!!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nolimit2410

    • 7 januari 2020 12:23
    @marco300 Jullie humor ontgaat me een beetje. Jullie hadden liever dat een PS4 trager zou zijn op de PS5 en het logo roze werd o.i.d?
    Wat verwacht je te lezen bij "Sony onthult logo voor PlayStation 5"?
    Schijnbaar hopen/verwachten jullie een compleet andere logo?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 7 januari 2020 12:53
    @Nolimit2410 "Jullie humor ontgaat me een beetje" Nou dat is best een understatement

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nolimit2410

    • 7 januari 2020 16:02
    @fonsrutte Dat kun je wel zeggen. Ach m'n neefje van 12 moest er om lachen en daar gaat het om!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 7 januari 2020 13:12
    @Nolimit2410

    Niet zo serieus joh :-) Het is pas januari :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 7 januari 2020 13:12
    @marco300

    Hahahahaha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 7 januari 2020 13:18
    @MelvinChowder Haha, waarschijnlijk de aankondiging dat de controller "DualShock 5" heet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 7 januari 2020 14:31
    @Paxopoxo Is nog niet bevestigd dus we blijven gespannen wachten wat het zal worden hahah

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bevers

    • 7 januari 2020 12:10
    *plop!* @.@