Sony kondigt tovenaarsgame Sorcery aan | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

In de korte demo van Sorcery werden ondermeer de verschillende spreuken getoond die door het maken van bewegingen met de Move op de verschillende tegenstanders worden afgevuurd. Zo kunnen vijanden worden bevroren en vervolgens worden stukgeslagen, is er een wervelwindspreuk die meerdere vijanden kan optillen en wegsmijten en kan er ook een muur van vuur worden opgetrokken om de speler te beschermen.

De spreuken zelf worden geselecteerd door een radiaalmenu en dus niet door een specifieke beweging met de Move uit te voeren. Uiteraard worden er wel specifieke bewegingen gemaakt nadat er bepaalde spreuken eenmaal gekozen zijn. Zo toonde de demo bijvoorbeeld een spreuk waarmee een kapotte brug werd gefabriceerd die werd opgeroepen door een draaiende beweging met de Move te maken.

Een andere toevoeging van de Move in Sorcery is het gebruik van de verlichting op de controller. Op een bepaald moment in de demo werd er van de speler verwacht om door een piepkleine ruimte in een muur te kruipen. Om dit de bewerkstelligen, moest de speler een drankje drinken die nog wel even geschud moest worden. Op het moment dat de Move groen begon te schijnen, was het drankje klaar en kon de speler in de gedaante van een rat door de nauwe ruimte kruipen. De game staat gepland voor een release ergens in de lente van 2011.

Al het nieuws live vanuit Los Angeles: Gamer.nl/E3


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou