Nieuws

Sony bevestigt prijsdaling PS4, begint vandaag

Standaard model voor 349 euro te koop

Geschreven door Michel Musters op
De PlayStation 4 is vandaag vanaf 349 euro te koop in Europese landen waaronder Nederland. Sony heeft dat bevestigd.

Dit weekend bleek al uit diverse flyers van winkelketens dat de PlayStation 4 met 50 euro afgeprijsd zou worden, maar nu heeft Sony zelf het nieuws ook bevestigd. Waarschijnlijk wilde het bedrijf wachten met de aankondiging tot de dag zelf om zo de verkoop van de console stabiel te houden. 

De console voor 349 euro komt met een interne harde schijf van 500 GB. Er zijn ook diverse modellen met 1 TB en bundels met diverse games, die over het algemeen voor 399 euro over de toonbank gaan. Andere prijzen zijn vaak unieke deals die winkelketens hebben.

De prijs van PlayStation 4 gaat niet omlaag om tegenvallende verkoop tegen te gaan: het is de meest succesvolle console die op dit moment op de markt is. In Japan en de Verenigde Staten ging de prijs van de console eerder dit jaar ook omlaag.

Bron: PlayStation

Dit artikel delen:

Lees meer

Payday 2 maakt microtransacties ook gratis beschikbaar Serveer een balletje in Mario Tennis: Ultra Smash
23

Reacties op: Sony bevestigt prijsdaling PS4, begint vandaag

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Grohe

    • 21 oktober 2015 10:26
    Ik denk dat dit deels is om een genadeklap aan X1 uit te geven. Ik zie alleen nog niet de witte voor €350,- terwijl ik die veel mooier vind dan zwart.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheRussian

    • 21 oktober 2015 11:05
    Welke genade klap ? Xbox one verkoopt dan wel niet net zo veel als de PS4, maar om te gaan spreken over genade klappen gaat veel te ver.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bojack

    • 21 oktober 2015 11:03
    De genade klap op de Europese markt. Xbox zal verder op achterstand raken. Voor komend jaar tenminste.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arrahant

    • 21 oktober 2015 11:31
    Wat een melodramatiek! De Xbox One is minder vaak verkocht dan de PS4, maar hij verkoopt nog altijd beter dan de 360! Opmerkingen zoals de jouwe geven het idee dat de XB1 stervende is!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bojack

    • 21 oktober 2015 13:08
    Je hebt geen verstand van de zakelijke markt. Ja X1 wordt nog gekocht, maar stukje bij beetje krijgt Sony een groter marktaandeel in handen. Dat is wat hetgeen wat telt. De consoles leveren amper winst op als ze voor zo'n lage prijs worden verkocht, maar winst wordt gemaakt door de games. Hoe groter je marktaandeel hoe meer Xbox in een benauwde situatie komt, want ze hebben geen macht meer. Voor deze generatie tenminste. Een prijsverlaging kan wel degelijk genadeklap voor X1 zijn. Dat is een zakelijk jargon, niet per se dat ze niet meer verkopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arrahant

    • 23 oktober 2015 10:36
    Het is zeker aannemelijk dat Sony 'stukje bij beetje een groter marktaandeel' krijgt. Maar een genadeklap uitdelen doe je aan iets dat je uit haar lijden wilt verlossen. De Xbox One doet het echter prima. Weliswaar minder goed dan de PS4, maar verder doet ie het prima (+- 15 mln vs 30 mln consoles). Lijden doet de XB1 dus wel, maar stervende is ie niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arrahant

    • 23 oktober 2015 10:43
    Dubbel

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JJNL77

    • 21 oktober 2015 11:49
    Grohe jouw reacties slaan op stront

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 21 oktober 2015 11:59
    Voor die prijs heb ik hem al gezien bij Nedgame, maar over een tijdje zal het overal wel hetzelfde zijn

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pug205GTi

    • 21 oktober 2015 15:13
    Bij Nedgame is de witte PS4 €348,- ;-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 21 oktober 2015 10:53
    Sorry Sony, ik zie nog steeds geen reden om een ps4 aan te schaffen. Voor een paar games die ik wil spelen is 350 euro me nog steeds te gortig.

    Als ik een console naast mijn PC wil, dan is de WiiU nog altijd mijn eerste keus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 21 oktober 2015 11:32
    Ik heb zelf een Wii-U staan maar gebruik hem alleen voor Donkey Kong en Mario games, in vergelijking met de Wii was daar enorm veel op uit.
    Voor mij doen vind ik het dus erg magertjes wat er op uit is, dit is natuurlijk voor iedereen anders maar geld dat niet voor jou ook dan wat betreft die paar games of zijn er best veel games uit op de Wii-U die jou interesseren ?.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 21 oktober 2015 11:42
    Veel games op de xone/ps4 zijn ook op de PC te spelen. Daarnaast is de WiiU backwards compatible en heb ik bijv. nog nooit de Mario Galaxy games gespeeld.

    Ik moet zeggen, als The Last Guardian uitkomt wordt het al een ander verhaal. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 21 oktober 2015 12:10
    Aaaah Mario Galaxy is geweldig dus ja kan je reden wel begrijpen, de X1 is trouwens nu ook zoals je weet backwards compatible met de 360.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 21 oktober 2015 12:37
    Yup, dat doet MS erg netjes. Sowieso zijn ze goed bezig de laatste tijd. Helaas is Shadow Complex de enige 360 game die me interesseert.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bojack

    • 21 oktober 2015 13:20
    Dat laat precies zien dat dat BC gebeuren weinig voeten in de aarde heeft. Het is een leuk idee dat je oude games kan spelen, maar in praktijk zullen weinig mensen zijn die meer dan 1 a 2 games nog 's willen aanzetten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheRussian

    • 21 oktober 2015 11:04
    Nou kom op Microsoft, maak Xbox one 299 en in ben om.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • N0rthstar

    • 21 oktober 2015 11:18
    Nog een paar jaartjes wachten dan ben ik wel door me stapeltje PS3 games heen en ga ik verder op de PS4, ik hoop tegen die tijd op een 'slim' editie of nog zuinigere versie van de PS4.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • michaelblonk

    • 21 oktober 2015 11:19
    Bij Mediamarkt is de 1TB al 368 nu. Ook niet verkeerd :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bertus B.

    • 21 oktober 2015 11:34
    Mooi, als mn apk meevalt wordt t dus een ps4 incl een game ;)