Nieuws
cyberpunk 2077

Sony haalt Cyberpunk 2077 uit PlayStation Store

Spelers kunnen geld terugvragen via speciale webpagina

Geschreven door Michel Musters op
Sony heeft Cyberpunk 2077 voor onbepaalde tijd uit de PlayStation Store gehaald.

Daarbij laat het bedrijf weten dat iedereen die de game heeft gekocht, zijn of haar geld terug kan vragen. Daar is een speciale pagina op de PlayStation-website voor aangemaakt.

"SIE streeft naar een hoge mate van klanttevredenheid en daarom zullen we volledige restitutie mogelijk maken voor iedereen die Cyberpunk 2077 heeft gekocht via PlayStation Store", zo valt op de pagina te lezen. "Daarnaast haalt SIE Cyberpunk 2077 uit PlayStation Store tot nader order."

Dit als gevolg van de problematische lancering van Cyberpunk 2077. De game verscheen op 10 december op PlayStation 4, Xbox One, pc en Google Stadia en is via backward compatibility ook speelbaar op PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Het spel wordt op alle systemen geplaagd door bugs, maar op Xbox One en PlayStation 4 draait het spel beduidend slechter dan op de andere platforms.

Ontwikkelaar CD Projekt Red heeft inmiddels al zijn excuses aangeboden en spelers ook geadviseerd bij ontevredenheid hun geld terug te vragen. Het bedrijf laat weten niet genoeg tijd te hebben kunnen besteed aan de PS4- en Xbox One-versies van de game. Begin volgend jaar moeten er updates voor het spel uitkomen waarmee de ervaring verbeterd zou worden. Recensies van Cyberpunk 2077 waren rond lancering bovenal gebaseerd op de pc-versie van de game.

cyberpunk 2077

Dit artikel delen:

Lees meer

Update voegt online multiplayer toe aan Sackboy: A Big Adventure Meer nieuws over Overwatch 2 in februari
70

Reacties op: Sony haalt Cyberpunk 2077 uit PlayStation Store

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    The soy sauce

    • 18 december 2020 08:36
    Holy shit

    Van de meest geanticipeerde game van afgelopen jaren naar gekickt worden uit de store whaaaaaat!?

    Kan me niet zo snel herinneren dat dit eerder is voor gekomen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • StefanKock

    • 18 december 2020 11:41
    @The soy sauce Batman Arkham Knight op de pc is ook tijdelijk uit de verkoop gehaald als ik het me goed herinner.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 18 december 2020 14:11
    @StefanKock Klopt, maar wel door de uitgever zelf!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 18 december 2020 19:33
    @MichelMusters Nu is dat ook in overleg gedaan hoor..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 18 december 2020 08:41
    Game zal er binnen een paar maanden wel weer opstaan, wanneer die voldoende gepatch is en dan zal he nog steeds niet soepel lopen maar wel beter dan wat het nu doet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rexus

    • 18 december 2020 11:53
    @hulstpower Grootste klap is dat dit de game de kerstverkopen gaat missen.
    Het verhaal gaat dat de QA afdeling van Sony een oogje doorkneep omdat CDPR met de day-one patch de meeste problemen zou oplossen.

    Knap hoe CDPR het vertrouwen van reviewers (alleen PC exemplaar geleverd, geen eigen beelden), gamers, en nu ook verkoopkanalen is kwijt geraakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Charlie Mopps

    • 18 december 2020 08:54
    Wat een poppenkast. Eigen schuld, dikke bult.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 18 december 2020 09:01
    Maar voor de mensen met een pro dan? Of een ps5? Spel loopt op de sterkere consoles en next gen gewoon prima.
    Ik speel op de Xbox One X, vriend van mij op series x. Nergens last van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 18 december 2020 09:16
    @ShadowKiller Nou, PS5 is ook geen pretje helaas. Crashes en controller drift zijn heel normaal bij mij. Daarnaast ook nog alle bekende bugs en AI in missies die niet doen wat ze moeten doen waardoor ik de game opnieuw moet opstarten. Ik weet niet hoe andere het op de PS5 ervaren, of Pro, maar het is niet best. Ook is de resolutie niet echt wat je van een PS4 game op de PS5 mag verwachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 18 december 2020 11:08
    @Paxopoxo die controller drift ligt niet aan je controller zelf? Want dit is wel een hele rare bug. Hier zou iedereen dan last van hebben. Mogelijk dat je bij andere games hier geen last van heb omdat ze misschien standaard al 1 of 2 % deadzone ingesteld hebben?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Stingeling

    • 18 december 2020 11:20
    @GoofyZ3 Ik heb er ook last van op mijn PS4. In geen enkele andere game ervaar ik dit verder.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 18 december 2020 11:28
    @GoofyZ3 Nee dit heb ik natuurlijk al uitvoerig getest. Hier was ik ook bang voor. Ik speel ook Cold War, Bugsnax en GT Sport en bij geen van deze games heb ik problemen met controller drift. Ook bij deze games met deadzones gekloot maar geen drift. Ik lees ook op reddit veel meer mensen met dit probleem.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RR020

    • 18 december 2020 11:20
    @ShadowKiller loopt prima?? Zelfs het menu scherm ziet er niet uit.

    Zulke slechte graphics… snap niet dat er mensen zijn die zeggen op next gen loopt het prima. En ja, het is een PS4 game maar als ik Ghost of Tsushima, Last of Us II, GTA V, RDR 2 enz. in mijn PS5 stop dan heb ik grafisch een 1000 keer mooiere game dan Cyberpunk.

    Het is speelbaar op de PS5 maar het is grafisch gewoon een blamage op dit moment.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 18 december 2020 11:36
    @RR020
    Ik ervaar juist het tegenovergestelde wat ik allemaal lees en ik heb gewoon youtube videos moeten kijken hoe de game presteert op de oudere consoles. Ja het is dramatisch daar. Ik schrok daar ook van.
    Ik ben juist onder de indruk van de graphics. De stad ziet er gewoon super mooi uit. Natuurlijk heb ik ook framedrops en glitches. Maar kan ik ze storend noemen? Ik vind van niet. Ik speel zelf dan ook wel op een krachtigere console.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RR020

    • 18 december 2020 12:09
    @ShadowKiller Het is ook erg persoonlijk… Wat de één mooi vind vind de ander niet mooi. Als je kijkt naar de cijfers, de resolutie bv. dan is het wel erg laag voor een PS5 game. Kijk maar naar de review van digital foundry enz.

    Maargoed er zullen zat mensen zijn die er genoegen mee nemen en het zelfs mooi vinden. Ik wacht op een next gen versie met een steady 4k resolutie, goed werkend HDR protocol en dit alles met minimaal een stabiele 30 fps. En ja die fps draait hij nu ook, maar de graphics vind ik 0.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 18 december 2020 09:01
    Dit lijkt wel een actie voor de bühne vind ik, AC Unity hebben ze ook niet verwijderd uit de store destijds of ME:Andromeda.
    En ik vraag me af of ze dit gedaan hadden als het om een exclusive ging

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 18 december 2020 09:48
    @niqomipa Als ze alleen hem voor de PS4 uit de store hadden gehaald had ik het nog enigszins begrepen, maar voor de PS5 begrijp ik dat dat onnodig is. Volgens mij snijden ze zich alleen maar in de vingers hiermee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 18 december 2020 11:32
    @niqomipa
    Iedere game kan je wel de eerste maanden uit de store verwijderen. Het is lang geleden dat ik een game zonder bugs of glitches en framedrops bij launch heb gespeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Qinneth

    • 18 december 2020 11:35
    @niqomipa Puur omdat de game voor jou (en je kennissenkring die Cyberpunk 2077 ook spelen) nog speelbaar is, betekend niet dat het voor iedereen zo is. Het is letterlijk een kwestie van geluk hebben hoe Cyberpunk presteert op je eigen console/PC. Een vriend van mij heeft een enorm dikke gaming PC, maar hij kwam een bug tegen waarmee een NPC die hij nodig had om een missie te voltooien, verkeerd was geplaatst en hij daardoor niet bij de NPC kon komen. Hij kon dus letterlijk niet de game verder spelen, omdat het om een main story line missie ging, dus terug naar een eerder savepoint, en alles weer opnieuw spelen.

    Dit is maar een klein voorbeeld, en ik heb jou bij ieder Cyberpunk 2077 artikel de game zien verdedigen omdat het jij het wel vindt meevallen allemaal. Je kan een game/ontwikkelstudio fantastisch vinden, maar tegelijk ook deze bekritiseren over de dubieuze keuzes die gemaakt zijn. Het één sluit de ander niet uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 18 december 2020 11:54
    @Qinneth
    Dat soort bugs ben ik ook echt wel in andere games tegengekomen. Kwestie van regelmatig saven, dan laad je gewoon opnieuw en alles is weer goed.
    De presentaties van ps4 (slim) en xbox one zijn gewoon dramatisch slecht. Geef die mensen een refund, zet een waarschuwing een waarschuwing in de store. Maar laat mensen met een betere console de game gewoon aanschaffen als zij dat willen. Het is speelbaar.