Nieuws
London Studio

Sony London Studio werkt aan online co-op-game in fantasievol Londen

Game is in ontwikkeling voor PlayStation 5

Geschreven door Michel Musters op
Sony Interactive Entertainment London Studio werkt aan een online co-op-combatgame voor PlayStation 5 gesitueerd in een fantasieversie van Londen.

Dat werd onthuld via GamesIndustry.biz en de officiële Sony Interactive-website. Studiohoofd Stuart Whyte: "We zijn trots op de geschiedenis en innovatie van de afgelopen jaren, waarbij we allerlei soorten technologie hebben ondersteund, van virtual en augmented reality tot microfoons. Met dit project willen we nieuwe wegen inslaan en onszelf opnieuw uitdagen."

Veel details over het project zijn er nog niet. Wel is er al artwork getoond en is bevestigd dat het geen vr-game is. "We willen iets proberen dat een beetje anders is, en ik denk dat dit nieuwe project ons uitdaagt om moedig en nieuwsgierig te zijn. We blijven innoveren. Kijk naar de games die we hebben gemaakt - dat bewijst het. We blijven hiermee doorgaan."

Volgens medestudiohoofd Tara Saunders wordt dit de meest ambitieuze game van de studio tot nu toe. "We gaan alle innovatie in ons DNA gebruiken om deze online co-op-combatgame te maken. In de artwork zie je onze versie van een modern, fantasievol Londen. Ons overkoepelende thema laat ons fantasievolle en magische elementen combineren met herkenbare werelden. En het wordt voor ons niet veel herkenbaarder dan Londen."

De game wordt ontwikkeld met de Soho Engine, de eigen engine van London Studio. De Britse studio van Sony PlayStation staat de laatste jaren vooral bekend om de ontwikkeling van PlayStation VR-games, zoals Blood & Truth en PlayStation VR Worlds. Daarvoor ontwikkelde het onder andere diverse SingStar-games en EyePet.

London Studio

Dit artikel delen:

Lees meer

Release van Black Adam in Multiversus tijdelijk uitgesteld Nvidia vraagt partners verbrande RTX 4090's terug te sturen
12

Reacties op: Sony London Studio werkt aan online co-op-game in fantasievol Londen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Snoop213

    • 27 oktober 2022 16:24
    Sony schoenmaker blijf nou bij je leest en maak nou episch singleplayer games maken. Waarom laat je Londen studio dit maken. Ipv hun een verloren ip op het laten pakken en weet groot te maken denk aan. Jak and Daxter of Sly Cooper.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AveryJackson

    • 27 oktober 2022 18:35
    @Snoop213 Men wil ook weleens iets anders, dan een revival van een bestaande franchise, of de zoveelste remaster of remake. Ik zit niet te wachten dat iedere studio’s alleen maar, uit den ouden doosch, grabbelt om iets te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 27 oktober 2022 19:10
    @AveryJackson Maar Sony studios zijn een ster in toffe singleplayer games. En niet in dit genre.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AveryJackson

    • 27 oktober 2022 20:03
    @Snoop213 Hoezo heb je het al gespeeld dan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 27 oktober 2022 21:07
    @AveryJackson Van Sony wil ik grote blockbusters en grote animatie games zoals Ratchet and Clank. En niet deze game. En wie weet wordt het vet maar een co op game moet voor mij de it takes two kwaliteit hebben. Anders hoef ik het niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 28 oktober 2022 00:27
    @Snoop213 En je weet die kwaliteit van deze game nu al?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 28 oktober 2022 01:08
    @Messtranor Ik heb er gewoon weinig vertrouwen in. Sony staat bekend om hun topnotch singleplayer ervaringen en niet bekend dat ze een ster in
    zijn in het ontwikkelen van toffe online games. En als je dan een Co op game wilt maken. Maak dan een couch co op game van topkwaliteit. Maar ik heb weinig vertrouwen in dit project. Maar wie weet zit ik ernaast.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AveryJackson

    • 28 oktober 2022 09:41
    @Snoop213 Was je soms vergeten dat Sackboy bij lancering ook een co-op game was? Van mij mogen studio’s gewoon andere type games maken. Als je de juiste mensen aan het roer hebt, dan moet het wel lukken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 28 oktober 2022 10:07
    @AveryJackson Klopt zulke co op games kan ik waarderen. Hadden ze zo co op game gemaakt geen probleem. Maar wat ze nu maken lijkt mij niets. Maar wie weet zit ik ernaast. Daarbij werd Sackboy niet door een Sony studio gemaakt. Maar we gaan het zien. Kom eens met een showcase als Sony zijnde en toon eens wat van de nieuwe projecten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 28 oktober 2022 08:39
    @AveryJackson Daarover ben ik het dan zomaar heel erg met je eens.

    @GamerNL: ik zie ineens nergens meer plaatjes op de website, komt dat door mijn adblockers?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 27 oktober 2022 17:06
    Niks mis met een goede Co-op game zolang het maar geen pvp word vind ik alles best.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mr.Happy

    • 27 oktober 2022 17:18
    Mooi, ik ben benieuwd wat dit precies wordt.