Nieuws
PlayStation VR 2

Sony onthult design PlayStation VR2

Bevat ventilatiesysteem

Geschreven door Jacco Peek op
Sony heeft het ontwerp van de PlayStation VR2 en het de 'laatste versie' van bijbehorende controllers onthuld in verschillende foto's.

In lijn met de PlayStation 5 en de PlayStation VR2 Sense-controller is de vr-bril zelf vormgegeven met witte en zwarte kleuren. Sony benadrukt het 'ronde' uiterlijk van de bril, dat goed bij de controllers moet passen.

De opvallendste nieuwe eigenschap van de bril is een ventilatiesysteem dat het hoofd van spelers koel houdt. Dankzij een 'luchtstroom', die Sony vergelijkt met die in de PlayStation 5, zouden lenzen van de bril niet kunnen beslaan tijdens het spelen.

Ook is de bril over het algemeen lichter, moet deze geschikt zijn voor verschillende formaten hoofden dankzij een verstelbare hoofdband en kunnen spelers de lenzen zelf verstellen. Daarmee is de bril af te stemmen op de exacte afstand tussen de pupillen van de gebruiker, wat de ervaring ten goede komt. Ook bevat de PS VR2 een 3,5mm-aansluiting voor koptelefoons en trilmotoren.

Eerder onthulde Sony al de specificaties van de PS VR2. Zo bedraagt het oledscherm van de bril 4000 bij 2040 pixels (2000 bij 2040 per oog) en is het gezichtsveld 110 graden. 

Verder heeft PlayStation VR2 inside-out-tracking, zodat een losse camera niet nodig is. Dankzij vier camera's in het apparaat zelf hoeven er geen gekleurde leds op het apparaat te zitten zodat bijgehouden kan worden waar de speler is. Deze camera's volgen ook de controllers. Tot slot worden in de helm met camera's de ogen van spelers gevolgd, waardoor spelers hun ogen kunnen gebruiken om de camera te besturen. 

Een prijs en releasedatum voor de PlayStation VR 2 zijn nog niet bekend.

PlayStation VR 2
PlayStation VR 2

Dit artikel delen:

Lees meer

Amiibo gebaseerd op Min Min komt op 29 april uit Gigabyte noemt 3x8-pins stroomkabel als alternatief voor PCIe 5.0-standaard
19

Reacties op: Sony onthult design PlayStation VR2

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    ali3n8tor

    • 22 februari 2022 14:28
    Ik vrees de prijs,… maar day one :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    obi-twan kenobi

    • 22 februari 2022 14:28
    Nice! Lekker strak design.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 22 februari 2022 14:33
    Ziet er netjes uit. Hopelijk drift het beeld nu ook minder. Moet nog geregeld het beeld tijdens het spelen centreren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 22 februari 2022 14:36
    Hop bonk day one !!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Joostfacekillah

    • 22 februari 2022 14:53
    Prachtig, nu nog ps5 op voorraad…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LordLuc

    • 22 februari 2022 14:54
    Zo'n hoge resolutie. Dit wordt veels te eng met horror games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bigds9fan

    • 22 februari 2022 15:05
    @LordLuc Wordt? ;-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 22 februari 2022 15:14
    @LordLuc

    Haha inderdaad. Wij deden een avondje met vrienden Resident Evil 7. 1 persoon spelen en de rest dikke lol. Echt een aanrader, ook als je wel lef hebt! Die eye-tracking lijkt me juist gaaf voor horrorgames en shooters.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RoyVG

    • 22 februari 2022 15:07
    Ziet er wel nice uit, iets minder blokkerig als de huidige PSVR. Ben benieuwd hoe de controllers het gaan doen, ik heb nog nooit met zulk soort controllers gespeeld, alleen met de Move controllers van de PSVR 1.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 22 februari 2022 15:20
    Wat ik trouwens ook gaaf vond op de PSVR: films kijken in Cinema mode! Ben heel benieuwd naar de reviews van de VR2 tegen die tijd. Zijn ze goed en worden er wat leuke games aangekondigd: kopen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 22 februari 2022 15:52
    GTA VI in VR, ik kan niet wachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 22 februari 2022 15:53
    hier zit ik ook op te wachten, maar ik koop hem pas als er een workaround is om hem ook op de pc te gebruiken (wat met de originele psvr ook gewoon mogelijk is)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fordon_Greeman

    • 22 februari 2022 16:49
    Nu graag wat echte toppers aankondigen en niet van die afgeleide dingetjes zoals 5 missies in VR.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 22 februari 2022 17:33
    Hoe gaaf!! Strak en kleiner vormgegeven en de specs zijn veelbelovend. Ik kan niet wachten om hiermee aan de slag te gaan, hopelijk geen voorraad tekorten en kan iedere geinteresseerde er 1 kopen! Ik heb alvast een preorder verzoek ingediend op de officiele site van Sony. :) Erg benieuwd wat 'ie dan gaat kosten en wanneer de release gaat plaatsvinden!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Floks

    • 22 februari 2022 21:34
    Moet ik hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NrFive

    • 22 februari 2022 23:25
    Ik hoop dat de nieuwe GT dit gaat ondersteunen. Dan komt er een volledige race simulator naast m’n tv :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Heccer_NL

    • 23 februari 2022 08:37
    Leuk als de games er naar zijn dan halen.
    Nu op weer druk met Skyrim VR en mods.
    Maar wat is het nu 4000 bij 2040 pixels (2000 bij 2040 per oog
    Anders is het totaal 4000 bij 4080
    Zou lekker zijn!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WinNow

    • 23 februari 2022 14:17
    Hopelijk dit najaar release!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dennis070

    • 23 februari 2022 18:35
    Heb de eerste ps vr geskipt maar deze ga ik zeker aanschaffen !