Nieuws
PlayStation 5

Sony lanceert officiële PlayStation 5-website

Bedrijf kan nog geen duidelijkheid geven over prijs

Geschreven door Michel Musters op
Sony heeft de officiële Britse website voor PlayStation 5 gisteren gelanceerd.

Op de website staat niet veel informatie. "PlayStation 5 komt er aan", zo wordt vermeld, met de mededeling dat de spelcomputer ergens rond de feestdagen van dit jaar beschikbaar komt.

Daarnaast staat deze tekst op de website: "We zijn begonnen met het delen van enkele ongelooflijke features die je van de PlayStation 5 kunt verwachten, maar we zijn nog niet helemaal klaar voor het volledig onthullen van de volgende generatie van PlayStation. Schrijf je in om bij de eersten te behoren die updates ontvangen zodra we ze aankondigen, waaronder nieuws over de releasedatum, prijs en lanceringsgames."

Daarnaast laat Sony's CFO Hiroki Totoki in een gesprek met investeerders weten dat het bedrijf nog de prijs van PlayStation 5 overweegt: "We moeten de arbeidskosten en personeelskosten onder controle houden. En we moeten kijken in hoeverre we ons kunnen voorbereiden op de lancering, hoeveel we er kunnen maken. We gaan hard werken aan de productie zodat we de juiste hoeveelheid consoles klaar hebben wanneer we lanceren. Het is heel moeilijk om het op dit moment over de prijs te hebben, want we zitten in een competitieve markt. En afhankelijk van de prijs moeten we besluiten wat voor promotie we gaan gebruiken en hoeveel kosten we zelf moeten maken."

Dit artikel delen:

Lees meer

'Insomniac werkt aan nieuwe Ratchet and Clank voor PS5-lancering' Rockstar-oprichter Dan Houser vertrekt bij GTA-ontwikkelaar
23

Reacties op: Sony lanceert officiële PlayStation 5-website

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • fonsrutte

    • 5 februari 2020 09:37
    Ik ben toch benieuwd wat Sony gaat doen met de prijs. wat dat betreft maakt Microsoft het ze niet makkelijk als ze daadwerkelijk 2 consoles uitbrengen.
    Idealiter wil Sony qua performance minimaal gelijk zijn met de beste console van Microsoft en qua prijs daaronder. Goedkoper dan Lockhart zal de PS5 niet worden, Microsoft heeft dus qua prijs altijd een alternatief.
    Sony wil vermoedelijk net als bij de release van de vorige generatie reageren op de prijsstelling van Microsoft en daar dan onder gaan zitten, ik denk dus dat ze de prijzen allang bedacht hebben op basis van eventuele prijzen van de nieuwe XBox.
    Als Microsoft ook nog mooie games kan presenteren voor bij de launch en een mooi pakket kan maken met bijbehorende services (Game pass, project xCloud en BW) dan wordt de situatie ineens heel anders.
    Ben benieuwd wat Sony daar tegenover gaat stellen, op dat vlak is het best stil vanuit Sony, maar ik kan het mis hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aces-82

    • 5 februari 2020 10:11
    @fonsrutte ik denk dat ms niet dezelfde fout gaat maken als toen met de one. Ik hoop stiekem dat ze kinderachtig gaan doen en eerst een prijs zeggen zodat Sony daar op reageert en dat ms dan weer daar op reageert. Lijkt me geniaal

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 5 februari 2020 10:24
    @Aces-82
    Haha dat zou wel lachen zijn idd. Aan de andere kant waarom is Sony zo bang om als eerste met de broek naar beneden te gaan met zo'n userbase?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 5 februari 2020 10:46
    @marco300 Dat is een goeie vraag, waarom ontwijken ze de E3?
    Ik denk dat het is om weer de kat uit de boom te kijken.
    Sony had bij de vorige release wel door dat Microsoft gefaald had en hebben daar slim gebruik van gemaakt.
    Nu is de situatie echter anders, MS is de laatste jaren flink bezig geweest om de services rondom de XBox met gamepass, xCloud en BW goed op te zetten en daarbij de One X uit te brengen.
    Sony zal na de presentatie van XBox iets meer tijd nodig hebben om hun strategie aan te passen op wat MS heeft laten zien.

    Ik denk dat Microsoft helemaal niets zegt over een prijs tijdens de E3 en dat pas op een later tijdstip doet.
    Dat of ze trekken zicht niets van Sony aan omdat ze met twee consoles genoeg alternatieven hebben qua prijs.
    Ik denk dat het voor Sony een extra reden is om niet op de E3 te staan dit jaar dan kunnen ze op ieder later moment reageren op wat Microsoft heeft laten zien.
    Microsoft zal deze E3 flink moeten inzetten op exclusives om wat dat betreft on par te komen met Sony. Qua services heeft MS het beter voor elkaar dan Sony

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RedBiohazzerd87

    • 5 februari 2020 12:32
    @marco300 Om niet nog een keer de zelfde fout te maken als ze met de PS3 deden. Toen was het ook niet zozeer alleen de console zelf, die erg aan de prijs was (en in het begin zeer lastig was om games voor te ontwikkelen) maar het HD(Ready) tijdperk was toen ook net gekomen waardoor mensen eigenlijk ook verplicht werden om een HD(ready) tv te kopen, die toen nog flink aan de prijs waren…. en geloof mij een vriend van mij had de ps3 destijds op zijn oude Sony Breedbeeld koelkast tv en dat was echt verschrikkelijk om naar te kijken.

    En ik kan het mis hebben, ik moet eerlijk zeggen dat ik mij nog niet zo heel erg heb verdiept in 4K en 8K televisies, en überhaupt de techniek daarvan. Maar gaat dit met het nieuwe 4k niet een beetje het zelfde "probleem" worden? natuurlijk bestaat 4K inmiddels al een tijdje. Maar heb ik zelf bijvoorbeeld nog gewoon een FullHD televisie en monitor (die zijn tenslotte nog goed) en ik weet wel zeker dat er met mij nog veel meer mensen zijn die nog geen 4K tv/monitor hebben.

    Edit: Hoe dan ook haal ik de PS5 toch wel weer, en desnoods doe ik het weer zoals ik dat destijds ook in het X360 en PS3 tijdperk deed. eerst de Xbox halen, omdat die wat prijsvriendelijker is en dan enige tijd later alsnog de PS kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 5 februari 2020 12:56
    @fonsrutte
    Het nadeel wat MS heeft is dat ze het eerste jaar geen exclusives hebben voor de Series X. PS5 krijgt dat wel. Dat heeft wat mij betreft wel een streepje voor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aces-82

    • 5 februari 2020 13:56
    @CroniC Xbox heeft halo en wie weet wat ze met e3 aankondigen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 5 februari 2020 15:05
    @Aces-82
    Ik bedoelde dan ook een aantal games die alleen op de SeriesX te spelen zijn. Alles wat de eerste 1 of 2 jaar uitkomt is ook speelbaar op de X1X. Dus dan nog geen reden om te upgraden. PS5 krijgt wel titels die niet meer op de PS4 te spelen zijn. En als dat echte systemsellers worden dan loopt MS al een jaar of 2 achter..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aces-82

    • 5 februari 2020 15:22
    @CroniC dus iemand een console in de strot duwen is beter dan dat je een keus krijgt of je de betere versie wil spelen of toch nog even op je oude consoltje kan doorgaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 5 februari 2020 16:00
    @Aces-82
    Ja zo negatief kan je het dus ook zien lol.
    Je bekijkt het verkeerd.

    Er komen van 2 merken nieuee consoles. En 1 merk gaat daar meer uithalen omdat ze echte nexgen games gaan maken. Maar dat zie jij als door de strot douwen. Ok.

    De mensen die niet op een nieuwe console zitten wachten kijken hier sowieso niet naar.

    Voor de mensen die wél in de markt zijn voor een nieuwe console kan dit wel een dingetje zijn om bv dit keer eerst voor PS5 te kiezen omdat voorlopig alle nieuwe xbox games ook op de currentgen te spelen zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 5 februari 2020 16:48
    @CroniC Deze conclusie raakt alleen kant noch wal.
    Je gaat er vanuit dat de games die zowel op de SeriesX als op de huidige generatie speelbaar zijn kwalitatief minder zijn dan als een game die alleen op de laatste generatie speelbaar is.

    Dat slaat werkelijk helemaal nergens en vraag me serieus af hoe je tot die conclusie gekomen bent?
    Ik kan me niet zo goed voorstellen dat je daadwerkelijk hierin gelooft.

    Hoe zit het dan met PC games die minimale systeemeisen hebben en die er beter uitzien wanneer je systeem beter kan presteren.
    Lijkt me dat het hier hetzelfde werkt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Pinglord

    • 6 februari 2020 00:32
    @fonsrutte Volgens mij interpreteer jij zijn conclusie verkeerd.

    Wanneer er een nieuwe console op de markt komt, dan horen daar vaak exclusieve games bij om mensen te stimuleren tot aanschaf over te gaan. Als dat bij de Series X niet het geval is, en je de games op de Xbox One kunt blijven spelen, waarom zouden mensen dan overstappen?

    Dan kunnen de games kwalitatief wel goed in elkaar zitten, maar dan verkoop je er niet per se meer consoles door.

    Om jouw PC argument erbij te halen: als jij de nieuwste games wilt blijven spelen dan zul je toch om de zoveel jaar een upgrade uit moeten voeren. En dat geldt voor consoles net zo. Al gaan die wat dat betreft wat langer mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aces-82

    • 5 februari 2020 17:07
    @CroniC "Er komen van 2 merken nieuee consoles. En 1 merk gaat daar meer uithalen omdat ze echte nexgen games gaan maken. Maar dat zie jij als door de strot douwen. Ok."
    Nee ik zie het pas door je strot heen duwen als alles alleen op de nieuwe console komt. Is toch super dat je op je oude console nog kan genieten van de nieuwe games?? En dat 'echte' next gen games bullshit……..kom op man dat geloof je zelf toch niet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 5 februari 2020 11:29
    Services, prijs, geen e3 wel e3. Zal mij een biet wezen. Sony hoeft alleen maar te zeggen. Launch op bijv 30 november met een nieuwe Ratchet en clank en een nieuwe horizon/ en of uncharted. En Xbox bijt in het stof.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 5 februari 2020 12:11
    @Roy36NL Voor jou bedoel je.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 5 februari 2020 12:18
    @fonsrutte aan de fanbase en verscheepte consoles te zien. Zijn er wel meer

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 5 februari 2020 12:29
    In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 5 februari 2020 12:53
    dat zijn leuke tegeltjes wijsheden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 5 februari 2020 13:02
    @Roy36NL wat je zegt: een wijsheid

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 5 februari 2020 16:33
    Alleen je vergeet het woord ervoor. Jij gaat als je kk krijgt zeker ook naar Jomanda