Nieuws

Sony maakt details bekend over nieuwe systeemupdate voor PS4

Releasedatum nog niet bekend

Geschreven door Lucas May op
Details over de nieuwe systeemupdate voor PlayStation 4 zijn bekendgemaakt door Sony.

Een belangrijke functie van update 4.50 is de mogelijkheid om het geheugen van de PS4 te vergroten met een externe HDD van maximaal 8TB, zolang het een USB-3 uitgang heeft. Het overzetten van software kan via het menu en alle overgezette software verschijnt nog steeds op het home-scherm, ook als een externe schijf wordt gebruikt.

Een andere toevoeging is die van custom wallpapers. Na de update kunnen gemaakt screenshots als achtergrond van de PlayStation 4 worden gebruikt. De software past de tekst op het scherm dusdanig aan dat het met elke achtergrond goed te lezen is. Daarnaast zal het Quick Menu een kleiner deel van het scherm in beslag nemen, de notificatiepagina een eenvoudigere lay-out krijgen en wordt het kijken van 3D-films met de PlayStation VR headset mogelijk.

Wanneer de update precies gaat verschijnen is nog niet bekend, maar mensen die zich voor de bèta hebben ingeschreven kunnen al een preview downloaden.

Bron: PlayStation Blog

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuws van de week: Star Wars Battlefront 2 krijgt campagne Flatout 4: Total Insanity verschijnt in maart
17

Reacties op: Sony maakt details bekend over nieuwe systeemupdate voor PS4

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • DWP

    • 3 februari 2017 16:05
    Pfff eindelijk kan ik mijn game collectie uitbreiden en dus niet beperkt te zijn tot die zielige 500gb!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • radeon9800pro

    • 3 februari 2017 16:40
    @DWP een nieuwe harde schijf is erg makkelijk te installeren

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DWP

    • 3 februari 2017 17:32
    @radeon9800pro Ja maar ik had geen zin om weer geld daarvoor uit te geven, ik heb nog een 5tb met usb3 staan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • StormFox

    • 3 februari 2017 16:48
    Ik had stiekem gehoopt op de Skype applicatie, maar helaas

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 3 februari 2017 17:48
    @StormFox
    skype wat van microsoft is en op xbox zit voor spraak denk niet dat sony dat doet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 3 februari 2017 16:52
    Ik neem aan dat de software op de externe harde schijf niet alleen verschijnt in het menu maar ook gespeeld kan worden? Of moet deze gekopieerd worden van externe naar primaire schijf?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JaapGoose

    • 3 februari 2017 17:03
    @Jumpman Volgens Sony kun je er gewoon mee spelen. Add-ons, savegames, alles

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 3 februari 2017 17:09
    De allergrootste improvement: Boost mode voor ps4pro gebruikers.

    improved framerates for older games.

    abload.de/img/20170203164607tesfs.jpg

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 3 februari 2017 17:50
    @casualkiller
    dat zou mooi zijn maar denk dat dit zo fake iets is want hoor er nergens wat over

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 3 februari 2017 19:31
    @hulstpower uiteraard lees je het over een paar dagen wel weer op gamer.nl

    ondertussen check eurogamer voor het artikel en neogaf waar de beta firmware gebruikers hun bevindingen delen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 3 februari 2017 20:36
    @casualkiller
    Ok als het zo is ben im benieuwd hoop ook dat oude games hdr ondersteuning krijgen en boost in resolutie

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • CheesyGamingHD

    • 6 februari 2017 03:38
    @casualkiller

    Goed voorspelt hahaha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 3 februari 2017 18:01
    Als je het over computer hardware hebt noem je een Harde schijf geen geheugen, maar opslag. Het geheugen is de RAM. Ik weet het, mierenneuken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Qinneth

    • 3 februari 2017 18:19
    Zou is een keer tijd worden dat ze na 3 jaar extern HDD gebruik voor games erin zetten. "For the Players." Ja, ja…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MaTriX

    • 4 februari 2017 16:58
    Zo gaan ze het leren bij Sony wat betreft de externe HDD.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cocabeer

    • 4 februari 2017 20:19
    Hoe werkt dat met de 3D-films met PS VR? Ik heb The Hobbit Trilogy liggen hier (de 3D-Blurays). Als ik die dan ga kijken, heb ik dan een 360 graden view of kijk ik naar het 'bioscoopscherm' met 3D invloeden?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 4 februari 2017 22:02
    @Cocabeer Hoe zou je een film die gemaakt is voor een traditioneel scherm ineens naar 360 geconverteerd zien worden? :)

    Je mist nogal wat beeldmateriaal om dat mogelijk te maken.

    Wat deze firmware toelaat is dus inderdaad in cinematic mode (virtueel bioscoop scherm) de film in 3D afspelen. :)