Nieuws
ps5

Sony kondigt PlayStation 5-evenement aan voor 4 juni

Klaar voor de 'toekomst van gaming'?

Geschreven door Lucas May op
Sony gaat volgende week donderdag meer informatie over de PlayStation 5 onthullen. Dit maakt het Japanse bedrijf bekend via de PlayStation Blog.

De omschrijving luidt dat de "toekomst van gaming" wordt getoond. De onthulling vindt plaats op 4 juni om 22:00 uur Nederlandse tijd. In een aankondigingsvideo is de DualSense-controller te zien, die eerder al was onthuld. In de blogpost van Sony Entertainment Interactive-CEO Jim Ryan staat vernoemd dat er informatie over games wordt gedeeld die rondom lancering uit gaan komen van zowel kleine als grote studio's. Er is nog niet bevestigd dat de PlayStation 5-console zelf uit de doeken wordt gedaan.

De digitale presentatie duurt iets meer dan een uur en is te volgen via het Twitch- of YouTube-kanaal van PlayStation.

Meer weten over de PlayStation 5? Lees hier alle geruchten en feiten op een rijtje. De console komt eind dit jaar wereldwijd uit.

Dit artikel delen:

Lees meer

Dit moet de PlayStation 5-onthulling in ieder geval doen PS4-games moeten vanaf juli ook op PlayStation 5 werken
15

Reacties op: Sony kondigt PlayStation 5-evenement aan voor 4 juni

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    ali3n8tor

    • 29 mei 2020 17:28
    demon souls remaster (ja ik ga teleurgesteld worden dat die er niet is :) ) horizon zero dawn 2 , nieuwe spiderman game

    dat zijn mijn gokjes =)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 29 mei 2020 17:41
    @ali3n8tor
    Demon Souls remaster was al gelekt in die 4chan post toch? Is wel aannemelijk dat ze daar wat van laten zien

    Zelf hoop ik op een nieuwe SOCOM!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 29 mei 2020 18:31
    @ali3n8tor Wat dacht je van Elden Ring? :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Humpdog

    • 29 mei 2020 17:41
    Nee, staat nergens dat de PS5 word bekend gemaakt. Ik hoop er wel op, maar niet bevestigd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MonsterCrab

    • 29 mei 2020 18:28
    @Humpdog We hebben de kop wat aangepast. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Humpdog

    • 29 mei 2020 18:33
    @MonsterCrab sorry voor het miereneuken. Ik hoop echt dat het eindelijk volgende week zover is. Maar ben al 9 maanden keer op keer teleurgesteld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quirinius

    • 30 mei 2020 03:29
    @Humpdog Je moet maar zo denken: het logo en de controller en de binnenkant hebben ze al laten zien, dus wat er nog overblijft zijn buitenkant, prijs, releasedate en de games. Het is nog maar de vraag of ze nu echt volledige open kaart gaan spelen, maar met 2 van de 4 opties zou ik al best blij zijn !

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 29 mei 2020 17:45
    SOCOM zou wel heel vet zijn

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Zoidberg

    • 29 mei 2020 18:44
    @wazp
    Dat zou wel erg cool zijn! kan me nog herinneren dat je in de SP voice commands aan je teamleden kon geven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ceiro

    • 29 mei 2020 18:01
    Ik hoop op een nieuwe Pong!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Streepje X

    • 29 mei 2020 18:21
    Ik zal er klaar voor zitten! Dat sowieso!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    burhan42

    • 29 mei 2020 18:40
    Knack 3 baby

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shinjite

    • 29 mei 2020 18:42
    Hopelijk krijgen we alle informatie, demon souls, dark souls 4, bloodborne 2 en elden ring oh en sekiro 2 at launch. Wie gaat mijn droom kapot maken?

    Ik hoop op de doos en de launch games die we kunnen verwachten. Hopelijk ook wat features zoals ps4 games kunnen spelen op de ps5.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 29 mei 2020 21:28
    @Shinjite ps4 games op ps5 is al bevestig maar welke en hoeveel is nog steeds de vraag. Maar ga er vanuit veel 3rd party games en games die nog jaren duurt. Verder zal Sony met 1 grote game van hun zelf komen en dat zal horizon 2 worden volgens geruchten. Sony brengt bijna nooit 2 games te gelijk uit. Verwacht misschien wel een gran turismo sport met 4k en 60 fps.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 30 mei 2020 07:56
    Zin in. Hopelijk kunnen we daarna (behalve consoles vergelijken) wat meer inzage krijgen welke games gaan komen!