Nieuws
Astro C40 TR

Nieuwe aanpasbare Astro-controller aangekondigd voor PS4

Astro C40 TR kost 200 euro

Geschreven door Rick Bloemzaad op
Sony heeft een nieuwe controller van Astro aangekondigd voor de PlayStation 4. De controller wordt verwacht voor maart 2019. De C40 TR-controller van het bedrijf Astro is volledig aanpasbaar en wordt omschreven als een controller die geschikt is voor elke speelstijl.

De Astro C40 TR-controller beschikt over meerdere functies ten opzichte van de standaard DualShock 4-controller van Sony. Zo is het mogelijk om de opzet van de controller gemakkelijk aan te passen. Er kan gekozen worden om bijvoorbeeld de positie van beide joysticks en D-pad om te wisselen. Daarnaast komt de controller met extra onderdelen om de controller af te stellen zoals de speler wenst.

Astro C40 TR
Astro C40 TR

Ook komt de controller met knoppen op de achterkant en trigger-stops om verschillende standen in te stellen over hoe hard de schouderknop ingedrukt moet worden om een bepaalde actie uit te voeren. Met de controller kan tevens gewisseld worden tussen een wireless en wired-modus. In onderstaande trailer wordt de controller gepromoot als 'zeer geschikt voor professionele gamers.'

De controller biedt de mogelijkheid om met de zogenoemde C40TR-software de configuratie van de knoppen aan te passen. Als laatst bevat de controller een batterijduur van ongeveer 12 uur en wordt er een gratis case meegeleverd.

De controller gaat ongeveer 200 euro kosten en wordt verwacht in maart 2019.

Dit artikel delen:

Lees meer

De verschillen tussen de twee Pokémon: Let's Go-games Pokémon: Let’s Go, Eevee en Pikachu zijn voor nostalgiezoekers en nieuwkomers
17

Reacties op: Nieuwe aanpasbare Astro-controller aangekondigd voor PS4

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • casualkiller

    • 16 november 2018 11:56
    eeeh nee dank u.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 16 november 2018 11:57
    Astro is een prima merk, ben benieuwd. Maar ik denk dat ik liever de standaard PS4 controller heb als ik 200 euro moet neerleggen voor dit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 16 november 2018 12:05
    Vind hem niet zo mooi maar verder.

    Die Razer Chroma heeft de linker thumbstick verkeerd zitten dus die doet het niet voor mij maar dat doet deze perfect.

    Wel tof dat er steeds meer alternatieven komen voor de matige standaard controller van Sony.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 16 november 2018 12:18
    @bigds9fan totaal niet matig wat mij betreft. Is tot nu toe mijn favoriete controller (en ja die van xbox one is ook goed, maar prefereer de thumbsticks naast elkaar).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 16 november 2018 15:28
    @obi-twan kenobi Het is maar wat je gewend bent denk ik, waarom weet ik niet maar die linker thumbstick vind ik op de xbox controller beter zitten.
    Het komt denk ik ook doordat de PS4-controler minder lekker in de hand ligt door de vorm van de handles

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 16 november 2018 19:50
    @fonsrutte voor mij is het vooral prettig omdat de tumbstick dichter bij je hand is en je vinger hoeft dan minder ver te rekken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 17 november 2018 09:14
    @bigds9fan dat heb ik dus bij de PS4 controller, dat ie te ver weg zit, daardoor staat mijn hand anders en voelen die handles niet lekker in de linkerhand. De xbox controller is beter gevormd waardoor deze lekkerder in de hand ligt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Castus

    • 17 november 2018 17:22
    @obi-twan kenobi Het is vrij matig hoor die Ps4 controller. switch pro controller is bijvoorbeeld al echt beter. Het is idd wat je gewend bent.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 17 november 2018 18:35
    @Castus pro controller van de Switch ligt idd ook lekkerder in de hand

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jurry1984

    • 16 november 2018 12:33
    Als je écht niet meer weet wat je met je geld aan moet..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 16 november 2018 13:52
    Dat je de linker stick op de originele plaats van de ds4 controller kan zetten is sowieso een pluspunt. De 2 sticks horen gewoon weg tegen over elkaar te staan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • xtclunatic

    • 16 november 2018 15:25
    @coola
    Het is maar net wat je gewend bent.
    Ik vind de ps4 controller helemaal niet slecht, zeker t.o.v. de vorige ps controllers, maar ik kan er maar niet aan wennen omdat de sticks tegenover elkaar staan :')

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 16 november 2018 15:24
    Dit benaderd de Elite-controller in de verste verte niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Oxymorphone

    • 16 november 2018 16:27
    De reden dat ik geen Playstation meer speel. Controller is voor kleine Japanse handjes gemaakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Dokter Caspari

    • 16 november 2018 20:36
    Dit is so nie goedkoop

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bouddieehh

    • 17 november 2018 12:33
    Dan moet je wel heeeel graag bij de beste 0,01% gamers horen als je hier €200 voor uitgeeft. Ik vind het een hoop geld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Castus

    • 17 november 2018 17:22
    Ik ben al tijden op zoek naar een goede pro controller. Had een Scuf (230 euro), maar die werkte niet goed dus terug gestuurd. Zat te denken aan een Nacon Revolution, maar nu ik deze zie. hmm het lijkt me wel wat :)

    Tuurlijk is het een niche dingetje, maar er is zeker een markt voor.