De schreeuwen, kreten en ontploffingen zullen in Soldier of Fortune 2 weer rijkelijk aanwezig zijn. Voordat deze pijngeluidjes uit je boxen komen moeten er een aantal trajecten doorlopen worden. Ign interviewde Zack Quarles, de man verantwoordelijk voor de Sound of SoF 2. De muziek zal dynamisch zijn, zal gebruik maken van de nieuwste Audigy kaarten (EAx 3.0), maar de mooiste geluiden zijn de apengeluiden die je hoort in de jungle van Columbia.For example, the sound of a traditional M4-Carbine is in a word...boring. I took the original reference sound, placed it in the game to see what all I could add to it. First off, it sounds like it has too much distance in the sound and since this is a weapon that you are holding in your hand, it needs to sound "in-your-face". Secondly, it doesn't have a very high attack to it...meaning a very percussive beginning to the sound. So I came up with some other sounds to layer into it. The first of them being two hammers slamming together, next a sack of wires slamming down into a metal cabinet, after that a tight door slam. Het geluid van de spetters en rondvliegende gibs is afkomstig van meloenen die kapot geslagen werden door een hamer. Elke keer dat je iemand opblaast hoor je dus het geluid van in elkaar geslagen meloenen, maar dat is ook wel weer realistisch, want de meeste hoofden hebben wel iets weg van een meloen Voor meer van dit soort details en het proces van de muziektracks moet je bij Zack Quarles zijn.