Nieuws

Sommige Ubisoft-games mogelijk niet backwards compatible op PS5

Onder andere Assassin's Creed Syndicate

Geschreven door Jacco Peek op
Enkele Ubisoft-games zijn mogelijk niet backwards compatible op PlayStation 5. Dat blijkt uit een update van Ubisoft.

In een bericht over backwards compatiblity van Ubisoft-games gaf de uitgever aan dat Assassin's Creed Syndicate, de Assassin's Creed Chronicles-games, Star Trek Bridge Crew, Werewolves Within, Space Junkies en Risk niet speelbaar zijn. De Xbox One-versies zouden echter wel speelbaar zijn op de Series X en S.

Inmiddels is de lijst verwijderd van Ubisofts website. Aan Kotaku meldt het bedrijf als reden dat de lijst mogelijk fouten bevat, maar verdere details worden niet gegeven.

Microsoft gaf recent aan dat alle games die speelbaar zijn op Xbox One - met uitzondering van Kinect-games - speelbaar zijn op Series X en S. Ook alle PS4-games zijn speelbaar op PlayStation 5, met een paar uitzonderingen.Of bovengenoemde Ubisoft-titels daarbij horen is nog niet duidelijk.

Dit artikel delen:

Lees meer

Gratis shooter Sector's Edge nu beschikbaar Battle royale-game in Vampire: The Masquerade-universum onthuld
16

Reacties op: Sommige Ubisoft-games mogelijk niet backwards compatible op PS5

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • fonsrutte

    • 1 november 2020 13:01
    Ik vind het allemaal wel erg vaag die backward compatibility op de PS5.
    Veel tegenstrijdige berichten van wat wel en wat niet speelbaar is op de PS5.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 1 november 2020 13:53
    @fonsrutte waarom is het zo moeilijk voor je ?

    Dat de xbox one maar 577 van de 2048 bestaande 360 games kan afspelen heeft alles te maken met ditzelfde probleem:

    games lopen nou niet eenmaal gelijk 1 op 1 op nieuwe systemen en moeten allemaal gepatched of speelbaar gemaakt worden en getest worden.
    en dan heb ik het nog niet eens over licenties van muziek en publishers die geregeld moeten worden.

    Is dat echt zo moeilijk te begrijpen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 1 november 2020 14:01
    @ali3n8tor 1 ding xbox is gestopt met games van 360 naar de one te doen en focus ging naar series x. Dus er komen meer games van 360 naar series x toe. Verder werken wel alle games van xbox one op series s en x op kinect na. Dit zijn ps4 games die niet werken op ps5 terwijl Sony zei alleen deze paar titels werken niet, weer een moment dus dat Sony niet eerlijk is. Ik ga er vanuit dat er nog veel meer titels zijn die niet gaan werken op ps5 dan wat Sony zegt. Ze willen gewoon zeggen 99% werkt maar denk dat het wel iets lager ligt helaas. Terwijl als ze gewoon eerlijk zeggen weten wij fans wat ons te wachten staat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 1 november 2020 18:43
    @hulstpower
    T zijn ook wel echt de games die we moeten missen op de ps5

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 1 november 2020 19:21
    @CroniC dat is niet mijn punt misschien zijn er nog wel meer games. Kijk ik zelf speel alleen firstly party games op playstation. Dus dat zit wel goed. Maar wat als er meer games het niet doen die iemand wel graag nog speelt ze zeiden deze doen niet en komt hele lijst van 1 dev bij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigmichiel

    • 2 november 2020 13:48
    @hulstpower "1 ding xbox is gestopt met games van 360 naar de one te doen en focus ging naar series x. ".

    Niet zozeer gestopt, eerder gepauzeerd. Dat programma is inmiddels weer opgepakt en er komen nieuwe 360 titels in de catalogus.

    "terwijl Sony zei alleen deze paar titels werken niet"
    Dan heb je dat verkeerd begrepen. Volgens Sony werkte die lijst zeker niet. Nergens hebben ze aangegeven dat alle andere titels wel werken. Sony heeft gewoon niet de nodige uren erin gestopt om het te testen, wat Microsoft wel doet (en inmiddels afgerond heeft. 500k uren)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 november 2020 14:18
    @bigmichiel ze zeiden 99% van de games werken en deze werken niet. Zo had ik het gelezen. Maar goed dat van micro had ik zo aangenomen dat ze stopte met games van 360 naar one te poorten als het een pauze is zeg ik amen. Maar volgens mij zeiden ze letterlijk dat vanaf nu alleen games naar series x geport ging worden met upgrades en niet meer voor de one.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JMG

    • 1 november 2020 13:26
    Waarom zou AC Syndicate niet compatible zijn en AC Unity wel? Unity is amper compatible voor de PS4 en dan zou het wel goed moeten werken op de PS5?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 1 november 2020 13:48
    ubisoft.. and nothing of value was lost..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Djobba007

    • 1 november 2020 14:18
    Who cares. Ubisoft brengt voornamelijk troep uit (mening, maar wel vaak gedeeld).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 1 november 2020 17:17
    @Djobba007 nee hoor, ze brengen veel leuke games uit, anders zouden ze echt niet zoveel verkocht worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Senchi87

    • 1 november 2020 17:07
    Ik begrijp überhaupt die hele discussie over backwards compatibility niet. Mooi meegenomen als het werkt maar echt niet belangrijk als je het mij vraagt. Blijf dan gewoon op je oude console spelen. Ik koop een next gen console voor de nieuwe games. Waar die voor gemaakt is……

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 1 november 2020 17:18
    @Senchi87 En ik heb graag maar 1 console onder mijn tv waar ik alles op kan spelen, nieuwe EN oude games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 1 november 2020 17:20
    Zo te zien voornamelijk PSVR games. Raar dat die niet zouden werken op de PS5. En zeker belachelijk als bijna alles wel kan masr zoveel van hun niet, dan lossen ze het maar op met een update, geld genoeg daar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 1 november 2020 17:48
    Godver en ik maar uitkijken naar de 19e dat ik eindelijk risk op mijn ps5 kan spelen 🤷🏼‍♂️.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RoepieRoepie84

    • 1 november 2020 20:53
    @Roy36NL

    Yeeeeeeaaaaaahhh!!! Risk at 120 fps 4k…Hardcore next gen baby!!!!