Sony wil muziek en films naar PlayStation Network brengen

Sony wil muziek en films naar PlayStation Network brengen

De voorzitter van Sony, Kenichiro Yoshida, zegt de film-, muziek en serie-sectie van het bedrijf te willen prioriteren. Dit zegt Yoshida tijdens een gesprek met The New York Times.

Tijdens het gesprek met The New York Times werd door Yoshida bevestigd dat ze niet op willen geven met de entertainment-sectie binnen Sony. In plaats daarvan plant het bedrijf om juist meer te willen investeren in de drie entertainment-groepen.

Zo wordt vermeld dat Sony van plan is om muziek, films en series te gaan introduceren op de PlayStation Network. In het verleden werd hier niet op ingespeeld, omdat analisten binnen het bedrijf vreesde dat het pushen van films op het digitale platform ten koste kon gaan van doorgewinterde gamers. Yoshida twijfelt hier echter aan en zegt dat het PlayStation Network een erg sterk platform is en juist zeer geschikt is voor muziek- en videocontent.

Kenichiro Yoshida

"Ik wil de boodschap overbrengen dat Sony een creatief entertainmentbedrijf is", aldus Yoshida tegen The New York Times. Dit zegt de voorzitter voordat hij naar Las Vegas vertrok om vandaag bij CES 2019 te gaan spreken.

"Entertainment zit in Sony's DNA", zo zegt Yoshida. "We zitten nu voor meer dan vijftig jaar in de muziek-industrie, dertig jaar in de film-industrie en vijfentwintig jaar in de gaming-industrie". Alleen in het laatste fiscale jaar van het bedrijf waren de drie secties al goed voor 47 procent van de operationele winst, wat neerkomt op omgerekend 5,8 miljard euro.

Spider-Man

Het prioriteren van de entertainment-secties van Sony is met name opvallend na het ervaren van meerdere tegenslagen. Zo boekte Sony, ondanks het uitkopen van verschillende partners, een matig jaar in 2018 in de muzieksector en deed Apple een oproep aan bestuurders om aan hun aankomende streaming service te werken. Daarnaast kampte het bedrijf in 2014 met een grote cyberaanval en lijken shows zoals 'Better Call Saul' en 'The Blacklist' te verouderen.

Daarentegen boekte Sony veel succes met de films Jumanji: Back to the Jungle en Venom met een opbrengst van respectievelijk 839 miljoen en 747 miljoen euro door kaartverkopen. Daarnaast is Sony, samen met Disney, het enige bedrijf die het recht heeft om Marvel-gerelateerde films en televisiecontent uit te brengen.

Venom

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Nog een film en muziek streamingdienst waar niemand op zit te wachten. Dit zal alleen maar zorgen voor nog meer fragmentatie van het aanbod.

0
test

@StormFox Hoe meer fragmentatie van streaming diensten hoe meer er weer vraag zal komen naar een illegaal alternatief. Ik download nu ook gewoon nog steeds hbo series. Enige waar je voor moet oppassen zijn films van Dutch filmworks.

0
test

@Nuage Ik ontkom hier ook niet aan aangezien ik behalve mijn netflix abbonemenent weiger om nog een vaste last erbij te nemen, omdat ik even die ene serie(GoT) wil zien. Maar blijkbaar vinden multinationals het normaal dat iedere liefhebber maandelijks voor ongeveer 10 streamingdiensten gaat betalen. Bij Films van Dutch filmworks hoor je geld toe te krijgen als je die kijkt, wat een baggerbende is dat zeg.

0
test

@StormFox Als het onderdeel van PSN wordt, dan denk ik dat een hoop playstation gebruikers hier wel degelijk op zitten te wachten...

0
test

Mja slechte move als dit doorgaat, Playstation staat toch synoniem aan gamen? Met muziek en films erbij krijg je hoogstwaarschijnlijk een 'vlees noch vis' senario. We gaan het zien.

0
test

@clandestine666 Onzin, Playstation staat helemaal niet synoniem aan gamen, het staat synoniem aan entertainment.

0

Aanbevolen voor jou