“Het fijne aan virtual reality is dat de ervaring zo nieuw is dat je er niet veel mensen voor nodig hebt", aldus Yoshida. Volgens hem is het beter om kleine teams aan de slag te laten gaan en snel ideeën uit te laten werken, "voordat we gaan denken aan honderden mensen."

Yoshida stelt dat virtual reality dit mogelijk maakt omdat spelers veel minder snel door de spelervaring heen zullen gaan. "Je geniet echt van het feit dat je in een virtuele ruimte bent. Je wilt er niet doorheen rennen." Hierdoor zouden ontwikkelaars veel minder omgevingen hoeven te creëren, "het duurste gedeelte van een game ontwikkelen."

Yoshida wilde niet zeggen in welke mate Sony's grote studio's, bijvoorbeeld Uncharted-maker Naughty Dog, al bezig zijn met Project Morpheus.

Prijs

Sony onthulde deze week een nieuw prototype van zijn virtual reality-bril, met betere beeldverversing en een uitschuifbaar display. De consumentenversie moet in de eerste helft van 2016 gelanceerd worden. Een prijs is nog niet bekend. 

Yoshida stelt dat Sony de bril vooral graag in winkelschappen wil leggen, zodat consumenten het apparaat daadwerkelijk kunnen kopen. "We geloven dat de consumenten daar ook zo over denken, ongeacht de prijs. Uiteraard wordt het publiek wel kleiner als de prijs hoog is."

Door: NUtech.