Hocking denkt bovendien dat de prijzen voor 3D-televisies over vier jaar aanzienlijk gedaald zijn, waardoor 3D-gaming een grote kans heeft. "Ik denk dat 3D-gaming enorm is. 3D brengt veel voordelen naar spellen, maar over het algemeen vergroot het je gevoel van betrokkenheid. Je ogen pikken veel meer informatie op dan met 2D".
Wel geeft Hocking aan dat het slagen van 3D afhankelijk is van de kwaliteit van de beschikbare content. "Ik denk dat het van cruciaal belang is dat wij hoge kwaliteit 3D produceren. We bevinden ons in de opbouwfase van de 3D-markt. We moeten gamers ervan overtuigen niet alleen games maar ook 3D televisie's te kopen."
Betekenisvol
Dat overtuigen van gamers gaat Sony volgens Hocking niet alleen lukken door 3D simpelweg aan spellen toe te voegen, het moet ook een betekenisvolle toevoeging zijn. "Wanneer je 3D-games op de juiste manier produceert krijg je een verbluffende ervaring en rechtvaardigt het het opzetten van een bril en het kopen van een 3D-televisie. Wordt het niet goed gedaan, dan wordt [3D] alleen gebruikt om diepte toe te voegen, of nog erger, het kan mensen wegdrijven."
Hocking verklaart dat 3D een creatief medium is: "Er zijn keuzes die je moet maken over hoeveel diepte je in een scène stopt, afhankelijk van wat je wilt bereiken, of dat nou is om een gevoel van spanning of duizeligheid te creëren", aldus Hocking.