Nieuws
sonic

Sonic-film mogelijk grootste openingsweekend voor gameverfilming

Film gaat Detective Pikachu voorbij

Geschreven door Jolien Mauritsz op
De Sonic-film heeft een succesvol openingsweekend achter de rug. De film heeft het mogelijk zelfs nog beter gedaan dan Detective Pikachu.

Volgens Box Office Mojo, een bedrijf dat de opbrengsten van films bijhoudt, heeft Sonic The Hedgehog afgelopen weekend 57 miljoen dollar binnengehaald in de box office van de Verenigde Staten. Dat is 2,8 miljoen dollar meer dan Detective Pikachu vorig jaar binnenhaalde. Buiten de Verenigde Staten heeft de film het ook nog goed gedaan. Sonic heeft daar 43 miljoen dollar opgebracht.

Het bedrag gaat alleen op dit moment over een schatting van Box Office Mojo. Het officiële bedrag kan mogelijk nog hoger uitvallen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Oxford VR haalt 12 miljoen euro op voor vr-therapie Rainbow Six: Siege klaar voor PlayStation 5 en Xbox Series X
8

Reacties op: Sonic-film mogelijk grootste openingsweekend voor gameverfilming

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 17 februari 2020 14:29
    Film gisteren gezien en man wat was ie slecht, gelukkig vond me zoon hem helemaal geweldig en voor zijn leeftijd is de film dan ook.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 17 februari 2020 14:46
    @hulstpower Heb de nieuwe trailers gezien en volgens mij is Jim Carrey best vermakelijk toch?

    Ik bedoel, als je een nieuwe The Godfather verwacht kom je bezopen uit maar als je gewoon een slapstick Jim Carrey vehikel accepteert kan de film best vermakelijk zijn volgens mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 februari 2020 15:17
    @TheChief Zag hem in het nl dus kan geen mening geven over jim carrey maar vond de film zelf neit heel goed.
    Maar dat is een kwestie van je smaak me zoon vond hem geweldig en daar gaat hem.
    zou liever zien dat ze in deel 2 gewoon in de sonic wereld blijven inplaats van de aarde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • controvi

    • 17 februari 2020 15:06
    @hulstpower Ik ben er geweest en vond hem fantastisch.
    Natuurlijk is het geen Lord of the Rings of Inception maar voor de film die het is en voor wie de film is is hij echt wel goed.

    Daarnaast is het natuurlijk een kinder film maar iedereen die iets heeft met sonic zal hem ook super vinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 februari 2020 15:18
    @controvi Daarom zeg ik toch ook het is voor de kinderen gemaakt.
    Ik vond hem persoonlijk niet veel aan.
    En zie liever voor een deel 2 dat ze in de wereld van sonic blijven inplaats van de aarde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fred6er

    • 17 februari 2020 20:21
    @hulstpower ik heb hem ook gisteren gezien. Ik vond hem eigenlijk best vermakelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 februari 2020 21:02
    @Fred6er smaken verschillen toch. Maar zst vol met kinderen en zei vonden hem ook geweldig. Misschien dst ik hem nog eens in engels moet kijken als ie op bluray uit is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 18 februari 2020 07:54
    @Fred6er ik eigenlijk ook wel. Snap ook wel dat het verhaal niet echt hoogstaand is, maar vond Jim Carrey de rol van Robotnik wel goed en grappig speelde.