'Snelheid transitie van fysiek naar digitaal wordt overdreven' | Gamer.nl

'Snelheid transitie van fysiek naar digitaal wordt overdreven' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Een consument wil een fysiek product bezitten. Alle onderzoeken vertellen ons dat verpakte producten hier nog een heel lange tijd zijn. Ik denk zeer tegenstrijdig over de digitale downloadmarkt. Aan de ene kant kijk ik naar de industrie en denk ik dat het opgeblazen is als een concept. De gedachte dat we plotseling naar een markt gericht op digitale [producten] verschuiven is overduidelijk vergezocht", zegt Shepherd.

"De andere kant ervan is dat digitale [producten] een belangrijk onderdeel zijn van de industrie. De [digitale markt] is aan het groeien en het is echt opwindend. Zijn digitale producten een grote wolk aan de horizon voor Game Group? Dat is helemaal niet het geval. Wanneer industrieën online gaan, valt het aanbieden van goederen in die hoek nog steeds onder handelen - je doet het alleen op een andere plaats", aldus de CEO.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou