Sony: 'Home is een groot succes' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Ondanks de skeptische houding van de media en consumenten zegt Buser tevreden te zijn over de online community. "Met de cijfers die we hebben, kunnen we zonder twijfel zeggen dat Home een groot succes is voor ons bedrijf, iets waar we heel trots op zijn."

Home heeft volgens Buser 14 miljoen leden, alhoewel Buser niet spreekt over de hoeveelheid reguliere spelers. De se ies van Home-spelers duren gemiddeld 70 minuten, en 85 procent van deze mensen heeft al eerder in de virtuele wereld rondgelopen.

Winst

Buser is ook tevreden met de winst die met Home gemaakt wordt. "We hebben meer dan vijfduizend virtuele items voor Home gelanceerd, en we weten dat deze items winstgevend zijn, zodra zij een volwa en status bereiken. En dus zie je ons een enorme hoeveelheid items maken, omdat het zo'n hoge winstmarge heeft." Volgens Buser is het maken van virtuele items op het gebied van winstgevendheid zelfs een van de meest aantrekkelijke dingen om te doen in de game-industrie.

Home is een 3D-wereld, die bevolkt wordt door de PlayStation 3-community. Home kan gratis gedownload worden vanaf het PlayStation Network. Iedereen maakt een eigen personage en ontmoet elkaar in Home. Naast een personage kan er ook een eigen appartement gemaakt worden.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou