Nieuws
PlayStation 5

Sony lanceert volgend jaar gekleurde PlayStation 5-faceplates

De faceplates zijn niet meteen in Nederland en België beschikbaar

Geschreven door Michel Musters op
Sony lanceert in 2022 PlayStation 5-faceplates in verschillende kleuren.

Dat heeft het bedrijf aangekondigd via PlayStation Blog. De faceplates, die het bedrijf zelf 'console covers' noemt, kunnen gemakkelijk op de huidige PlayStation 5-consoles geklikt worden nadat de huidige faceplates er af zijn gehaald.

In eerste instantie lanceren de kleuren Midnight Black en Cosmic Red. In de loop van het eerste halfjaar komen daarnaast ook de kleuren Nova Pink, Galactic Purple en Starlight Blue uit. Het gaat echter om specifieke regio, waaronder waaronder de VS, Canada, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Japan, Singapore, Zwitserland, China en het Verenigd Koninkrijk. 

In Nederland en België komen de faceplates vooralsnog dus niet vanaf januari uit, maar vermoedelijk wel in de loop van 2022. Sony laat weten binnenkort meer details te geven over andere regio en wanneer men overal faceplates kan verwachten. Ook zijn de officiële prijzen nog niet bekend, maar die liggen naar schatting rond de 55 dollar - omgerekend 48,77 euro. 

Vanaf januari komen ook nieuwe kleuren van de DualSense-controller uit. Wederom gaat het om Midnight Black, Cosmic Red, Nova Punk, Galactic Purple en Starlight Blue.

Dit artikel delen:

Lees meer

'Wapen-bloom' verdwijnt langzaam maar zeker uit Call of Duty: Warzone Sony legt wegenbouwsysteem uit Death Stranding vast via patent
15

Reacties op: Sony lanceert volgend jaar gekleurde PlayStation 5-faceplates

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • MrGizMo

    • 13 december 2021 14:54
    $55

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 13 december 2021 15:26
    Wat een stel oplichters heb zelf vanaf dat ik hem heb met zwarte kaps voor 20 euro ofzo. Maar omdat ps logo er opstaat moet het voor 55 euro kost denk ik nog geen 5 euro omdat voor ze te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 13 december 2021 15:32
    @hulstpower €20 is netjes hoor. Ziet het er dan ook nog een beetje uit?;) Die van mij waren €40 ofzo, de kwaliteit ben ik dan wel erg tevreden mee. (Matzwart)

    On topic: Sony is er wel erg laat mee, iedereen die van dat steriele ziekenhuis wit af wilde is dat lijkt me allang.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 13 december 2021 17:40
    @clandestine666 kwaliteit is top ook mat zwart

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gekke henkie

    • 14 december 2021 12:11
    @hulstpower waar had je een degelijke voor €20 vandaan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 14 december 2021 12:19
    @gekke henkie geen idee meer

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MarzoriuM

    • 13 december 2021 15:51
    Alsof je multomappen aan het bekijken bent in de Hema.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 13 december 2021 15:55
    Als ze van de zelfde kwaliteit zijn als de originele kappen dan koop ik ze graag voor deze prijs. Laatst van zo'n third party van die plates besteld voor ongeveer 15 euro , kwaliteit was om te janken. Na eerste keer er af te halen voor de grote schoonmaak braken alle pinnen al af.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 13 december 2021 16:27
    Damn die roze!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 13 december 2021 16:33
    Is er geen folie ofzo waarmee je kan wrappen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 13 december 2021 17:38
    @-JK- Zodat 'ie z'n warmte nog minder goed kwijt kan, bedoel je? :')

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gekke henkie

    • 14 december 2021 12:10
    @clandestine666 'nog slechter', apparaat overheat compleet niet dus waarom 'nog'?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bart81

    • 13 december 2021 18:03
    Blijft een lelijk apparaat qua vormgeving, vind ik. Gaat een kleurtje niks aan veranderen. :P Bij mij staat die in de tv-meubel met gesloten deurtjes, wel met aan de achterkant van de tv-meubel een grote opening zodat die zijn warme lucht kwijt kan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vriess

    • 13 december 2021 20:44
    Ik vind de PS5 zo lelijk dat ik geen andere faceplate nodig heb. Bij mij staat ie achter mijn TV. Als mijn controller aan vervanging toe is, dan koop ik de paarse.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mole28

    • 13 december 2021 21:51
    Als ze nu eerst de ps5 zelf eens wat meer kunnen produceren…