Nieuws
PlayStation Stars

Sony deelt details over loyaliteitsprogramma PlayStation Stars

Programma gaat later deze maand in Azië van start

Geschreven door Michel Musters op
Sony heeft tijdens de State of Play gisteren meer details gegeven over het loyaliteitsprogramma PlayStation Stars.

PlayStation Stars werd afgelopen zomer aangekondigd. Via het programma kunnen spelers beloningen vrijspelen door allerlei games uit te spelen en mee te doen aan activiteiten, vergelijkbaar met Xbox Rewards. Vrijgespeelde punten kunnen in een online winkel worden ingeruild voor krediet in de PlayStation Store of 'Digital Collectibles'.

Tijdens de State of Play-livestream werden een aantal van die digitale figurines getoond. Zo werden Punto (uit Ape Escape 2), Polygon Man (uit de marketing voor de eerste PlayStation) en een PlayStation 3 en PocketStation getoond. Volgens Sony zullen deze Digital Collectibles verschillen qua schaarsheid. Spelers kunnen de verzamelde items in een digitale vitrine tentoonstellen en aan PSN-vrienden tonen.

Volgens het bedrijf kan men de meeste punten en Digital Collectibles vrijspelen door mee te doen aan zogenaamde 'campagnes'. Zo komt er een campagne genaamd 'Hit Play/1994', waarbij mensen die op basis van muzikale hints de juiste game opstarten een Digital Collectible vrijspelen.

PlayStation Stars moet ergens deze maand uitgerold worden in Azië en op een later moment ook in het Westen beschikbaar komen.

Dit artikel delen:

Lees meer

PowerWash Simulator komt naar PlayStation en Switch David Harbour heeft rol in Gran Turismo-film
10

Reacties op: Sony deelt details over loyaliteitsprogramma PlayStation Stars

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    AveryJackson

    • 15 september 2022 10:10
    Virtuele kast met trophies, doet me weer denken aan de goede oude tijd met PS Home. Hoop toch stiekem dat we een PS Home achtige omgeving krijgen in de toekomst, met VR support.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 15 september 2022 10:47
    @AveryJackson Teveel moeite voor veel te weinig userbase

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 15 september 2022 10:57
    @AveryJackson
    Ik had destijds geen PS3 maar ik had Home graag willen proberen. Ik kan uren bezig zijn met customizen of inrichten in bijvoorbeeld de sims. Dingen vrijspelen in games die je vervolgens in je virtual home kan gebruiken lijkt me daarom erg vet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 15 september 2022 12:57
    @Fr3nzy alleen was PS Home bij lange na niet zo uitgebreid of interessant als The Sims. Na twee keer gebruiken had ik het wel gezien. Leuk idee wat slecht uitgewerkt was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 15 september 2022 13:09
    @Riyakuya
    Ah ok, misschien dan tijd voor een poging 2 met lessons learned.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AveryJackson

    • 15 september 2022 13:58
    @Riyakuya Slecht uitgewerkt of juist ver hun tijd vooruit….ik denk het laatste juist. Het was verre van slecht uitgewerkt namelijk. Het hoeft ook niet zozeer weer Home als toen te worden, maar bijvoorbeeld een eigen ruimte waar je virtueel trophies kan zien of andere "PS Stars" dingen. En met PSVR2 zou het al helemaal een mooie toevoeging kunnen zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 15 september 2022 14:06
    @AveryJackson goed punt. Voor de tijd werkte het niet echt geweldig en kon me niet bedaren. Wellicht dat het in deze tijd beter zal werken met snellere laadtijden etc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 15 september 2022 14:34
    Ik vraag me af hoe populair deze "digitale collectibles" zullen zijn. VOor mij persoonlijk hebben deze collectibles niet zo veel toegevoegde waarde, maar er zal ongetwijfeld een groep mensen zijn die dit wel de moeite waard vinden.
    Het stukje over het verdienen van het tegoed voor de store is wel echt een grote plus. Als het een beetje hetzelfde werkt als MS rewards dan kan je toch zo af en toe "korting" krijgen in de store of een game gratis halen als je genoeg kortingsbonnen gespaard hebt,

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 15 september 2022 18:38
    Ik vraag het me ook af. Maar als ik merk hoeveel tijd ik besteed aan het (soms zelfs tegen heug en meug) binnen hengelen van trophies (ook digitale collectables in zekere zin) zal ik hier misschien ook wel weer voor warm lopen. Al ga ik er geen games voor spelen die ik anders links zou laten liggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    obi-twan kenobi

    • 16 september 2022 07:29
    Ik vind het een leuk initiatief. Doet me terugverlangen naar PS home. Daar kon je ook verdiende voorwerpen in je huis plaatsen of kleding aandoen. Wat mij betreft mag dat wel terugkeren. Vroeger flink wat uren gechat, maffe foto's gemaakt en van die mini games gespeeld.