Nieuws
PlayStation Stars

Sony kondigt loyaliteitsprogramma PlayStation Stars aan

Met verdiende punten kan o.a. PlayStation Store-krediet gekocht worden

Geschreven door Michel Musters op
Sony heeft het loyaliteitsprogramma PlayStation Stars aangekondigd.

Dat deed het bedrijf via PlayStation Blog. Met PlayStation Stars kunnen spelers beloningen vrijspelen door allerlei games uit te spelen en mee te doen aan activiteiten.

PlayStation Stars wordt in die zin vergelijkbaar met het bestaande Xbox Rewards. Mensen kunnen bijvoorbeeld punten verdienen door een game minstens één keer per maand te spelen, door bepaalde Trophy's te ontgrendelen, door als eerste in een regio een Platinum Trophy vrij te spelen en door games of andere producten te kopen via de PlayStation Store. 

Behaalde punten kunnen ingewisseld worden in een speciale online winkel. Hiermee kan weer krediet voor de PlayStation Store ontgrendeld worden. Ook zijn er nieuwe beloningen genaamd Digital Collectibles. Het gaat om een soort digitale figurines gebaseerd op gamepersonages die te verzamelen zijn, maar Sony benadrukt dat het niet om nft's gaat. "Ze kunnen niet geruild of verkocht worden. Er wordt niet gebruikgemaakt van blockchaintechnologie", aldus Grace Chen, vicepresident van network advertising, aan The Washington Post.

PlayStation Stars moet ergens later dit jaar gefaseerd per regio uitgerold worden, al is nog niet duidelijk welke regio's als eerste meedoen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe singleplayer-actiehorrorgame rondom Aliens in de maak The Division Resurgence voor het eerst getoond
46

Reacties op: Sony kondigt loyaliteitsprogramma PlayStation Stars aan

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    PietS.

    • 15 juli 2022 09:45
    Munten/Punten… Sterren…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • BadPlayerOnr

    • 15 juli 2022 09:54
    Ik ben al geen fan van achievements en trophies. Ik heb nog nooit platinum gewonnen en dat zal ook nooit gebeuren. Geen trophy hunter en dus ook geen stars hunter. Ik wil gewoon spelen en genieten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Smallie

    • 15 juli 2022 10:09
    @BadPlayerOnr
    Gelukkig doet je PS het ook zonder dat je een platinum trophy heb gehaald.
    Ik heb ook nog nooit bewust een trophy gehaald, maar het is voor sommige mensen een extra motivatie om te spelen en daar is dit natuurlijk ook voor bedacht.
    Het speelt in op de drang om te verzamelen en op de FOMO.

    Werkt immers prima voor Pokemon, postzegels, sneakers, Flippo’s, likes/views, etc

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 15 juli 2022 10:40
    @Smallie Ik haal alleen een PT als de game veel voor mij betekent en hij redelijk eenvoudig te behalen valt. Geen zin om uren te grinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • HansK

    • 15 juli 2022 14:21
    @BadPlayerOnr

    Prima, ik ben wel een trophy hunter en zou mijn ervaring ook "spelen en genieten" noemen. Toevallig he?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • BadPlayerOnr

    • 15 juli 2022 17:44
    @HansK heb ik iets over jou gezegd? Volgens mij heb ik het alleen over mezelf gehad. Leuk toch dat je van trophies kan genieten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 15 juli 2022 10:27
    Weer zo'n origineel idee van Sony. Wel fijn dat de PS gamers nu ook een dergelijk programma hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 16 juli 2022 00:03
    @Riyakuya gap je bent echt negatief zeg.. Je zoekt echt naar een artikel specifiek voor dat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 16 juli 2022 06:46
    @san5324 ik zoek helemaal niet en comment gewoon op nieuwsitems waar ik op wil commenten. Ik kan er ook niets aan doen dat Sony de afgelopen tijd aardig vaak in het nieuws staat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jorn6810

    • 15 juli 2022 10:36
    Hoe kan je negatief zijn over een OPTIE…

    Lijkt mij een prima toevoeging voor mensen die dit leuk vinden. Als je met het spelen wat extraatjes kan 'verdienen', lijkt mij niks mis mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 15 juli 2022 11:02
    @Jorn6810

    Als dit satirisch bedoeld is, dan is het wel grappig!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 15 juli 2022 11:10
    @Jorn6810

    Maar negatief zijn is leuk.


    Erg leuk juist dat Sony met zo iets komt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 15 juli 2022 16:45
    @coola ja percies, en ik zeg altijd beter goed gejat dan slecht bedacht. En ik bedoel dat niet slecht voor sony of zo in dit geval. Maar toen xbox met betalen voor online gaming kwam had je geen gratis games er bij, hier kwam sony mee volgens mij als eerste en zo kopieerd de ene de andere en vice versa. En ik vind het allemaal prima zelf. vind dit zelf leuk als je dingen kan winnen net als op xbox waarom niet dan toch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vaiio

    • 15 juli 2022 11:13
    Waarom wordt bijna ieder topic/iedere commentsectie vergald door dit trieste over en weer geneuzel? Het begint lichtelijk giftig te worden, je weet ook al precies wie er op komt duiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 15 juli 2022 11:54
    @Vaiio Ja daar wordt je echt dood moe van.
    Dat zinloze aanvallen of verdedigen van het stukje plastic die men bezit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PhydomiR

    • 15 juli 2022 11:55
    @Vaiio Jup, beetje jammer. Je kan aan de titel al zien of iets veel comments gaan hebben. Zodra Sony/Microsoft of NIntendo (in mindere maten) gebasht kan worden, of er "politiek door onze strot wordt geduwd" kan je dezelfde figuren al weer naar hun keyboard horen stampen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RoginaHassan

    • 15 juli 2022 11:58
    @Vaiio Eens, een discussie over exclusives houden terwijl er zeer goed mogelijk alleen een discussie gevoerd kan worden over loyaliteitslidmaatschappen (het onderwerp van dit nieuwsbericht) zie je onder verschillende topics onnodig (her)opgebracht worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 15 juli 2022 12:00
    @RoginaHassan

    Kun je die berichten op exclusives niet gewoon verwijderen? Dan hou je de on-topic comments over! Ik bedoel dit serieus, btw.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RoginaHassan

    • 15 juli 2022 13:05
    @PietS. Yes, zijn we mee bezig want dit loopt een beetje uit de hand ja

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 15 juli 2022 13:15
    @RoginaHassan

    Ook mijn schuld. Ik kan het soms niet laten om te reageren. Excuses.

    Ik merk trouwens dat ik m'n eigen comments niet meer kan verwijderen (want dat wilde ik al doen, haha). Zouden jullie daar eens naar kunnen kijken?