Nieuws

Sony komt met vernieuwde PlayStation Plus-tegoedkaarten

Voegen een bedrag toe aan het PlayStation Store-account

Geschreven door Michel Musters op
Sony brengt vernieuwde PlayStation Plus-kaarten uit die mensen in (digitale) winkels kunnen kopen.

Onlangs kwamen er berichten naar buiten dat Sony stopte met de winkelverkoop van PlayStation Plus-kaarten om een abonnement mee te nemen. Het lijkt er op dat dit is gedaan zodat het bedrijf nieuwe versies van de kaarten kan uitbrengen.

Push Square meldt dat er bijvoorbeeld bij Amazon UK een kaart voor 84 Britse pond gekocht kan worden. In de VS is een kaart voor 110 dollar te koop. Op Bol.com is op dit moment een kaart van 91,79 euro te vinden. Het lijkt er op dat Sony dit doet omdat er verschillende bedragen gemoeid zijn bij het afsluiten van de verschillende 'tiers' voor het vernieuwde PlayStation Plus. De bedragen op deze kaarten worden aan het PlayStation Store-tegoed van spelers toegevoegd.

Het vernieuwde PlayStation Plus is sinds afgelopen week uit en Europa en kent drie verschillende abonnementsvormen. Essential (8,99 euro per maand, 24,99 euro per kwartaal of 59,99 euro per jaar) is min of meer PlayStation Plus zoals het nu is en geeft toegang tot online gaming en een paar gratis games per maand.

Met Extra (13,99 euro per maand, 39,99 euro per kwartaal of 99,99 euro per jaar) ontvangt men daarbovenop verschillende PS4- en PS5-games, al zullen nieuwe PlayStation-exclusives daar niet meteen voor verschijnen. Premium (16,99 euro per maand, 49,99 euro per kwartaal of 119,99 euro per jaar) tot slot bevat daarbovenop allerlei klassieke PlayStation-spellen en een aantal 'game trials', oftewel demo's.

Dit artikel delen:

Lees meer

Ubisoft is dit jaar aanwezig op Gamescom Gerucht voorspelt eerste specificaties mobiele Zen 4-apu's
21

Reacties op: Sony komt met vernieuwde PlayStation Plus-tegoedkaarten

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Messtranor

    • 28 juni 2022 09:07
    Benieuwd hoe onze enige echte eigen Sony bash droeftoeter hier op gaat reageren :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Wiebelsnor

    • 28 juni 2022 09:53
    @Messtranor
    Ik ben heel benieuwd op wie jij doelt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 28 juni 2022 09:58
    @Wiebelsnor ik ben heel benieuwd waarom jij niet weet wie hij bedoelt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Wiebelsnor

    • 28 juni 2022 11:23
    @Liquidshake
    Kijk eens aan, een echte internet ridder. Al had je even research gedaan dan had je gezien dat ik nog niet heel lang hier rond huppel (;

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 28 juni 2022 12:33
    @Wiebelsnor haha, hoezo maakt mij dat een internet ridder? Ik ga toch niet controleren wanneer mensen zich aanmelden of voor het laatst actief zijn geweest? Daarnaast was het meer als een grap bedoeld, maar blijkbaar kwam het serieus aan ofzo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 28 juni 2022 09:59
    @Wiebelsnor Dat weten de meesten hier wel. Jij bent het in ieder geval niet :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 28 juni 2022 11:20
    @Wiebelsnor Ik weet ook niet op wie hij doelt en weet ook niet of ik het wil weten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 28 juni 2022 12:10
    @Ziminar Kijk bij alle Sony berichten van de afgelopen tijd naar wie er consistent wat te zeiken heeft. En vaak overduidelijk gewoon echt een reactie puur om maar wat negatiefs te kunnen zeggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 28 juni 2022 12:34
    @Messtranor ik snap gelijk wie je bedoelt. En inderdaad, een vrij irritant persoon

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 28 juni 2022 13:06
    @Messtranor Ik probeer de laatste tijd die discussies te vermijden, zonde van de energie.
    Dat soort lui vind je ook onder Switch- en XBox-gerelateerde berichten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 28 juni 2022 18:13
    @Ziminar klopt, ik irriteer me ook aan zijn algemene gedrag, niet omdat t perse anti sony is. Het was net zo irritant geweest bij een van de andere kampen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 28 juni 2022 10:56
    Zie voorals nog enkel een zeer logische stap en totaal geen issues met deze vernieuwde psn kaarten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 28 juni 2022 12:08
    @coola Nee, maar we weten toch dat degene die ik bedoel wel een issue verzint als t moet?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 28 juni 2022 13:36
    @Messtranor

    Hij is zelf een issue

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    adutchman

    • 28 juni 2022 12:22
    @coola Weet het niet zeker maar is een issue niet dat er nu geen kortingen meer komen voor een plus abonnement? Kortingen waren er voor een abbo niet voor tegoed, nu is er alleen tegoed dus geen akties?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 28 juni 2022 12:28
    @adutchman Ik denk dat de tijd van ps plus stapelen voor aanbieding prijzen wel voorbij is ja. Dat tegoed kan je nog wel eens met korting krijgen maar dat scheelt vaak maar een paar euro. Waar je wel kans op hebt is dat ze wel zo af en toe acties doen voor nieuwe klanten binnen te halen. Bijv zoals bij gamepass probeer nu een maand voor 1 euro of zoiets. Zeker weten doe ik dit natuurlijk niet, maar acht dit wel als een reeele kans

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    adutchman

    • 28 juni 2022 12:40
    @Lavalera zou ik wel jammer vinden. Haalde altijd plus voor 40 voor een jaar. Nu wordt het dan 120 per jaar voor premium

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    obi-twan kenobi

    • 28 juni 2022 13:06
    @Lavalera ik kwam laatst een artikel tegen op een andere gamesite waarin stond dat als je voor meerdere jaren essential koopt en dan upgrade naar premium er maximaal 150 euro voor de upgrade wordt gerekend. Dus hoe meer jaar essential je koopt hoe voordeliger upgraden wordt. Heb dit zelf overigens niet geprobeerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 28 juni 2022 13:35
    @obi-twan kenobi ik denk dat jij wat anders bedoelt. Er waren mensen die al jaren vooruit ps plus hadden gestapeld. Als die mensen upgraden naar extra of premium werden ze maximaal voor 2 jaar berekend. Dit was naar aanleiding van Azie waar het mis was gegaan en mensen soms voor 4 a 5 jaar if meer in 1 keer werden berekend. Daar hebben ze toen een max opgezet van 2 jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 28 juni 2022 13:27
    Bij Instant Gaming zijn de abonnementen ongeveer 1 euro goedkoper. Ook niet helemaal de moeite waard. Wel fijn dat ze ook 12 maanden bieden, dat doet Microsoft niet met gamepass premium. Maximaal 6 maanden als ik me niet vergis. Wel lijkt Ultimate in vergelinking met PS plus voordeliger. Alleen Essential zit op ongeveer dezelfde maandprijs.