Sony gaat zich ook richten op de vrouwelijke gamer | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Microsoft heeft 500 miljoen dollar gereserveerd voor een Xbox reclame campagne die zich zal richten op de hardcore gamer. Nintendo's Gamecube budget is met 75 miljoen dollar een fractie van het Microsoft budget maar Nintendo heeft dan ook al de naamsbekendheid die Microsoft graag wil hebben.

Sony heeft een andere doelgroep in gedachte: het zal ook een deel van haar PS2 budget van 250 miljoen dollar gaan spenderen aan reclamecampagnes gericht op vrouwen in bladen als Elite, Better Home & Gardens en Shape. Lees en huiver:Sony is therefore casting its net at a wider audience, hoping to reel in a group that generally ignores the gaming experience: women. Part of the $250 million Sony is spending on promotions will be ad campaigns in popular women's magazines such as Elle, Better Homes & Gardens and Shape.

Analysts suggest that while there is little chance girls will stampede into the network of game-mad teen boys, incremental interest could boost Sony's wide lead. What's more, they suggest the ads increase the exposure of Sony's consoles as holiday gifts.Of Sony hiermee een goede weg inslaat is nog maar de vraag, een fris idee is het in ieder geval wel. Een The Sims port naar de Playstation 2 dan maar?

Met dank aan Yep voor het insturen van dit nieuws.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou