Nieuws
dualsense

Sony heeft nieuwe DualSense-modellen verbeterd

De veer in de L2- en R2-knoppen zou dikker zijn

Geschreven door Michel Musters op
Sony heeft de techniek achter de DualSense-controller met de nieuwste modellen verbeterd.

Daar is YouTuber TronicsFix achtergekomen. Hij heeft de nieuwe modellen van de PlayStation 5-controller uit elkaar gehaald. Het gaat om de kleuren Nova Pink, Galactic Purple en Starlight Blue. 

Volgens TronicsFix zit er een andere veer onder de L2- en R2-knoppen. De veer in de oude modellen heeft een dikte van 0,25 millimeter, terwijl de veer in de nieuwe modellen 0,3 millimeter dik is. Dit moet de veren duurzamer maken. Sinds de PS5 uit is komen er vanuit sommige consumenten klachten dat de veer in de L2- en R2-knoppen kapotgaat en mogelijk wordt dit dankzij de nieuwe modellen verholpen.

Volgens TronicsFix heeft een onderdeel van de analoge sticks een andere kleur gekregen. Of dit betekent dat de sticks zijn verbeterd en drift-problemen zijn opgelost, is niet bekend.

Dit artikel delen:

Lees meer

GameForce wordt op 8 en 9 oktober in Utrecht gehouden Axiom Verge 2 komt in augustus naar Steam
8

Reacties op: Sony heeft nieuwe DualSense-modellen verbeterd

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    CroniC

    • 12 maart 2022 12:18
    Hij zegt helemaal niet dat de sticks verbeterd zijn, maar dat een specifiek gedeelte een andere kleur heeft gekregen.
    Hij heeft geen idee waarom en of dat wat verbeterd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 12 maart 2022 12:21
    @CroniC Fair enough, heb het iets anders beschreven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 12 maart 2022 16:29
    @MichelMusters
    Top man

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Gekke Dirkie

    • 12 maart 2022 16:57
    "Dit moet de veren duurbaarder maken."
    Duurbaar is Vlaams voor dierbaar. Ik neem aan dat hier 'duurzamer' wordt bedoeld?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 12 maart 2022 23:25
    Ik ben benieuwd of de problemen ook opgelost kunnen worden met firmware updates want ik had zelf wel iets heel raars laatst. De controller die met de PS5 zelf kwam had stick drift op de rechter stick dus ik heb toen een nieuwe controller gehaald. Laatst heb ik heb toch weer uit gehaald omdat mijn 2e controller niet meer wou opladen, dus ik heb toen gecheckt of het aan de kabel of aan de controller zelf lag. Wat ik toen wel merkte is dat die originele controller geen drift meer had op de rechter stick maar nu juist op de linker stick. Heel raar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GWO

    • 14 maart 2022 09:29
    Ik probeer te reageren maar het filter systeem van Gamer is iets te enthousiast en zegt dat ik spam ben - haha

    Nogmaals;
    Dat kan een firmware update zijn, het kan ook echt stickdrift zijn. Er zijn manieren om je controller te resetten (check even online naar uitleg)
    Ik had helaas wel echt stickdrift na 4 maanden, maar toen heb ik gewoon Sony gebeld. De support was echt heel vriendelijk en regelde gelijk een nieuwe controller zodra mijn huidige opgestuurd was. Dus vergeet nooit je consumentenrecht binnen 2 jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 13 maart 2022 00:22
    Ik moest gister mijn controller voor mijn Xbox updaten? Gaan de batterijen dan langer mee ? #sarcasme mode

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Wiebelsnor

    • 14 maart 2022 10:11
    Ik heb inderdaad de veer al eens moeten vervangen. Geloof mij dat is priegelwerk! Hm.. had ik beter gelijk een 0,3mm veer erin kunnen zetten… Oh well.