Yoshida antwoordt op de vraag wat hij van Kinect vindt dat de bewegingsgevoelige techniek van Microsoft niet precies genoeg is voor 'echte' games. "We willen onze bewegingsgevoelige controle implementeren in echte games. En als je het daarvoor gebruikt, ontkom je er niet aan dat je een paar dingen nodig hebt; directe real-time respons, precisie – want gamers willen nou eenmaal perfecte controle over wat ze doen – en betrouwbaarheid. Kinect heeft dat niet."

Yoshida noemt een voorbeeld. "Stel je eens voor, je neemt het tegen een eindbaas op en je moet nog één keer een hele specifieke actie uitvoeren. Als jouw actie dan niet precies goed geregistreerd wordt, terwijl je wel zeker weet dat je het goed deed, maar je verliest toch…dan is dat natuurlijk een reden om woedend te worden."

Terwijl Kinect volledig afhankelijk is van de bewegingen van de speler die door een camera geregistreerd worden, heeft de Move-afstandsbediening ook knoppen. Ook dit is volgens Yoshida cruciaal: "Wij maken er wel eens grapjes over: “Wij hebben wel knoppen”, maar zonder gekheid is dat wel een cruciaal punt. Met EyeToy of Kinect gaat dat lastig worden, zij zijn zelfs nog positief over het gebrek aan knoppen…"