Nieuws
PlayStation 4

Snellere downloadsnelheid op PlayStation 4 door update 3.50

Downloads zijn twee keer zo snel als voorheen

Geschreven door Lucas May op

Meerdere gebruikers op Reddit merken een flink verschil in downloadsnelheid op PlayStation 4 sinds de recent uitgekomen update.

Volgens meerdere gebruikers is de downloadsnelheid verdubbeld. In sommige gevallen worden downloads vier keer zo snel naar binnen gehaald als voorheen. In een test op onze redactie is gebleken dat de snelheden inderdaad sneller zijn. 

Een download van 10GB kon met een bekabelde verbinding binnen een half uur worden uitgevoerd. De downloadtijd is vergelijkbaar met die op Steam, terwijl de uploadsnelheid onveranderd lijkt. Sony heeft nog geen officiële uitspraak gedaan over de verbeterde snelheid.

De update werd gisteren uitgebracht en bevat de mogelijkheid om PlayStation 4-games te streamen naar pc via Remote Play. Hiernaast kunnen spelers hun status op offline zetten en wordt streamen via Dailymotion nu ondersteund.

Bron: Reddit

Dit artikel delen:

Lees meer

De beste gamedeals van de week Interactieve game The Assembly naar Oculus Rift en HTC Vive
69

Reacties op: Snellere downloadsnelheid op PlayStation 4 door update 3.50

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • ShadowX

    • 7 april 2016 12:57
    Werd tijd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • woutzorz

    • 7 april 2016 13:01
    @ShadowX Inderdaad! Heb glasvezel en alles aan de kabel maar dan nog waren sommige downloads tergend langzaam!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 7 april 2016 13:15
    @woutzorz

    Was altijd klote inderdaad, wilde je gaan gamen of even door de store browsen dan was er een update waar je tergend lang op moest wachten.

    Hopelijk was dit niet puur een toeval treffer :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • unipro81

    • 7 april 2016 17:01
    @ShadowX

    Qua updates volg ik wel ja. Dan zat de meeste tijd in het 'voorbereiden' van de update…plus dan moet diezelfde update natuurlijk door weet ik veel hoeveel mensen tegelijk gedownload worden wat ergens ook voor veel vertraging zorgt blijkbaar.

    Met een simpele telfort 100mbit glasvezelverbinding en alles bekabeld haalde ik die 10 GB in een half uur ook al met downloads van spellen (en sneller ook, laatste keer bijna het dubbele.)

    Wat wel prima kan natuurlijk is dat ze queing oid met updates anders hebben ingericht, waardoor je daarbij niet lang(er) meer hoeft te wachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 7 april 2016 17:46
    @unipro81

    Inderdaad het hele proces van de update duurt veel te lang vind ik.

    Maar goed zo heeft elke console wel iets :P.

    Zo irriteer ik me bijvoorbeeld aan de opstart snelheid van de Xbox One als je kiest voor de zuinige stand.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Massiv

    • 7 april 2016 13:02
    @ShadowX

    Mocht ook wel inderdaad, was vaak frustrerend als je even een uurtje wilde gamen maar dat je door een update dat wel kon vergeten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 7 april 2016 13:16
    @Massiv

    Dat was inderdaad het erge, was je klaar met eten en bijvoorbeeld film kijken dacht je nog ff een uurtje te gamen voor je naar je nest ging en dan was er dit wel …. wel je kon net zo goed gaan slapen want gamen zat er niet meer in :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sausbert

    • 8 april 2016 07:56
    @ShadowX
    Ik haal al maanden 10MB/s, dus werd tijd? Misschien je crappy verbinding even upgraden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 8 april 2016 12:50
    @Sausbert

    Zou kunnen zou kunnen maar met me 200mbit hier thuis en nee geen glasvezel nodig werkt alles hier naar behoren, daarnaast is niks via wifi hier.
    M`n verbinding hoeft niet upgraded te worden, Sony moet het gewoon beter maken en schijnbaar doen ze dat nu.
    Wel apart dat een grote en dan doel ik op een zeer grote groep zegt dat de speed gewoon KUT is maar dat een kleine groep (misschien zijn dat wel die diehard fans) roepen dat het perfect werkt en dat het dus aan die grote groep allemaal ligt.

    Netwerk van Sony is/was naar m`n mening en niet alleen m`n mening als ik zo naar de reacties hier/daar/overal bekijk gewoon KUT, ze hebben nu een betaalde service en nog is/was de speed klote.

    Dus ja het werd tijd, ow btw voor de duidelijkheid sausje ik had het voornamelijk over de systeem updates en game updates nergens zag of zie je mij praten over downloads uit de store.
    Maar goed dat is wat ik hierboven ook al aangaf maar uiteraard weer niet gelezen wordt.

    Misschien hebben ze eindelijk een hamster erbij gezet bij Sony zodat het netwerk nu aangedreven wordt door 2 hamsters.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • markje94

    • 7 april 2016 13:04
    Ooh eindelijk doen ze iets met al het extra geld dat ze binnenhalen door ps Plus (bijna) te verplichten, goed bezig sony!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 7 april 2016 13:04
    Lkkr bezig boys!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ziminar

    • 7 april 2016 14:22
    @Grohe En zo is het! Als ik nooit zou hoeven wachten had ik nooit tijd voor sociale bezigheden en zat ik werkelijk alleen maar te gamen op het beste gameplatform dat er is (hint: PLAYSTATION). Sony denkt gewoon net even verder door.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sinas

    • 7 april 2016 20:59
    @ziminar Het slechtste game platform bedoel je

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RavenMMG

    • 7 april 2016 22:36
    @ziminar

    Zo snel gaat het al op de Xbox sinds release, Sony denkt inderdaad na
    . rofl

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sinas

    • 7 april 2016 20:58
    @Grohe "Lekker bezig"

    Je betaalt om online te kunnen gamen….
    Maar als je een game online wilt spelen behoor je de updates te hebben.
    Een update van 6 GB duurt gewoon super lang.
    Op me Xbox Wii U 3ds pc laptop etc. Gaat dit allemaal heel snel
    Op me ps4 duurt het net zo lang als dat ik 60 GB+ op de andere platformen binnen haal…

    En dat na 3 jaar is het "iets" verbeterd….

    Jullie zijn de grootste fanboys….

    PS4 THIS IS FOR THE REMAKES
    PS4 THIS IS FOR INTERNET FAIL
    PS4 THIS IS FOR MISSING FEATURES

    Datis ps4

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 7 april 2016 22:06
    @Sinas,

    Hahah kijk deze boy lijp gaan, zalig xD

    Moet je nagaan hoe slecht Xbox is als de meeste mensen liever de PS4 kopen xD

    Hmm ja ik ga ff lkkr Spotify opzetten tijdens het gamen, perfect geïntegreerd op mn ps4. Kan dat op de Xdoos al of nog niet?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RavenMMG

    • 7 april 2016 22:37
    @Grohe

    Nog zon low quality service , doet pijn aan je oren

    Tidal boy

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 7 april 2016 23:01
    @RavenMMG,

    werkt prima hier. Mss werkt het alleen prima bij de snelle Sony boys. Je netwerk ff upgraden? Ideetje?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RavenMMG

    • 8 april 2016 05:04
    @Grohe

    220 mbs , negear x6
    Het licht gewoon aan die kit bitrate op spotify kapt de frequenties af

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 8 april 2016 09:34
    @RavenMMG,

    Ligt het niet aan. Werkt zalig hier en snelle interface zodat je zo tussen game en Spotify kan switchen. Je woont gewoon in de verkeerde buurt boy.