Sony noemde enkele tientallen games die dit jaar op PSN of PlayStation Mobile zullen verschijnen, waaronder Hotline Miami, Primal Carnage: Genesis en Limbo. "Deze recente stijging van ontwikkelingssupport voor PlayStation komt door onze blijvende pogingen om een flexibele en vriendelijke ontwikkelingomgeving te maken", aldus SCEA vicepresident of publisher and developer relations Adam Boyes op het PlayStation blog.

"We maken platforms zoals PlayStation Mobile ook interessanter door de toevoeging van Unity-support later dit jaar, zodat het makkelijker is voor ontwikkelaars om hun games naar door PlayStation goedgekeurde Android-apparaten en Vita te brengen."

Ook Nintendo heeft geprobeerd een makkelijker ontwikkelklimaat voor indie-ontwikkelaars te creëren. Studio's moeten nog altijd een geregistreerde Nintendo-ontwikkelaar worden om de juiste ontwikkeltools te krijgen, zo legt Nintendo's indie-bemiddelaar Dan Adelman uit, maar andere regels worden versoepeld: "Vroeger was een regel dat je je materiaal veilig moest konden houden en dat defineerden we door als regel te stellen dat het kantoor van huis gescheiden moest zijn. Dat leek toen we die regel maakten de beste manier. Maar meer en meer mensen werken vanuit huis en we begrijpen dat ontwikkelaars virtuele teams over de wereld vormen. Ik ben blij dat we officieel kunnen melden dat deze regel niet meer van toepassing is."