Nieuws

Sony kan backward compatibility PlayStation VR2 niet bevestigen

Geschreven door Michel Musters op
Sony kan nog niet bevestigen of de PlayStation VR2 backward compatible is met games die op de eerste PSVR zijn verschenen.

Het bedrijf kondigde eerder deze week de eerste details van het apparaat aan, waaronder de specs en de officiële naam. Ook onthulde Sony een vr-game gebaseerd op de Horizon-franchise.

Axios-journalist Stephen Totilo laat weten dat hij aan Sony vroeg of de PSVR2 dit jaar gaat lanceren. Ook vroeg hij of de vr-helm backward compatible wordt met games die op de eerste PlayStation VR zijn verschenen. Het bedrijf kon op beide vragen geen antwoord geven.

Het feit dat Sony nog geen antwoorden paraat heeft op bovenstaande vragen, betekent overigens niet dat de antwoorden negatief zijn. Het is alsnog mogelijk dat de PSVR2 dit jaar uitkomt en dat hij backward compatible wordt met PSVR1-games. Wanneer Sony meer bekendmaakt over de nieuwe vr-helm, is nog niet bekend.

Dit artikel delen:

Lees meer

Monster Hunter Rise verschijnt volgende week op pc Onzichtbaarheidsbug in Call of Duty: Warzone opgelost
45

Reacties op: Sony kan backward compatibility PlayStation VR2 niet bevestigen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    ali3n8tor

    • 7 januari 2022 09:08
    Lijkt me niet tenzij ze elke game gaan herschrijven voor de nieuwe controllers en foveat rendering /haptics etc.. en de camera setup die in de bril zit ipv de camera opstelling zoals bij psvr1. maar goed. zou leuk zijn, maar je kunt je psvr1 ook op je ps5 aansluiten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 7 januari 2022 09:40
    @ali3n8tor Er zit meer geld in die games opnieuw aan je verkopen dus ik denk ik het ook niet nee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 7 januari 2022 10:49
    @gimbal2

    Inderdaad. Remakes van Remasters van originele games aankondigen en nu dit. Sony/PS doet hun slogan: 'For the payers', echt eer aan!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 7 januari 2022 11:02
    @PietS.

    En weer negatief @ Sony ;). Check! Hopelijk kan je ook iets positiefs toevoegen aan de topics.

    @topic: Ik hoop dat veel PSVR1 games compatible worden, maar denk dat we vooral moeten rekenen op psvr2 geoptimaliseerde games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 7 januari 2022 11:13
    @Bteqq

    Eerlijk is eerlijk. M'n laatste comment was om een reactie uit te lokken van iemand anders. Ik heb verder niet veel met VR ofzo, dus het topic zelf boeit met niet zo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 7 januari 2022 11:15
    @PietS.

    …… haha vooruit maar dan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 7 januari 2022 13:09
    @Bteqq

    Ik wil ook af en toe een beetje pesten tussen de serieuze gesprekken door! ;P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 7 januari 2022 11:34
    @PietS. Ik vond het persoonlijk leuker wanneer je een tijdje weg was. Ik denk dat weinig mensen trek hebben in jouw gezeur en discussies.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 7 januari 2022 13:09
    @Liquidshake

    Dat mag en kan. Ik zie in ieder geval wel dat veel mensen nog een hoop te leren hebben hier en ik voel me geroepen om te helpen! Lief he!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 7 januari 2022 11:22
    @PietS.

    Ik heb de slogan van Sony: This is for the Players werkelijk nooit begrepen na al die remakes en remasters.

    Ja Sony maakt geweldige games, daarom staat er hier naast de Series X en Switch ook een PS5, echter een remake van een remaster van een origineel….. kom op zeg.

    Volgende generatie is het:

    This is for the Remaster of the Remake of the Remaster of the Original bij The Last of Us op de PS6.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 7 januari 2022 11:40
    @DarkraverX

    De slogan this is for the players is in sony's geval 100% accuraat

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 7 januari 2022 13:11
    @coola

    Mission accomplished! :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 7 januari 2022 20:48
    @coola Jij vind sommige dingen wel erg snel 100% accuraat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 10 januari 2022 11:08
    @DarkraverX

    Inderdaad. Ik vraag me af of hij weet wat het woord 'accuraat' betekent…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 7 januari 2022 13:11
    @DarkraverX

    Zelf heb ik persoonlijk niet echt iets tegen Remasters/Remakes, maar hoe sommige mensen Sony hier verafgoden is echt een beetje triest… :'-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 7 januari 2022 13:45
    @PietS.
    Het enige wat triest is zijn jouw reacties en geroeptoeter. Je boodschap sneeuwt volledig onder je trieste uitlokkingen en geflame. Jammer want in essentie heb je gewoon gelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 7 januari 2022 14:37
    @The_Stifmeister

    Ik zei al dat ik in dit topic reageerde om iemand z'n reactie uit te lokken, dus neem het niet al te serieus. In het andere topic was ik overigens wel serieus. Mensen haalde termen door elkaar, dus daar was gewoon uitleg benodigd.

    Het uitlokken van een reactie was inderdaad een beetje flauw. Dat zal ik niet meer doen. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 7 januari 2022 16:42
    @PietS.
    Dank voor je nette reactie, no harm done verder ;)

    Andere topic had je inderdaad volkomen gelijk. Helaas is discussieren op een normaal niveau niet mogelijk met Roy, dat heeft hij keer op keer bewezen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 10 januari 2022 11:11
    @The_Stifmeister

    Ach. Je moet zijn comments (af en toe) gewoon met een korreltje zou nemen, dan is er niks aan de hand.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 7 januari 2022 20:49
    @PietS.

    Ow gloof me, ik koop remakes ook of remasters als ik de game het waard vind.

    Echter het is zoals jij zegt, sommige verafgoden Sony te snel.

    De slogans zijn gewoon als grap bedoelt natuurlijk maar zit helaas wel waarheid in, dit deden ze al bij de PS4 en nu valt het in herhaling.