Nieuws

SNES-games vanaf nu speelbaar op New Nintendo 3DS

Meer games volgen binnenkort

Geschreven door Gijs Scheltens op

De New Nintendo 3DS kan vanaf nu SNES-spellen spelen. Een aantal van deze games zijn al beschikbaar in de Nintendo eShop. Dat heeft Nintendo bekendgemaakt in de Nintendo Direct van 3 maart.

De functie werkt via de Virtual Console en is alleen beschikbaar voor nieuwe generaties van de 3DS, dus de New 3DS en New 3DS XL. Voorlopig gaat het om een achttal games dat telkens in paren uitkomt. Deze kosten 3,99 euro per stuk.

Vanaf nu zijn Super Mario World en EarthBound te vinden in de eShop, vanaf 10 maart volgen The Legend of Zelda: A Link to the Past en Super Metroid; 17 maart brengt F-Zero en Super Mario Kart met zich mee en tot slot verschijnen Donkey Kong Country en Donkey Kong Country 2: Diddy Kong Quest op 24 maart.

Spelers die deze games al op de Wii U hebben gekocht, moeten de spellen opnieuw voor de New 3DS kopen om ze te kunnen spelen. Wel hebben spelers elke week recht op 50% korting op de tweede game van een duo als ze het eerste spel al gekocht hebben.

Bron: null

Dit artikel delen:

Lees meer

Oculus-oprichter vindt huidige Macs te zwak voor virtual reality Bekijk om 23:00 uur live de nieuwe Nintendo Direct
12

Reacties op: SNES-games vanaf nu speelbaar op New Nintendo 3DS

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • bigds9fan

    • 4 maart 2016 09:40
    Wat een naaistreek van Nintendo.

    Zit al JAREN te wachten op nieuwe VC inhoud en er komt maar niets.

    En dan komt er EINDELIJK iets en dan is het alleen voor die "new" 3DS (XL). Terwijl het makkelijk op de 3DS kan want ik heb F-Zero er ook op staan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • anyaka

    • 4 maart 2016 11:00
    @bigds9fan, moet inderdaad makkelijk kunnen, het is namelijk niets meer dan een emulator, lakker makkelijk cashen heet dat…..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 4 maart 2016 09:57
    Goede reden om een New Nintendo 3DS te halen :) niet dat ik dat ga doen omdat ik Nintendo altijd wat kinderlijk vind aandoen, maar kan me voorstellen dat het voor sommige een reden kan zijn. Vooral als je de 3DS hebt ipv de "New" 3DS.. .. Hahah zalig xD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 4 maart 2016 11:09
    @Grohe Nintendo kan dat ding in hun reet steken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 4 maart 2016 12:58
    @bigds9fan,

    ach ja is weer 's wat anders dan paddenstoelen in je reet te stoppen waarvan Mario groeit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rashura

    • 4 maart 2016 10:09
    Geen secret of mana? boooh :O

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • NightyNite

    • 4 maart 2016 11:23
    Weet iemand of die korting ook kruislings werkt ipv per paar? Ik wil graag SMW en AltP, maar niet Earthbound and Super Metroid…. Hoewel, Earthbound ziet er ook wel interessant uit…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Leatherhide

    • 4 maart 2016 12:39
    @NightyNite zoals het hier staat beschreven en door Nintendo is uitgelegd ben ik bang van niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • NightyNite

    • 8 maart 2016 18:30
    @Leatherhide Daar ben ik inderdaad ook bang voor :(

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JaapGoose

    • 4 maart 2016 12:56
    @NightyNite Nou, EarthBound en Super Metroid zijn ook écht wel de moeite waard hoor! Zeker voor 50% korting.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • NightyNite

    • 8 maart 2016 18:30
    @JaapGoose Ja, Earthbound lijkt mij wel mooi, maar ik weet niet zo goed wat ik van Super Metroid moet vinden haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • NightyNite

    • 10 maart 2016 18:43
    @JaapGoose Ik heb ze beiden gekocht en ik vind Earthbound interessant, als ik in die tijd een SNES had en speelde, had ik zeker supertof gevonden!