Sony Computer Entertainment America heeft laten weten dat SOCOM: US Navy Seals sinds de release op 27 augustus 2002 een miljoen keer over de toonbank is gegaan in Noord Amerika. De tegelijkertijd releasde netwerk adapter is minder dan 500.000 keer verkocht, wat betekent dat 70% van de SOCOM spelers het spel offline speelt. De 30% die het spel wel online spelen hebben er volgens Sony al zo'n 8,5 miljoen speeluren op zitten."With the USB headset bundled in with SOCOM: U.S. Navy SEALs, PlayStation 2 consumers are provided with a unique tool to begin their online experience for SOCOM and many more online titles to come," said Jack Tretton, executive vice president, Sony Computer Entertainment America. "This strong demand demonstrates the popularity and mass appeal of SOCOM while reinforcing the fact that millions of consumers are making PlayStation 2 their first choice in online gaming. Due to the engaging multi-player gaming experience found in SOCOM, we expect demand to remain high and continue to be a driving force for sales of the Network Adaptor for PlayStation 2."

SOCOM: US Navy Seals zal later dit jaar ook in Europa (30 mei), Japan en Korea verschijnen.