"Als je kijkt naar hoe mensen er onderling over praten, dan zie je dat dat heel sterk is. Mensen nemen de Vita mee naar huis en genieten er enorm van. De tevredenheid is heel groot", aldus Koller. "Maar ook in de zin van wanneer wij nieuwe hardware-eenheden naar de markt brengen, dat gaat het aantal verkopen bepalen en hoeveel er worden doorverkocht."

"We zijn nog steeds in de eerste paar weken, en we proberen zoveel mogelijk eenheden in de markt te zetten. We geven het wat tijd, maar over het algemeen zijn deze cijfers zoals voorspeld." De PlayStation Vita verkocht in de eerste week na de lancering in Japan bijna 325.000 eenheden. In de tweede week daalde dit aantal naar 72.500 Vita’s en in de derde week zakte dit naar 43.000.

Geleerd van eerdere lanceringen

Koller kijkt met vertrouwen naar de toekomst en zegt geleerd te hebben van eerdere hardwarelanceringen. "Wat we proberen te doen, en ik denk dat we dat hebben geleerd van het verleden, de meeste recente handheldlanceringen, is dat je geen sterke lancering wilt, om vervolgens voor drie à vier maanden op zwart te gaan en niets te hebben... Dus in de komende maanden voor Vita, hebben we de lancering, dan MLB, dan Mortal Kombat, dan Resistance, dan LittleBigPlanet, dan Call of Duty, en dan Assassin's Creed."