Tijdens de Develop-conferentie gaf een medewerker van Sony, Simon Benson, aan dat het gebruik van de hoogst mogelijke resolutie van 1080p, wat ook wel bekendstaat als 'Full HD', uitgesloten is bij de 3D-weergave van spellen. Dit omdat een dergelijke resolutie in 3D geen vloeiende beelden van zestig frames per seconde zou kunnen garanderen.

Benson gaf toe dat sommige spellen beter tot hun recht komen met een hogere resolutie, ook als deze daarvoor op de framerate ingeleverd moet worden, maar dat de richtlijnen van Sony dit simpelweg niet toestaan. Wel benadrukte hij dat het verschil tussen de twee resoluties bij 3D-beelden nauwelijks waarneembaar was voor getrainde grafisch ontwerpers en dat het de gemiddelde consument dus waarschijnlijk niet op zou vallen.

3DS

Eerder gaven ontwikkelaars die bezig waren met het maken van spellen voor de Nintendo 3DS al aan dat de nieuwe handheld van Nintendo betere graphics zou kunnen tonen, als de processorkracht niet aangewend hoefde te worden voor de 3D-effecten.